Iz Volkswagna so sporočili, da je bila ukinitev 25.000 delovnih mest na desetih nemških lokacijah pogodbeno dogovorjena, piše spletni Automobiwoche. Mnogi od teh zaposlenih pa še vedno vsak dan hodijo v službo. Večina načrtovanih odpuščanj se nanaša na predčasno upokojitev in prihodnje upokojitve.
Od začetka leta 2024, pa do konca leta 2025 bo nemškega avtomobilskega velikana dejansko zapustilo okoli 11.000 zaposlenih. Do dosege zastavljenega cilja, 35.000 manj zaposlenih do leta 2030, je zato še dolga pot. Za preostalih približno 10.000 delovnih mest bo postopno upokojevanje verjetno ostalo najpomembnejše orodje. Trenutno je statistično sedem od desetih odhodov posledica postopnega upokojevanja, piše nemški spletni portal, ki navaja vire iz podjetja, ki pravijo, da naj bi upravni odbor odobril postopno upokojitev za tiste, rojene leta 1969, prihodnje leto pa bi lahko sledili tisti, rojeni leta 1970. Obe starostni skupini spadata v generacijo baby boom in zato predstavljata ustrezno veliko kohorto znotraj delovne sile.
Tisti, ki se bodo upokojili v prihodnjih letih, so že vključeni v statistiko za 25.000 delovnih mest. Ker tudi to ne bo dovolj, se bodo morali v VW v prihodnjih letih bolj zanašati na odpravnine. Do sedaj sklenjeni sporazumi o odpravninah se nanašajo izključno na posredne zaposlene. Tam naj bi se izplačale odpravnine v višini do 500.000 evrov. Neposrednim zaposlenim – torej vsem zaposlenim v proizvodnji – še niso poslali ponudb. Po navedbah podjetja naj bi se spremenilo z letom 2026.
Teoretično so tam možne tudi visoke odpravnine. Vendar bodo verjetno selektivne in nižje, saj je treba ohraniti proizvodnjo in je usposobljenih delavcev na ključnih položajih v kratkem času težko nadomestiti. Automobilwoche navaja zneske od 100.000 do 200.000 evrov. Nekatere tovarne VW trenutno obratujejo s podpovprečno zmogljivostjo, predvsem zaradi manjšega povpraševanja po električnih modelih. Vendar pa proizvodnja golfa, tiguana in tayrona v glavni tovarni v Wolfsburgu poteka s polno zmogljivostjo. Zaposleni iz drugih tovarn so bili že napoteni v Wolfsburg.
Proizvodnja je tam delovno intenzivna in ključna za prihodnji uspeh – še posebej, če elektromobilnost ponovno dobi zagon. Če se bo prodaja električnih vozil ponovno povečala, bo Volkswagen potreboval prav tiste usposobljene delavce, ki jih morda poskuša z odpravninami prepričati k prostovoljnemu odhodu. Tveganje pomanjkanja delovne sile v prihodnosti je resnično, saj usposobljenih proizvodnih delavcev v kratkem času ni mogoče nadomestiti ali zaposliti od zunaj.