Audi A6 avant z ultra motorjem stavi na vsestranskost

Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant
Audi A6 je pravi managerski avtomobil, z oznako avant pa še prestižen družinski karavan. Združuje skladen dizajn z luksuzno in s centimetri v širino, višino in dolžino radodarno notranjostjo. Dolg je tudi seznam serijske in dodatne opreme. Tudi vozne karakteristike niso zanemarljive. In še varčen je, sploh v različici ultra. Za vloženi denar je to trenutno ena najboljših izbir v premium segmentu karavanov.
Oglej si celoten članek

Audi A6 avant na prvi pogled z dizajnom ne izstopa. Čeprav je, sploh v črni barvi, „hudobnega videza“ in hkrati dinamičen, pa je preveč podoben manjšemu A4. To ni samo Audijeva hiba, tudi pri Mercedesu in BMW imajo tak oblikovni pristop.

Pri Audiju so sicer obljubili, da bo v prihodnje drugače, na kar namiguje že model Q2. Je pa vsaj na daleč, včasih pa tudi kaj bližje, težko razlikovati med A4 in A6, pa še med kakšnimi drugimi Audijevimi modeli - Q3 in Q5 nap primer.

Razkošje prostora, ki je za nameček zasnovan zelo uporabno

A6 morda ne ponuja rekordne prostornosti v svojem razredu, a je to avto, kjer se na prvih dveh sedežih sedi zelo razkošno. Prednja „fotelja“ in zadnji sedeži ponuja nadstandardno veliko prostora, tudi odprtin in predalčkov za shranjevanje najrazličnejše velikih predmetov je povsod dovolj. Pod sredinskim naslonom za roko je uporaben dvonivojski predal za shranjevanje dragocenosti, veliki "koši" so tudi v vratih, predal pred sopotnikom lahko pospravi marsikaj.

Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant Na zadnjih sedežih je bilo ob otroški lupinici in enem otroškem sedežu dovolj prostora še za tretjo osebo (na sredini) a funkcionalnost krati most na sredini, ki omejuje prostor za stopala. Tisti višje rasti bodo sedeli udobneje kot v konkurentu iz Münchna, medtem, ko je novi mercedes razreda E v prednosti.

Prtljažnik tako velik, da nisem potreboval strešnega kovčka

Najbolj od vsega, vsaj v primerjavi z glavnim konkurentom BMW serije 5 touringom, prepriča prtljažnik. Ta na prvi pogled z veliko „luknjo“ ne obeta presežkov, a je oblikovan tako, da sem vanj brez težav zložil vse, kar potrebuje štiričlanska družina z majhnim dojenčkom za pot na dopust, vključno z velikim vozičkom s košaro. To je dandanes kar lep dosežek. Strešni kovček je torej odpadel.

Sedeže se podira s potegom vzvoda, takrat dobimo ravno dno. Prtljažnik ima dvojno dno, ki pa ni uporabno za shranjevanje kakšnih večjih predmetov, bolj primerno je za drobnarije. Dobro je opremljen z mrežicami, kljukicami za obešanje mokrih oblačil ali vrečk …

Digitalni merilniki si zaslužijo najvišjo oceno

Na armaturni plošči, volanu in tudi na mostu med sedežema je za čas, ko stikala izginjajo iz avtomobilov in jih nadomeščajo stikala na dotik, ogromno raznoraznih stikal in gumbov. Na prvi pogled vse izgleda zelo zapleteno, v resnici so Audijevi tehniki res nekoliko zakomplicirali delovanje nekaterih sistemov. Recimo klime, saj je treba vedno storiti kakšen korak preveč, da nastavimo stopnjo pihanja ali želeno temperaturo. Enostavneje bi bilo zavrteti gumb in v hipu spremeniti temperaturo iz 21 na 23 stopinje Celzija na primer. Tudi iskanje po navigaciji je preveč zapleteno. A je skupni vtis več kot dober. Digitalni merilniki so paša za oči, ki si zaslužijo več kot en stavek.

Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant

Sam prednost digitalnih zaslonov v primerjavi z analognimi instrumenti vidim v prilagodljivost, saj jih je moč umestiti kamorkoli v vozilu in prikazovanje neskončnega vira informacij - od vremena, do restavracij, predvajanje zabavnih vsebin, … Medtem, ko BMW, Tesla in drugi premium proizvajalci ponujajo več zaslonov, so pri Audiju očitno mnenja, da je en dovolj. Ta je umeščen pred oči voznika. Spreminjati je moč njegovo velikost, npr. v mestih je slika navigacije povečana in je pomembnejša od merilnika vrtljajev in hitrosti, na avtocesti se vozniku povečano prikazujejo podatki, ki so pomembni za hitrejšo vožnjo, ko vozi umirjeno so izpostavljeni podatki o glasbeni knjižnici ... Res všečno in uporabno. Dodaten zaslon ni več potreben, saj infontament omogoča enostavno listanje po digitalnem števcu, ki deluje po vzoru elektronske knjige. Med meniji se lahko hitro in enostavno pomikamo kar z stikalom na volanskem obroču, s stikalom tudi povečujemo ali manjšamo sliko na ekranu. Tako nam ni potrebno nikoli umakniti pogleda s ceste.

Če želimo je poskočen, z lahko nogo pa zelo varčen

Ultra je oznaka za Audijeve modele z najnižjimi emisijami CO2. In audi A6 avant ni izjema. V Ingolstadtu so ob diskretni prenovi poslovne limuzine in karavana A6 največji poudarek namenil prav bolj čistim in in hkrati bolj učinkovitim pogonskim motorjem. Pri Audiju so, vsaj na papirju, pri A6 dramatično posegli v znižanje porabe in emisij. V povprečju naj bi zahvaljujoč številnim izboljšavam na pogonskih motorjih in menjalnikih v primerjavi s predhodniki porabo goriva in emisije znižali za petino.

Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant

Med največjimi dosežki naj bi bil prav dvolitrski TDI turbodizelski agregat z oznako ultra s kapaciteto motorja dveh litrov in močjo 140 kilovatov moči (190 KM), ki smo ga preizkusili na testu v kombinaciji z stronic samodejnim menjalnikom.

Dvolitrski motor ni le gospodaren, ampak je v zmogljivejši različici in samodejnim menjalnikom zelo prepričljiv tudi, ko je polno naložen. Turbodizel je tih že ob zagonu in uglajen tudi pri avtocestnih hitrostih. Vsa moč je na voljo v srednjih vrtljajih, zato se zelo domače počuti predvsem na avtocesti. Ves navor, 400 Nm, je na razpolago že v vrtljajih, nekaj nad 1.500, zato zna tudi hitro speljati z mesta. 8,5 sekunde je dober podatek za vozilo, ki mora biti zaradi oznake ultra v prvi vrsti gospodarno. Navora je veliko vse do 4.000 vrtljajev, zato je oprijem vedno na mestu, še posebej v različici s štirikolesnim pogonom quattro.

Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant

Novi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik S tronic je hiter in natančen. V vozilu kot je A6 je samodejni menjalnik skorajda obvezen, zanimiv pa je podatek, da je vožnja z dvosklopčnim S tronicom celo za deciliter varčnejša, kot z uporabo ročnega šeststopenjskega menjalnika, tudi emisije so nižje, pospešek pa boljši. Posebnost je tudi program S drive, ko audijev menjalnik prestavlja prej kot v klasičnem načinu. Nagibanja med ovinki je zelo malo, zavore so močne, volan pa izredno natančen.

Deklarirani porabi se nismo povsem približali, je pa vseeno to zelo gospodarno vozilo. 7,0 litra smo v povprečju namerili porabo goriva na avtocesti Ljubljana – Zadar, pri čemer so bile v vozilu štiri osebe, prtljažnik pa polno naložen.

Foto: Gregor Prebil Audi A6 avant

Podatki o vozilu: (Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra business)
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Najvišja moč: 140 kW (190 KM) med 3.800 in 4.200 vrtljaji
Navor: 400 Nm med 1.750 in 3.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.943 x 1.847 x 1.461, medosna razdalja 2.912
Najvišja hitrost: 226 km/h
Pospešek: 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 565 – 1680 litrov
Poraba na testu: 6,9 litra
Izpusti CO2 (tovarna): 115 g CO2/km
Cena (v evrih): 57.610  € (testnik) / 68.690 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Prostornost, poraba goriva, udobje, digitalni merilniki;

Minus: Cena, podobnost z manjšim A4, velikost osrednjega zaslona;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 13:46 23. November 2016.

    565L prtljažnika ni noben presežek. Tako prostornino ima avant že od 1998 leta naprej.

  • 16:08 21. November 2016.

    Avto na fotografijah nima digitalnih merilnikov temveč zgolj večji ekran med merilniki,<br />G. Prebil bi moral kot poklicni novinar boljše …

  • 18:12 20. November 2016.

    Realna poraba 6,9 L/100 km ne pomeni teoretičnih 115 gCO2/km, pač pa realnih 182 gCO2/km !

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.