Stéphane Séjourné je v intervjuju za italijanski dnevnik La Stampa opozoril, da bi se lahko brez ciljno usmerjenih ukrepov proizvodnja avtomobilov v Evropi v prihodnjih letih znatno zmanjšala. Komisija napoveduje decembrski sveženj ukrepov za krepitev odpornosti sektorja in strožja pravila za naložbe iz tretjih držav, pri čemer ne izključuje večje prožnosti pri doseganju ciljev glede emisij.
Do vprašanja prihaja v času, ko je EU v sporu s Pekingom zaradi poceni električnih avtomobilov in obtožb o državnih subvencijah. Bruselj je poleg standardnih uvoznih dajatev na avtomobile uvedel tudi začasne izravnalne dajatve, s ciljem izenačiti konkurenčne pogoje in omejil damping. Ukrepi še povečujejo napetosti v trgovinskih odnosih, vendar v Bruslju pravijo, da niso namenjeni zaprtju trga, temveč vzpostavitvi poštenih pravil.
Veljavna zakonodaja določa, da morajo biti vsi novo registrirani osebni avtomobili in lahka gospodarska vozila od leta 2035 brezemisijski. Politični dogovor predvideva revizijo okvira, Komisija pa je že nakazala, da bo ocena časovnega načrta in parametrov opravljena prej, kot je bilo prvotno načrtovano. Čeprav je cilj za leto 2035 potrdila marca, je od takrat omilila nekatere prehodne zahteve.
Proizvajalci avtomobilov že dolgo trdijo, da je okvir preveč tog in ne odraža gospodarske realnosti, vključno z naraščajočimi cenami energije, padajočim povpraševanjem po električnih vozilih in agresivnim oblikovanjem cen kitajskih blagovnih znamk. Da bi se izognili sankcijam in morebitnim množičnim odpuščanjem, pozivajo k večji vladni podpori za polnilno infrastrukturo, zmanjšanju birokracije in bolj občutljivemu prilagajanju vmesnih faz.
Okoljske skupine pa trdijo, da stabilna pravila ohranjajo naložbe v Evropi. Pravijo, da bi omilitev ciljev spodkopala zaupanje vlagateljev in upočasnila inovacije. Električni avtomobili že v svojem življenjskem ciklu zagotavljajo znatno zmanjšanje emisij, evropski proizvajalci avtomobilov pa bi morali nemudoma doseči vmesne mejnike.
Séjourné je kritiziral tudi morebiten scenarij, v katerem bi evropske tovarne postale le montažne linije za kitajske proizvajalce avtomobilov. Predlagal je, da bi EU zaostrila naložbene pogoje in zagotovila, da države članice ohranijo višjo dodano vrednost v proizvodnji. Dejal je, da bi bila pomembna tudi diverzifikacija virov kritičnih surovin in spodbujanje recikliranja kot del širše industrijske strategije.
Kakšna zaščita vas napada? Carine? To je najslabše kar je možno! Zato je v Yugopizdiji avtomobilska industrija nazadovala do zadnjega mesta na svetu ;-) Vsi do nas prehiteli, tudi Korejci! Ho-ho-ho! Ha-ha-ha!
Sprijaznite se, postajamo "3.svet"...EU so gospodarsko zjebali do konca s sankcijami proti Rusiji in pomočjo Ukrajini...EU pomaga pobijati Slovane...