Avtomobilska Evropa se je smejala Kitajcem, danes pa ...

Foto: Leapmotor
Foto: Leapmotor
Avtomobilski Koncern Stellantis je pridobil 21-odstotni delež v kitajskem visokotehnološkem podjetju za razvoj električnih avtomobilov Leapmotor. Z njim bo ustanovil novo skupno podjetje. Slednje bo proizvajalo cenovno dostopne električne avtomobile za Evropo.
Oglej si celoten članek

Še pred nekaj leti se je Evropa smejala kitajskim avtomobilom in njihovi tehnologiji. Danes to ne velja več. Evropska avtomobilska podjetja so nekdanji prezir zamenjala s spoštovanjem in tudi najuglednejše znamke, za katere kitajski modeli še pred desetimi leti ne bi bili omembe vredni, se ne sramujejo prevzeti njihovih tehnologij.

Stellantis premagal Volkswagen

Za nekatera kitajska avtomobilska podjetja poteka velik boj. Audi namerava od kitajske znamke kupiti platformo za svoje električne avtomobile, govori se o velikanu SAIC. Volkswagen in Stellantis pa sta se v preteklih mesecih borila za partnerstvo s kitajskim avtomobilskim podjetjem Leapmotor. Zmaga je pripadla Stellantisu, ki bo za 1,5 milijarde evrov dobil 21-odstotni delež kitajskega proizvajalca električnih avtomobilov.

Foto: Stellantis Stellantis

Tehnološki preboj

Leapmotor je namreč razvil edinstveno "štirilistno" električno arhitekturo, v središču katere so zmogljivi čipi Snapdragon podjetja Qualcomm, medtem, ko v nove avtomobile že uvajajo Snapdragon 8295, trenutno verjetno najzmogljivejši čip v avtomobilih, zgrajen na osnovi 5 Nm arhitekture.

V primeru Leapmotorja lahko osrednji sistem imenujemo tudi glavni krmilni računalnik avtomobila, saj kokpit, pogon, karoserijo in krmilne sisteme povezuje tako učinkovito in edinstveno, kot do zdaj ni uspelo še nikomur. Kot zanimivost, zahvaljujoč napredni arhitekturi je bilo mogoče zmanjšati dolžino napeljave v električnih avtomobilih s približno štirih kilometrov na kilometer in pol.
Istočasno bo Stellantis pridobil dostop do napredne električne 800-voltne arhitekture, ki jo uporablja platforma Leap 3.0. Zanimivo je tudi, da je celotno ohišje spremenjeno v veliko baterijo, saj so baterijske celice nameščene neposredno v njej in ne v običajnih baterijskih modulih. Leapmotor pa bo prejel razmeroma veliko finančno injekcijo, s katero naj bi s uveljavil v tujini, predvsem pa na zahtevnem in konkurenčnem domačem trgu. Hkrati bo v partnerstvu s Stellantisom pridobil dostop do njegove de facto globalne poslovne mreže, ki je za kitajsko znamko izjemno pomembna.

Leapmotor in Stellantis sta objavila tudi načrte za ustanovitev skupnega podjetja za proizvodnjo in distribucijo avtomobilov zunaj Kitajske, v katerem bi Stellantis nadzoroval 51 odstotkov. Za Evropo naj bi nova tovarna proizvajala poceni in tehnološko napredne električne avtomobile. Osredotočil pa se bo tudi na azijski in ameriški trg.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 12:31 11. November 2023.

    Izracun je pokazal, da ni dovolj rude, da bi vsi vozili na elektriko. Nove baterije sicer vkljucujejo nove materiale in …

  • 11:53 11. November 2023.

    še naprej se bomo smejali Kitajcem, pa če cel svet kupijo...

  • 11:37 11. November 2023.

    5 Nm arhitektura ..... hud navor čipov ...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.