Avto parkira sam

Foto: Žurnal24 Volkswagen je predstavil avtomatski sistem parkiranja, na prihod katerega pa bo
Volkswagen je na sejmu v Hannovru ob pomoči karavanskega passata predstavil novi avtomatski sistem pomoči pri parkiranju, pri katerem vozniku ni treba biti v avtomobilu.
Oglej si celoten članek
Park assist vision parkirni sistem je še v fazi testiranja, a nam daje slutiti, kaj lahko od Volkswagna pričakujemo v prihodnjih letih. Avtomatski parkirni sistem vision bo rešil težave voznikov, ki jim preglavice predstavljajo tudi ostali načini parkiranja, kot denimo vzvratno parkiranje.

Demonstracija sistema je potekala tako, da je voznik passata s podaljšano ritko ustavil pred že parkiranimi avtomobili, ročico menjalnika nastavil v položaj park, izstopil iz avtomobila in s pritiskom gumba avtomobilu ukazal, naj parkira sam. Vse, kar je voznik moral narediti pred tem, je, da je izbral prazno mesto na zaslonu, na katerem se reproducira slika s pomočjo kamer, s katerimi je vozilo opremljeno.



Dve kameri v stranskih ogledalih pošiljata sliko računalniku, ki nato ocenjuje, ali je na parkirnem mestu dovolj prostora za parkiranje avtomobila. Če je tega dovolj, računalnik izvede operacijo parkiranja.

VW v svoji zdajšnji ponudbi v modelih touran, tiguan in passat vključuje polavtomatski sistem, ki mu pri nas pravimo parkirna asistenca in ki voznikom pomaga pri paralelnem parkiranju. Parkirna asistenca pri vzvratnem bočnem parkiranju samodejno vrti volan in vozilo po idealni liniji vodi do izbranega parkirnega mesta. Voznik mora le ustrezno pritiskati na pedal za plin in na zavorni pedal. Tudi ustreznost parkirnih mest samodejno določa sistem (spredaj in zadaj mora ostati vsaj za 70 centimetrov prostora), in sicer na osnovi meritev senzorjev. Voznik ima med parkiranjem ves čas popoln nadzor nad vozilom. Če sam začne vrteti volan ali če s pritiskom na zavorni pedal zaustavi vozilo, se krmilna avtomatika izključi.



Edo Strajnar iz Porsche Slovenija je za zurnal24.si povedal, da povpraševanje po parkirni asistenci stalno narašča, skupaj z naročili se je zanjo odločilo že več kot 300 kupcev. Dobi se jo v paketu s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj, cena pa je različna od modela do modela. Pri modelu touran kupec za 696 evrov dobi parkirno asistenco v kombinaciji s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj, poleg tega je v ceno vključena še speljevalna asistenca in večfunkcijski prikazovalnik. Parkirna asistenca za passat skupaj s senzorji stane 753 evrov, pri modelu tiguan pa 518 evrov.

Strajnar dodaja, da ni pričakovati, da bi sistem v naslednjih petih letih postal del serijske opreme. Za konec še opozorilo. Če pride do nesreče, je odgovornost na voznikovi strani, saj senzorji voznika opozarjajo na ovire, zato mora imeti ves potek parkiranja pod nadzorom. Sistem je namenjen zgolj pomoči, ker je velikokrat težko določiti, kdaj je med operacijo bočnega parkiranja treba začeti obračati volan.

VW sicer ni prvi proizvajalec, ki ponuja parkiranje na daljavo. Že pred kakim letom je podobno idejo predstavil BMW. Krog proizvajalcev, ki že ponujajo osnovno pomoč pri parkiranju, pa je še širši, saj poleg omenjene dvojice vključuje tudi znamke znotraj koncernov Mercedes-Benza, Toyote, Porscheja in Forda.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.