Audijev revolucionarni avto je tudi slovenski

Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron
Na prvi vožnji po slovenskih cestah smo se zapeljali s SUV, ki bo spremenil Audijevo prihodnost. Ta revolucijo pri podjetju iz Ingolstadta, je zaslužen tudi Slovenec Matjaž Korman, vodja oddelka za integracijo lastnosti in funkcij ter zrelostne stopnje električnih vozil.
Oglej si celoten članek

Audi e-tron je revolucionar. Ne gre le nov produkt, 100-odstotno električni SUV, ampak tudi za nov proces v sami prodaji.

Nakupna izkušnja oziroma celotna izkušnja z lastništvom električnega avtomobila je pomembna. Enako velja za polnjenje električnih vozil. Pri slovenskem uvozniku za vozila Audi bodo tako vsakemu kupcu e-trona na domu svetovali glede možnosti polnjenja vozila. Računajo namreč, da bo kar 85 odstotkov slovenskih uporabnikov e-vozil svoje avtomobile polnilo doma, kjer bodo morali imeti pravilno polnilno postajo, po možnosti s pametnim polnjenjem, da se bo prišlo do »električnega mrka«. Hitre polnilnice naj bi bile namenjene bolj tranzitnemu polnjenju, Audi pa bo kmalu tudi v Slovenijo pripeljal tako zmogljive polnilne postaje, da se bo možno ob kratkem postanku za kavo, hitro odpeljati z dodobra napolnjeno baterijo vozila naprej.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Audijeva strategija do leta 2025:

Po e-tronu prihaja e-tron sportback (2019), e-tron GT (2020), leta 2025 pa bo v paleti že več kot 10 polno električnih avtomobilov. Verjetno lahko pričakujemo tudi shooting brake, kot tudi klasične električne serije A4, A5 … 

Slovenija idealna za tovrstna vozila

"Naše študije kažejo, da se bo 85 odstotkov polnjenj zgodilo doma na 11 oz. 22-kilovatnih polnilnicah. Slovenija je idealna za e-vozila, saj vožnje niso predolge, zato doseg današnjih električnih vozil že zadovoljuje vse potrebe slovenskih uporabnikov," pravi Matjaž Korman, ki nam je predstavil Audijevega revolucionarja e-trona?

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Na slovenskih cestah Audi, ki so ga ustvarili 20-letniki za 20-letnike

Zakaj revolucionarja je dovolj pojasniti že s tem: virtualna vzvratna ogledala, 100-odstotno električni SUV z najnižjim količnikom zračnega upora (Cd = 0,27), cena je podobna oziroma nižja od dimenzijsko podobnega Q8, za seboj lahko vleče prikolico z maso do 1,8 tone, štirikolesni pogon e-quattro ne zaostaja za klasičnim štirikolesnim pogonom quattro, kar so pri Audiju dokazali z izzivom, ko je e-tron slavno smukaško progo v Kitzbühelu s posebnimi pnevmatikami prevozil navzgor! Tu je še nešteto tehničnih rešitev, ki e-tronu omogočajo več kot klasični avtomobil z motorjem na notranje zgorevanje.

E-tron v dolžino meri 4,9 metra, medosna razdalja je z 2,92 metra primerljiva z managerskimi limuzinami. Prtljažnik meri od 660 do 1.725 litrov. 

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Videz vara

Audi je dolgo napovedoval e-tron z različnimi študijami najrazličnejših oblik in dosegov. Z dolžino 4,9 metra je po dolžini nekje vmes med Q8 in Q5, po višini pa je pri dobrih 1,6 metra precej nižji od obeh. Tudi zato se nam je na prvi pogled zdel veliko manjši od Q8.
Prav višina avta in potek strešne linije sta bila ena glavnih zalogajev za oblikovalce, saj so želeli ohraniti videz križanca, po drugi strani pa poskrbeti za aerodinamiko. Oboje je dobro uspelo, avto ima koeficient zračnega upora komaj 0,27 (z virtualnimi ogledali – naše vtise si lahko preberete tukaj). Podvozje, na primer, je ravno, a ima polno vdolbinic kot žogice za golf. Pri Audiju so nam ponazorili, da žogica za golf nikoli ne bi letela tako daleč, če ne bi imela vdolbinic in bi bila gladka. Na splošno je aerodinamika eden ključnih stebrov pri snovanju e-vozil, saj močno vpliva na porabo energije in vozne karakteristike vozila.

