Avtomobili: Si Evropa koplje grob?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Opozarjajo, da nakup avtomobila za prebivalce Evrope ne bo več samoumeven.
Oglej si celoten članek

Carlos Tavares je politike opozoril, da se bodo soočili z resnimi socialnimi težavami, če bodo srednjemu razredu zaradi dragih električnih avtomobilov onemogočili dostop do svobode gibanja.

Opozorila in lobiranje avtomobilske industrije glede strogega standarda Euro 7 bi utegnilo voditi do blaženja ukrepov Evropske komisije glede prodaje električnih vozil, ko naj bi po letu 2035 v EU lahko kupovali le še električna vozila. Politico z zanesljivimi viri v Evropski komisiji glede na pridobljen osnutek komisije piše, da bodo pravila bistveno blažja od načrtovanih. O tem pišemo v ločenem članku.

Nova pravila Iz Gen-I šok za vse tiste Slovence, ki ...

Zdi se, da prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem v Evropi po letu 2035 v času gospodarske negotovosti in nestabilnosti podpira nihče drug kot politiki in radikalni okoljevarstveniki, so sporočila nekaterih vodilnih mož v avtomobilski industriji in tudi neodvisni inženirji.

Slovenija Največji prodajalec avtov pri nas: Poti nazaj ni več

"Popolna prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem je nesporazum. Težava niso sami motorji, ampak fosilna goriva, ki jih kurimo v njih,« pravi vodja razvoja pri Porscheju Michael Steiner. Če bi bencin ali dizel zamenjali z vodikom ali sintetičnimi e-gorivi, bi bili po njegovih besedah motorji z notranjim zgorevanjem ogljično nevtralni. Profesor Thomas Koch s Tehnološkega inštituta Karlsruhe politikom očita, da svoje izračune temeljijo na možnosti proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov. Do leta 2035 je po njegovih besedah v evropskih razmerah neizvedljivo, da bi lahko zadovoljili povpraševanje po zeleni elektriki za pogon milijonov električnih avtomobilov.

Foto: Profimedia Oliver Zipse BMW

Evropa bi lahko postala odvisna od Kitajske

Podobnega mnenja je izvršni direktor BMW Oliver Zipse, ki je letos spomladi v New Yorku izpostavil, da bi lahko nedomišljena promocija elektromobilnosti Unijo zaradi pomanjkanja kritičnih surovin pahnila v eksistencialno odvisnost od Kitajske in drugih nedemokratičnih držav.

Opozorilne besede so prišle tudi od Martina Dauma, ki je vodja Daimlerja, proizvajalca tovornjakov in avtobusov znamke Mercedes-Benz. Spomladi je za Financial Times povedal: »Električni avtomobili bodo vedno dražji.« In to tudi pojasnil: "Pri električnem avtomobilu ena kilovatna ura baterije stane 120 evrov, do leta 2024 pa ne bo padla pod 90 evrov."

 

Avto Kaj bi se zgodilo, če bi vsi prešli na električne avtomobile?

Eden največjih kritikov prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem v Evropski uniji je vodja Stellantisa Carlos Tavares, ki se vedno znova izreka proti prisilnemu uveljavljanju elektromobilnosti in prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v EU. V tem duhu se je izrazil tudi na tiskovni konferenci na avtomobilskem salonu v Parizu.

Foto: Profimedia Carlos Tavares

»Politična odločitev o prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem po letu 2035 bo imela družbene posledice, ki morda ne bodo obvladljive,« je dejal, pri čemer je poudaril, da bi imeli pri prehodu na elektromobilnost večjo vlogo hibridi.

Zaskrbljujoče Napoved o koncu obdobja poceni avtomobilov

Tavares je potrebo po "omehčanju" prihajajoče prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem utemeljil tudi z besedami, da bodo električni avtomobili, ki so bistveno dražji od vozil na fosilna goriva ali kakršen koli hibridni pogon, za številne Evropejce nedosegljivi. "Če srednjemu razredu onemogočite dostop do svobode gibanja, se boste soočili z resnimi socialnimi težavami," je opozoril Tavares.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 09:13 26. Oktober 2022.

    Kitajska vsak teden v pogon spravi DVE NOVI TERMOELEKTRARNI in Indija je začela slediti temu vzoru. Medtem pa Evropa radikalno …

  • 10:12 25. Oktober 2022.

    tukaj je treba avto industrijo vzet z rezervo, pred 50 leti se je začelo govorit o tem da bo nafte …

  • 09:49 25. Oktober 2022.

    Na to sem opozarjal!!! Rinemo nazaj v 70. in 80. leta prejšnega stoletja, ko po cestah ni bilo gneče oz. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.