Avto pri Razdrtem reševalce poklical dve minuti prej kot priče

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Uvajanje eKlica ali samodejnega sporočanja vozil, da so udeležena v nesreči in kje se nahajajo, se je v Sloveniji kot eni najbolj prodornih članic na tem področju že izplačalo.
Oglej si celoten članek

“Na križišču v središču Ljubljane sem imel nesrečo, ko me je izsilil voznik na nasprotni strani ceste, ki je zavijal levo. Čelni trk je bil zaradi razmeroma visoke hitrosti močan, presenetilo pa me je, kako me je že nekaj sekund kasneje, ko sem bil še ves omotičen, iz zvočnika avtomobila nekdo spraševal, ali sem v redu.”

Tako o dogodku izpred dobrega meseca pripoveduje bralec, ki so ga s prizorišča odpeljali v rešilnem avtu. Ta je na kraj prihitel v najkrajšem času po nesreči, saj je Center za obveščanje na številki 112 o nesreči sam od sebe obvestil avto oziroma vgrajeni samodejni sistem eKlic.

Njegovo standardizirano ime v EU je eCall. Poleg tega je operater v pogodbenem centru na daljavo preverjal, kakšne so posledice trka.

Sistem eKlic v Sloveniji torej že zelo aktivno pomaga pri sporočanju in hitrejšemu odzivanju reševalcev na prometne nesreče. Po uspešnem enoinpolletnem preizkusnem obdobju je bil v Sloveniji uveden s 1. decembrom lani ter trajno vključen v sistem obveščanja o nesrečah, kar je Slovenija storila kot prva članica v EU. A sistem, ki bo sicer obvezen del novih avtov šele od leta 2018, bo v prihodnosti omogočal še številne druge koristi ter še izboljšal postopke reševanja.

Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje pri Upravi za zaščito in reševanje, je za Žurnal24 pojasnil, da je z delujočim eKlicem že težko izboljšati časovno odzivnost, saj avtomobil v nekaj trenutkih samodejno obvesti tudi o svoji natančni lokaciji, tako da reševalcem ni potrebno izgubljati dragocenih trenutkov pri lociranju ponesrečenca.

“Od pričetka rednega delovanja decembra smo prejeli že kar nekaj tovrstnih klicev, bodisi takšne, ki delujejo v skladu z novim standardom, pa tudi tiste, ki smo jih dobili posredovane iz klicnih centrov, s katerimi imajo nekatere avtomobilske znamke sklenjene pogodbe o pomoči kupcem,” pojasnjuje Tavčar. 

"Tudi pri teh ‘tovarniških’ sistemih pa vse poteka brez težav, saj imamo sklenjene dogovore s praktično vsemi znamkami. Nekateri takšni klici so že avtomatsko preusmerjeni k nam, druge pa v zelo kratkem času preusmerijo ročno njihovi operaterji iz njihovih klicnih centrov."

Kot primer služi ena najhujših prometnih nesreč, kise je kdajkoli zgodila v Sloveniji, konec letošnjega januarja na primorski avtocesti pri Razdrtem. “Eklic sistem je bil vgrajen v enega od avtov in smo bili tako že nekaj sekund po trku obveščeni o nesreči in natančni lokaciji vozila. Klici ostalih udeležencev so pričeli deževati šele kaki dve minuti kasneje, ko so že stekli reševalni protokoli.”

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 20

  • 18:20 21. April 2016.

    pozornost obrniti na nepomembne zadeve, da se tiste pomembne za elite lahko izvršijo do konca.

  • 18:19 21. April 2016.

    Kje lahko to informacijo (o višini kazni ) lahko preverimo? Kateri zakon, kateri člen?<br />Če boš priseben, boš zadevo prekinil, …

  • 17:58 21. April 2016.

    .. prekinit. Če je nesreča I kategorije, se čist z lahkoto zahvalite policistom, da so prišli in jih prijazno odslovite …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.