Avto Audi Q3 poln novih trikov

Značilna za znamko je tudi enotna prednja maska, za katero se skrivata dve lameli, ki se samodejno odpirata in zapirata in lovita zrak. Poleg boljšega rezanja zraka je funkcija »žaluzij« tudi ohlajanje motorja in zavora. Pri Audiju so še napovedali, da bodo obliko prednjih in zadnjih svetil e-trona povzemali tudi prihodnji Audijevi električni modeli. Veliko je detajlov, ki ga navezujejo na modele A6, A7 in A8.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Za 40 metrov različnih cevi

Posebnost vozila je t. i. toplotni management. Po vozilu je speljanih za 40 metrov različnih cevi, po katerih se 22 litrov tekočine, za hlajenje ali segrevanje baterije, ki jo ohranjajo na temperaturi, ki je idealna za daljše delovanje in življenjsko dobo, hkrati pa omogoča tudi brezskrbno polnjenje na DC polnilnicah z močjo 150 kW polnjenje, kjer nastajajo ogromne temperature. Prihajajo pa tudi 350 kW polnilnice!

"Ko smo začeli z razvojem toplotnega managementa, smo imeli 14 krogov. Tehnologija ni bila primerna za serijsko izdelavo. Zdaj imamo zgolj štiri kroge. Sistem deluje kot toplotna črpalka z velikim izkoristkom. Lastnik vozila lahko že pred začetkom vožnje potovalno kabino shladi ali segreje na želeno temperaturo. Kot webasto gretje," pravi Korman. 

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Avto Za ljubitelje Audija, to je RS 5 sportback

Klasične zavore skoraj ne uporabljamo

Še en ključni dejavnik pri električnih vozilih je rekuperacija. Voznik ima za volanom e-trona dve krilci (plus in minus), s katerimi uravnavamo stopnjo rekuperacije energije med zaviranjem vozila. V večini primerov bo voznik uporabljal prednastavljen avtomatski način, ki lahko deluje tudi preko navigacije, oziroma GPS. Vozilo tako vsak trenutek ve, da sledi ovinek ali klanec, kar voznik na neznani poti sam ne ve, in ob aktiviranem pametnem tempomatu (ACC) med zaviranjem generira energijo v baterijo. 

Bistvo rekuperacije je pretvarjanje kinetične energije v električno s pomočjo generatorja. Korman pravi da  ne izgubljamo energije po nepotrebnem, ampak jo pridobivamo nazaj. "90 odstotkov časa uporabnik ne bo zaviral s klasično zavoro," pravi in dodaja, da bodo uporabniki e-trona med mestno vožnjo večino časa jadrali in ne bodo porabljali energije. Skoraj tretjino energije pri e-tronu je možno »uloviti« z regenerativnim zaviranjem.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Zakaj imajo potem vozila, kot je e-tron, tako velike zavore? "Če maso primerjate s pospeški, se morate zanesljivo zaustaviti,"pojasni Korman in doda, da so zato, ker so zavore toliko manj obremenjene, da ne bi rjavele, uvedli tehnologijo, ki omogoča, da se zavore same brusijo in vedno ostanejo čiste.

Korman nam je zaupal, da pri Audiju veliko naporov vlagajo v avtomatizacijo vozil. Če je danes okoli 165 računalnikov, ki upravljajo vozilo, bo v prihodnosti samo pet računalnikov. Pričakujemo lahko, da bodo virtualna ogledala postala nekaj splošnega v vozilih. Mobilni telefoni, pametne hiše in druge pametne rešitve bodo povezane s pomočjo aplikacij. Zato je treba razviti sisteme, platforme, arhitekture, ki bodo to omogočale; 

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Ko je doseg 0 kilometrov, to pomeni 0 kilometrov

Inženirji so po trditvah slovenskega strokovnjaka veliko stvari podredili učinkovitosti vozila, tudi upravljanje dosega. Navigacijski sistem ob določitvi cilja sam zariše do kam bomo z obstoječim dosegom in trenutno porabo energijo pripeljali brez polnjenja. Hkrati nam določi čas potovanja, vključno s postanki za polnjenje in nam predlaga, kje naj se ustavimo in napolnimo baterijo vozila.
Korman pravi, da so e-tronu namenili 2-stopenjsko opozorilo za doseg. Ko pade pod 100 in 50 kilometrov. "Ko pade doseg na 0 kilometrov, se bo avto ustavil. Takrat ga bo mogoče zagnati le za nekaj 10 metrov, toliko, da boste avto lahko premaknili na varno mesto. Potem je konec," pravi Korman in dodaja, da so se zato odločili zaradi varnosti: "Dvakrat lahko za kratek čas vklopimo in izklopimo vozilo.« Slednjega tudi ne morete vleči z jeklenico ali vrvjo, saj bi se zaradi toplotnega managementa sistem pregrel. V poštev pride le avtovleka."

