Avtomobilsko industrijo pesti nepričakovana težava

Foto: EPA
Foto: EPA
Za zastoje pri dobavi avtomobilov so krivi tudi zastoji v kontejnerskem prometu, s katerimi se v zadnjem času soočajo ladjarji.
Oglej si celoten članek

Analitiki ugotavljajo, da se kontejnerski ladijski promet se vsako leto skoraj podvoji, zato je začelo primanjkovati kontejnerjev in ladij in blago lahko v pristaniščih čaka tudi več mesecev. V losangeleškem pristanišču Long Beach denimo čakalna doba za natovarjanje ali raztovarjanje kontejnerjev na ladje znaša od 38 do 45 dni.

Avto Razkrivamo: Ta gospodarska vozila pričakujemo letos

Foto: Saša Despot Luka Koper

Pri slovaškem portalu Pravda so ugotovili, da je prevoz kontejnerja med Kitajsko in  Češko republiko še pred enim letom stal dobrih 12.000 ameriških dolarjev, zdaj pa je za enako storitev treba plačati že več kot 20.000 dolarjev. Obseg kontejnerskih prevozov z ladjami se namreč vsako leto podvoji, cene ladijskega prometa pa so že začele dosegati cene prevozov po cestah. Cene pa še naprej rastejo, saj se ladijskim prevozom preprosto ni mogoče izogniti.

Preverili smo Preverili smo: Dražji avtomobili, kaj pa servis?

Težave prizadevajo tudi avtomobile. Za zamude pri njihovi dobavi namreč nista kriva le kovidna kriza in pomanjkanje polprevodnikov, ampak tudi zaradi akutnega pomanjkanja kontejnerjev, povečanja cen ladijskih prevozov ter pomanjkanja tovornjakov, ki bi kontejnerje odpeljali do končne destinacije. Tudi zato so avtomobili dražji.

Foto: Riko slovenija 18.12.13. terminal cehov, rusija, foto: riko

Težave s prevozi so namreč širše od zgolj pomanjkanja kontejnerjev. Pred pristanišči namreč na raztovarjanje in natovarjanje čakajo stotine ladij, ki jih pristanišča preprosto ne morejo pravočasno oskrbeti. Primanjkuje namreč tudi tovornjakov in voznikov, kar še dodatno zaplete prevoze, jih podraži in podaljša dobavne roke. In v prihodnjih mesecih se težave te vrste gotovo ne bodo končale, kvečjemu povečale.

Avto Slovensko znanje v francoskem prestižu

Tudi danski ladjar A.P. Moller-Maersk, ki ima v lasti največjo floto ladij za prevoz kontejnerjev na svetu, svoje stranke opozarja, da ima težave z dostavo dobrin po vsem svetu, saj se zastoji v pristaniščih povečujejo in so daljši kot pa so pri podjetju upali. Najdlje se sicer čaka na zahodni obali ZDA, najhitreje pa se položaj normalizira v severni Evropi. V Antwerpnu se je tako čakalna doba za raztovarjanje ladje z desetih dni v zadnjem tednu zmanjšala na dva dni.

Foto: Žurnal24 Pristanišče Jebel Ali, Dubaj

Avto Slabe novice, če prisegate na ročni menjalnik

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 10:51 22. Januar 2022.

    Avtomobilska industrija se je zaklala kar sama z just in time zalogami. Ko so proizvajalci cipov se delali te predpotopne …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.