Avto > Na Štrom
11888 ogledov

Tavares: "Zdaj se začenja prava tekma za električne avte"

Stellantis, električna platforma STLA
1/7
Stellantis
Koncern Stellanits je predstavil izredno pomembno novost, povsem električno avtomobilsko platformo, ki jo bo uporabljalo vseh 14 znamk in naj bi ponujala doseg do 700 kilometrov.

Skupina Stellantis se s tem obrača od dosedanje strategije večnamenskih platform in se povsem usmerja v električno mobilnost.

"To je naša platforma za prihodnost," je dejal izvršni direktor Carlos Tavares ob predstavitvi razvoja mednarodnim novinarjem. "Zdaj se začne prava tekma za električni avtomobil," je dejal.

Stellantis, električna platforma STLA | Avtor: Stellantis Stellantis

Platforma srednje velikosti STLA, ki bo prva od štirih električnih platform, bo namenjena zlo množičnemu segmentu C, čeprav bo na njem lahko nastalo tudi nekaj vozil večjega segmenta D. Tavares je na predstavitvi nove platforme povedal, da je njihova platforma za prihodnost in da so z njo vstopili v pravo dirko za električne avtomobile.

Skupina Stellantis je doslej za svoje električne modele uporabljala tako imenovane večnenergijske platforme, ki omogočajo vgradnjo motorjev z notranjim zgorevanjem kot tudi hibridnih in električnih pogonskih sklopov, vendar pa niso optimalno razvite za električne avtomobile. Zato nanje denimo ni mogoče vgraditi velikih in težkih baterij.

Stellantis, električna platforma STLA | Avtor: Stellantis Stellantis

Nova platforma velja za najbolj pomembno komponento na poti skupine 14 avtomobilskih znamk na poti k uresničitvi načrta, da do leta 2038 postanejo ogljično nevtralne. Določene znamke znotraj koncerna, denimo Peugeot in Opel, imajo še bolj smele načrte in bi rade novo platformo čim prej uporabile na toliko modelih, kot je le mogoče. Peugeot jo bo leta 2024 kot prva znamka uporabil za osnovo nove generacije križanca peugeot 3008, na njej pa bo zasnovan tudi novi opel grandland, ki naj bi ga predstavili leta 2025. Pri skupini trdijo, da bi lahko novo platformo na leto uporabili za dva milijona vozil.

Platforma STLA bo prilagodljiva in zelo modularna, njen osrednji del pa bo v dno vgrajena baterija. Zasnovana je na 400-voltni tehnologiji in v standardni verziji zagotavlja doseg več kot 500 kilometrov. Zmogljiva različica s kapaciteto baterije do 98 kilovatnih ur pa naj bi omogočala celo dosege do 700 kilometrov. Pri Stellantisu so se 800-voltni tehnologiji odpovedali zaradi stroškov, vendar pa tehnična zasnova platforma omogoča morebitni poznejši prehod nanjo.

Stellantis, električna platforma STLA | Avtor: Stellantis Stellantis

Platforma bo omogočala izdelavo avtomobilov z dolžinami med 4,3 in 4,9 metra, medosno razdaljo med 2,7 in 2,9 metra in z različnimi oddaljenostmi dna od tal vse do 220 milimetrov. To pomeni, da jo bodo lahko namenili tudi terenskim električnim avtomobilom.

Platforma STLA bo torej postala temelj številnih prihodnjih električnih avtomobilov skupine Stellantis s prednjim in štirikolesnim pogonom. Poleg tega je ne bo izdelovala le ena velika tovarna, ampak jo bodo izdelovali v manjših tovarnah blizu tovarn za proizvodnjo avtomobilov. Tavares pojasnjuje, da je to bolj učinkovito ter omogoča hitre prilagoditve željam kupcev in tudi boljšo kakovost izdelave.

dezurni@styria-media.si

Stellantis, električna platforma STLA | Avtor: Stellantis Stellantis

Komentarjev 8
  • BenX 11:52 07.julij 2023.

    Vse te baterijske platforme so bedarija! Najmanjši karambol in avto gre pa-pa, ker noben ne more jamčit kaj se je zgodilo z baterijo in ali morda čez 100 ali 1000 kilometrov zaradi nesreče ne bo zažgala vsega živega okoli sebe.

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:29 07.julij 2023.

    Tekmo je že dobil Nisan Xtrail,ki ne rabi polnilnice,za polnjenje uporablja varčen bencinski motor,in je neodvisen od polnilnic

  • Toma 09:02 07.julij 2023.

    … brez gledalcev!