Avto Na obali Atlantika se je potopila ladja z dva tisoč audiji in porscheji

Voznik ima na voljo tudi t. i. režim dosega (range mode), s katerim lahko uravnava doseg. Avto lahko v primeru manjšega dosega samodejno izklopi sistem za udobje (gretje, klima) z namenom povečanja dosega in omeji hitrost na največ 90 km/h, voznik pa lahko, ko odločno pohodi stopalko za plin, vedno prekine omejitve.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Brez težav za seboj vleče prikolico

Posebnost vozila je tudi električni štirikolesni pogon e-quattro. Njegovo bistvo je, da v osnovi deluje kot običajni SUV z zadnjim pogonom, po potrebi pa se priklopita sprednji kolesi in prihaja do različnih prenosov iz gume na gumo – še ena posebnost pri Audiju. E-tron sicer ponuja tri režime vožnje: avtomatski, dinamični in off-road: Zasnovali so ga tudi s ciljem vleke prikolice. E-tron, ki ne uporablja mehanskega prenosa, ampak preklop v hipu opravil zgolj električni signal, lahko za seboj vleče prikolico do mase 1,8 tone, zato ne preseneča podatek, da je zračno vzmetenje že del serijske opreme.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Več kot 400 konjskih moči

E-trona poganjata dva elektromotorja, vsak na eni osi. Kot zanimivost navajamo, da je en elektromotor sestavljen iz 210 kosov, klasični motor pa iz 1100 kosov. Skupaj imata kar za 300 kW moči (408 KM) in 660 Nm navora, avto pozna "overboost" funkcijo, ko lahko za kratek čas poveča največjo moč. Pospešek od 0 do 100 km/h je 6,6 sekunde, največja hitrost je omejena na 200 km/h zaradi večjega dosega.

Avto »Končno audi, ki mi je všeč«

Z novimi tehnologijami se bo spremenila uporabnost vozil. V prihodnosti bodo delovali na način roja, način komunikacije, ki je znan mravljam ali čebelam. Če bo kje na cesti kakšna nevarnost v prometu, bo to naš avto zaznal vnaprej, oziroma vsaj vozila in se bodo lahko na nevarnost pravočasno pripravila odzvala. Vse informacije bo imela zbrane tudi vsa signalizacij v mestu bo dobila informacije, zato bo manj zastojev, manj nevarnosti v prometu, potovali bomo varneje in hitreje v večjem prometu;

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Vgrajena je 95 kWh vodno hlajena baterija, ki je ena najzmogljivejših na trgu, saj ji parira le tista iz Teslinega P100 razreda. Sestavljena je iz 36 modulov, oblike čokolade, razporejenih po celotnem dnu vozila. En modul je velikosti škatle za čevlje, v primeru okvare pa ga je možno zamenjati. Baterija omogoča doseg z enim polnjenjem 417 km (nov cikel merjenja WLTP). Baterija tehta 700 kilogramov in pripomore k skoraj idealni razporeditvi mase (51:49). Skupna masa vozila je 2.556 kilogramov.

Tudi športni električarji

Pri Audiju so nam razkrili tudi, da z ero električnih vozil, ne bodo pozabili na svojo S in RS športne modele. Prihajajo večji električni motorji in nove tehnologije. E-tron bo tako imel kar 500 konjskih moči, zadaj bo imel dva elektromotorja, spredaj pa enega.
Na DC 150 kWh polnilnicah je sposoben baterijo do 80 odstotkov napolniti v pol ure. Na klasični domači polnilnici (11 kW) je potrebnih 8,5 ure, na 22-kilovatni polnilnici pa 4,5 ure.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Avto Bo Audi ugasnil legendarna modela?

Večja težava kot prodati tako vozilo v Sloveniji, je dobiti dovolj avtomobilov, da bi zadovoljili vse potrebe. Pri slovenskem uvozniku pravijo, da so s strani tovarne v Bruslju prejeli kvoto 40 vozil, ki jih bodo brez težav prodali. Začetna cena za e-trona je 83.000 evrov. Brez upoštevane državne podpore pri nakupu 7.500 evrov za fizične osebe, prednost pri nakupu za podjetja pa je 40 odstotkov vrednosti investicije pri odmeri davka od dobička.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.