Park assist vision
parkirni sistem je še v fazi testiranja, a nam daje slutiti,
kaj lahko od Volkswagna pričakujemo v prihodnjih letih. Avtomatski parkirni sistem vision bo rešil
težave voznikov, ki jim preglavice predstavljajo tudi ostali načini parkiranja, kot denimo vzvratno
parkiranje.
Demonstracija sistema je potekala tako, da je voznik passata s podaljšano ritko ustavil pred
že parkiranimi avtomobili, ročico menjalnika nastavil v položaj park, izstopil iz avtomobila in s
pritiskom gumba avtomobilu ukazal, naj parkira sam. Vse, kar je voznik moral narediti pred tem, je,
da je izbral prazno mesto na zaslonu, na katerem se reproducira slika s pomočjo kamer, s katerimi
je vozilo opremljeno.
Dve kameri v stranskih ogledalih pošiljata sliko računalniku, ki nato ocenjuje, ali je na
parkirnem mestu dovolj prostora za parkiranje avtomobila. Če je tega dovolj, računalnik izvede
operacijo parkiranja.
VW v svoji zdajšnji ponudbi v modelih touran, tiguan in passat vključuje polavtomatski
sistem, ki mu pri nas pravimo parkirna asistenca in ki voznikom pomaga pri paralelnem parkiranju.
Parkirna asistenca pri vzvratnem bočnem parkiranju samodejno vrti volan in vozilo po idealni liniji
vodi do izbranega parkirnega mesta. Voznik mora le ustrezno pritiskati na pedal za plin in na
zavorni pedal. Tudi ustreznost parkirnih mest samodejno določa sistem (spredaj in zadaj mora ostati
vsaj za 70 centimetrov prostora), in sicer na osnovi meritev senzorjev. Voznik ima med parkiranjem
ves čas popoln nadzor nad vozilom. Če sam začne vrteti volan ali če s pritiskom na zavorni pedal
zaustavi vozilo, se krmilna avtomatika izključi.
Edo Strajnar
iz
Porsche Slovenija
je za
zurnal24.si
povedal, da povpraševanje po parkirni asistenci stalno narašča, skupaj
z naročili se je zanjo odločilo že več kot 300 kupcev. Dobi se jo v paketu s parkirnimi senzorji
spredaj in zadaj, cena pa je različna od modela do modela. Pri modelu touran kupec za 696 evrov
dobi parkirno asistenco v kombinaciji s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj, poleg tega je v ceno
vključena še speljevalna asistenca in večfunkcijski prikazovalnik. Parkirna asistenca za passat
skupaj s senzorji stane 753 evrov, pri modelu tiguan pa 518 evrov.
Strajnar dodaja, da ni pričakovati, da bi sistem v naslednjih petih letih postal del
serijske opreme. Za konec še opozorilo. Če pride do nesreče, je odgovornost na voznikovi strani,
saj senzorji voznika opozarjajo na ovire, zato mora imeti ves potek parkiranja pod nadzorom. Sistem
je namenjen zgolj pomoči, ker je velikokrat težko določiti, kdaj je med operacijo bočnega
parkiranja treba začeti obračati volan.
VW sicer ni prvi proizvajalec, ki ponuja parkiranje na daljavo. Že pred kakim letom je
podobno idejo predstavil BMW. Krog proizvajalcev, ki že ponujajo osnovno pomoč pri parkiranju, pa
je še širši, saj poleg omenjene dvojice vključuje tudi znamke znotraj koncernov Mercedes-Benza,
Toyote, Porscheja in Forda.
Avto parkira sam
Volkswagen je na sejmu v Hannovru ob pomoči karavanskega passata predstavil novi avtomatski sistem pomoči pri parkiranju, pri katerem vozniku ni treba biti v avtomobilu.