53 korakov do čistejšega okolja

Foto: Žurnal24 Število hibridov in ekoloških novosti je na letošnjem salonu preseglo število se Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Natančnejši pregled dogajanja na letošnjem največjem salonskem dogodku je pokazal, da so upi celotne avtoindustije usmerjeni v prihodnost v želji, da bi emisije čim prej in čim bolj občutno zmanjšali. Letošnja bera ekonovosti pa je s 50 novostmi daleč največja doslej.
Oglej si celoten članek
Problem infrastruktura
Med novostmi tako ni opaziti zgolj takšnih, ki so še daleč od serijske proizvodnje, ampak tudi veliko takih, ki bodo kmalu na voljo kupcem na številnih trgih. Problem pa še vedno predstavlja infrastruktura, saj so na množični prihod hibridov plug-in na trg pripravljene le redke države. "Nemške avtomobilske znamke smo pred kratkim z nemško vlado že podpisale memorandum o pospešenem razvoju električnih vozil in infrastrukture za njihovo uporabo," je povedal direktor Daimlerja Dieter Zetsche. Nemčija že v tem trenutku vodi po številu bencinskih črpalk, kjer je mogoče napolniti baterije električnega avtomobila, samo v Berlinu je teh, sicer poskusnih, že več kot 400. Švedska se prav tako pospešeno pripravlja na implementacijo električnega pogona in njegov množični prodor na trg.

Število hibridov in ekoloških novosti je na letošnjem salonu preseglo število serijskih novosti. Na fotografiji je koncept novega trabanta, ki bo na elektriko.
© Andrej Leban

 
Dizli s porabo 1–2 litra
Za leto 2011 namreč Volvo namerava tržišču predstaviti serijski hibrid, kjer bo šlo za kombinacijo dizelskega in električnega pogona, s čimer bodo limuzine srednjega razreda porabile le dva litra plinskega olja. Podobno razmišljajo tudi pri VW, kjer so kot eno od štirih ekonovosti na salonu predstavili športni kupe z imenom L1, ki na sto kilometrov poti porabi samo 1,38 litra dizelskega goriva.

Komentar: Luka Dekleva (Namestnik odgovornega urednika pri Žurnal24)
Zeleno = drago
Da za nižje emisije, zelene tehnologije, manj potratne avte. Da za nižje cene ekotehnologij. Zakaj niso?
Razmišljam o menjavi avta. Berem o hibridih, tehnologijah eDrive, dizlih, ki pijejo štiri litre. Super, a avti z novo, okolju prijaznejšo tehnologijo so enako dragi ali dražji od potratnih. In ne le to: na našem trgu bodo množično in z nižjo ceno ne prej kot v sedmih, osmih letih, mi pravijo avtomobilistični strokovnjaki. Ta časovni interval je tudi povprečna doba menjave avta pri nas. Kdo še, razen notranjega občutka, me spodbuja, da ohranjam planet za zanamce? Malokdo. Dobivam le sporočila in finančne spodbude, naj ga še naprej uničujem. Avta ne bom menjal, to vem. Ali drugače: So baterije za večkratno polnjenje (po domače akumulatorji) cenejše od navadnih baterij, ki mi jih otroci kurijo v avtomobilčkih, ladjicah in letalih na radijsko vodenje? Niso. Je ekološko pridelana hrana, ki jo želim jesti, cenejša od tiste z dodanimi konzervansi, umetnimi barvili in sladili? Ni. So vsi šolski zvezki na policah trgovin iz recikliranega papirja? Niso. Eko, zeleno, hibridno je drago.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.