Razlaga za novo ime je preprosta. Tudi Audi je že nekaj let na poti v elektrifikacijo, pri kateri so precej uspešni. Vendar pa so še naprej zavezani tudi klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem, kar navsezadnje dokazuje tudi testni audi A5 avant, ki so ga vozli s turbodizelskim motorjem.
Vendar pa so se pri Audiju z novo generacijo audijev A4 oziroma A5 lotili eksprerimenta, po katerem se avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem imenujejo audi A5, ta je izgubil tudi kupejevske in kabrioletske različice, ime audi A4 pa so rezervirali za električne audije srednjega razreda.
Odločitev se vmes sicer ni izkazala za najbolj posrečeno in večji audi A6 je z novo generacijo obdržal staro poimenovanje, a stvar je taka, da bo nekdanji audi A4 ostal audi A5 vsaj do prve osvežitve, če ne do konca trenutne generacije. Potem pa naj bi tako ali tako vozili le še električne avtomobile, če bo seveda obveljala beseda bruseljskih uradnikov.
Sodobna platforma
Ko novi audi A5 avant gledamo od daleč, bi lahko rekli, da gre za evolucijo audija A4, kar za obliko morda celo velja, saj so kupci v njegovi avtomobilskem segmentu precej zadržani in ne marajo korenitih sprememb. A videz vara, saj se pod precej športno dinamično obliko skriva avtomobil s čisto novo tehnično osnovo.
Audi A5 avant namreč sloni na Audijevi novi platformi PPC (Premium Platform Combustion), torej premijski platformi za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem. Ta platforma mu je zagotovila marsikatero izboljšavo. Klasični pogonski sklopi so med drugim dobili tehnologijo 48-voltnih blagih hibridov.
Audi A5 avant TDI quattro S-line
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Največja moč: 150 kW (204 KM) pri 3.800-4.200 vrtljajih
Največji navor: 400 Nm pri 1.750-3.250 vrtljajih
Zmogljivosti: 236 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.829 x 1.860 x 1.424, medosna razdalja 2.897
Prtljažnik (v litrih): 448 – 1.396
Poraba: 5,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 144 g/km
Cena v evrih: 77.033
Elektromotor, oziroma starter-generator, turbodizelskemu motorju pomaga z močjo 18 kilovatov in proizvaja elektriko z močjo 25 kilovatov. To se ne pozna le pri pospeških z mesta in zgladitvi pomanjkljivosti 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika S tronic, ampak velikemu karavanu zagotovi tudi solidno mero električne avtonomije. Ta pride do izraza predvsem v mestnem okolju, kjer lahko električno prevozite tudi več sto metrov.
Elektromotor lahko sodeluje tudi pri zaviranju, kar še posebej omogoča zavorni sistem, ki lahko zavorno hidravliko in s tem torne zavore odklopi od zavornega pedala in omogoči zaviranje z generatorjem elektrike. V praksi uporaba blagega hibrida pomeni tudi, da se boste domov pripeljali ali odpeljali od doma večinoma na elektriko, po tihem, električni pa so tudi vsi parkirni manevri. In tudi, če se turbodizelski motor med počasno vožnjo vključi, ker zmanjka elektrike, je še vedno precej tih in nemoteč
2-litrski turbodizel
Tudi v kabini ga komajda slišite, saj je dobra zvočna izolacija kabine v tem razredu ne le zaželena , ampak pričakovana in pri Audiju takšna pričakovanja tudi uspešno zadovoljijo. Kakorkoli, za pogon testnega audija A5 avanta je skrbel 2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je edini turbodizelski motor, ki je v audiju A5 tudi na voljo.
Razvije največjo moč 150 kilovatov (oziroma 204 'konjev') in navor 400 njutonmetrov, kar je dovolj, da audi A5 avant do 100 kilometrov na uro pospeši v 6,9 sekunde. Poraba je seveda dizelska. Normno obljubljene porabe 5,5 litra na 100 kilometrov nismo dosegli, vendar pa se je tudi ob največjem obremenjevanju ta komaj dotaknila sedmih litrov. Glede na to, da avto prazen tehta več kot dve toni, je to dober rezultat. Dizelskega motorja v tem pogledu še vedno ni mogoče premagati.
Kljub temu, da gre za srednjo motorizacijo, za kaj več bo treba poseči po hibridih, vas takšen audi A5 avant kar poziva k dinamični vožnji. Nova platforma namreč ni prinesla zgolj elektrifikacije pogona, ampak tudi vzvojno trdnejšo karoserijo in učinkovite večvodilne preme, ki mu zagotavlja dobro stabilnost med ravno vožnjo in tudi odlično sledenje smeri tudi v najostrejših ovinkih. Gotovo pri tem svoje naredi tudi štirikolesni pogon quattro, ki je Audijev "trademark" že od leta 1980, torej že 45 let, pa tudi športno podvozje z uravnavanjem trdote blaženja, ki je bilo testnemu avtomobilu dodano za doplačilo, opravi svoje delo.
Prostorska pridobitev
Še nekaj je, kar se skriva pod klasično zunanjostjo. Precej prostorna kabina namreč. Spredaj tudi do sedaj ni bilo pritožb, predvsem na zadnji klopi pa je v primerjavi s predhodnikom razveseljivo več prostora. Ko gre za prtljažnik, pa audi A5 avant v ospredje postavi predvsem to, da je športni karavan. Prtljažnik namreč razpolaga z osnovno prostornino 448 litrov in možnostjo povečanja na 1.396 litrov, kar sicer ni malo, a je v srednjem razredu kar nekaj tekmecev z več praznine v zadku. Je pa res, da lahko takšen audi A5 avant vleče tudi prikolico z največjo dovoljeno maso 1,8 tone.
Nova generacija je audiju A5 prinesla tudi najsodobnejšo elektronsko arhitekturo E3. Na zunaj jo opazite predvsem po digitalni ureditvi kabine. Zasloni v njej niso namenjeni le vozniku, ampak tudi sovozniku, in obema omogočajo povezavo z vozilom in infozabavno tehniko. Pred voznikom je digitalna armaturna plošča z diagonalo 11,9 palca, avtomobilske sisteme, ki se razširi 14-palčni zaslon infotainmenta, na vetrobransko steklo pa se projicira še projekcijski zaslon.
Ko gre za upravljanje infotainmenta, na svoj račun pride tudi sovoznik, pred katerim je tudi za dotik občutljiv zaslon z diagonalo. Ta je sicer z diagonalo 10,9 palca malce manjši od voznikovega, a razpolaga z enako funkcionalnostjo in celo z videoigrami. Le za določene funkcije mora sovoznik dobiti voznikovo odobritev. Audi je tudi ena od tistih znamk, ki je v svojem infotainmentu že osvojil slovenščino.
Audi A5 avant seveda ni poceni avtomobil. Za tako motoriziranega, kot je bil testni, bi v osnovi sicer plačali 55.930 evrov, s precej dodatki, med katero je tudi precej opisane zaželene opreme, pa se je cena dvignila na 77.033 evrov. Je to veliko? Za karavan srednjega razreda mogoče, za turbodizelski audi A5 avant pa gotovo ne. Vendarle gre za audi srednjega razreda.