Banalen trik utegne močno poceniti popravilo žarometa po poškodbi

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Zamenjava LED žarometov na sodobnih avtomobilih je ena najdražjih postavk pri manjših prometnih poškodbah. Zamenjava žarometa lahko stane več tisoč evrov.
Oglej si celoten članek

Mercedes si prizadeva za bolj trajnostne avtomobile v celotnem življenjskem ciklu. Podjetje s svojim tehnološkim programom »Tomorrow XX« razkriva, kako bo to doseglo. Nemški proizvajalec avtomobilov je predstavil okoli 40 konceptov komponent in materialov – od vijačnih, popravilu prijaznih žarometov in novih tehnologij snemljivih povezav v notranjosti do pristopov k recikliranju plastike, aluminija in jekla. Podjetje program predstavlja kot naslednji korak v svojem celostnem pristopu »XX«, hkrati pa poudarja, da velik del prikazanih rešitev še ni pripravljen za serijsko proizvodnjo in da nekateri podatki o vplivu na okolje temeljijo na internih izračunih.

Zamenjati je treba celoten žaromet

Kako hitro in v kolikšni meri se bodo koncepti lahko prenesli v masovno proizvodnjo, bomo še videli – prav tako pa tudi morebitni dodatni stroški, ki izhajajo iz novih poti materialov, konceptov razstavljanja ali včasih zapletenega postopka čiščenja materialov. Ena od novosti, ki lahko razveseli potrošnike, je pocenitev popravila kompleksnih LED ali matričnih LED žarometov. Tehnologija, integrirana elektronika in zaprte strukture pogosto pomenijo, da je treba tudi v primeru na videz nepomembne poškodbe zamenjati celoten žaromet, kar stane več tisoč evrov. 

Foto: Mercedes-Benz Avtomobilske komponente Mercedes-Benz

Pri Mercedesu si prizadevajo razviti nove generacije žarometov, ki namesto lepila uporabljajo vijake. Majhna sprememba predstavlja velik odmik od današnje prakse, saj so sodobni žarometi skoraj vedno trajno zlepljeni, zaradi česar so neločljiva enota.

Ostajajo izzivi

Pri Mercedesovem konceptu so ohišje, leča, LED elementi, elektronika in steklo med seboj povezani z vijaki, kar omogoča razstavljanje luči na posamezne komponente. V praksi to pomeni, da v primeru manjših poškodb, kot so razpokano steklo ali okvarjen elektronski modul, ni treba zamenjati celotne kompleksne enote, temveč le poškodovani del. To znatno zmanjša stroške popravila, pa tudi količino odpadkov. Postopek recikliranja je enostavnejši in učinkovitejši. Po internih izračunih bi se lahko skupni CO2 odtis ene same enote žarometa zmanjšal s trenutnih 37 na približno 20 kilogramov CO2, kar je skoraj za polovico.

Foto: Mercedes-Benz Avtomobilske komponente Mercedes-Benz

Pri Mercedesu poudarjajo, da je tehnični izziv zagotavljanje popolne vodotesnosti. Pri lepljenih lučeh so spoji dobesedno "zatesnjeni", medtem ko je treba pri vijačnih konstrukcijah najti drugačen način za preprečitev vdora vlage in umazanije.

dezurni@sytria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.