Štirinajst odsekov, kjer ne drsi

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Na štirinajstih odsekih od letos dalje ne drsi več.
Oglej si celoten članek

Zaradi obilnega deževja, ki smo mu priča v zadnjih dneh, so razmere na posameznih cestnih odsekih še posebej nevarne. Posamezna mesta, kjer je že v normalnih vremenskih razmerah podlaga precej neugodna, postanejo v takem času še bolj zahtevna. 

Nekatera mesta, ki imajo slab koeficient trenja, so v zadnjih dveh letih doživela prenovo. Direkcija RS za infrastrukturo je na skupno 24 cestnih odsekih namestila posebno protizdrsno prevleko. "Ko ima cesta dobro nosilnost vendar slabe torne lastnosti (slab koeficient trenja), ki se ugotavljajo s posebnimi meritvami, s tem ukrepom rešimo torne lastnosti vozne površine," pojasnjujejo na direkciji. Take površinske prevleke se lahko izvaja kot vzdrževalni ukrep, kot novogradnja na nosilno asfaltno podlago ali pri rekonstrukcijah oziroma ojačitvah voziščne konstrukcije, v največji meri izven naselij. Primer prevleke je na zgornjifotografiji.

Zdrži do 15 let

Površinske prevleke se uporablja kot obrabna zaključna plast za zatesnitev voziščne konstrukcije ter za izboljšanje tornih lastnosti površine vozišča (uporaba silikatne kamene zmesi). Takšna prevleka ima življenjsko dobo do 15 let. Seveda je to odvisno od gostote in prometne obremenitve ter kvaliteteosnovne nosilne asfaltne plasti. 

"Izvedba tovrstnih prevlek, se je pokazala kot zelo dobra rešitev za izboljšanje tornih lastnosti vozišča," poudarjajo na direkciji. Stroški izvedbe takih del znašajo v povprečju 4 do 5 evrov na kvadratni meter (brez DDV). Pri čemer je cena odvisna od debeline in števila plasti ter obsega del na posameznem odseku. Podatek se nanaša zgolj na izvedbo površinske prevleke brez pripadajočih pripravljalnih del, poudarjajo na direkciji. 

V času, ko izvajalci na cestišče nameščajo prevleko, na odseku velja omejitev hitrosti, predpisana pa je tudi varnostna razdalja, ki jo morajo vozniki upoštevati, da ne pride do razbitja vetrobranskih stekel ali drugih poškodb na vozilih. Površinske prevleke so namreč narejene tako, da cestišče pobrizgajo z bitumenskim vezivom in nato posujejo s posipom kamnitih zrn drobirja, ki ga uvaljajo. 

Letos na 14 odsekih

Protizdrsno prevleko so lani namestili na desetih odsekih državnih cest, letos pa na štirinajstih. "Glede na pridobljene meritve tornih lastnosti vozišča in razpoložljivih finančnih sredstev se vsako leto posebej odločamo, katere odseke bomo izvedli," pojasnjujejo način izbiranja mest, kjer prevleko namestijo. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.