To je novi BMW M5

Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW Foto: BMW
Nova generacija BMW M5 uvaja veliko novost.
Oglej si celoten članek

Limuzinski M5 je že na ogled na spletu. Oblikovalsko ne predstavlja večjih presenečenj, saj je BMW že pred meseci predstavil zakriti prototipni avtomobil.

Od spredaj se vidi drugačna kromana zračna reža, večje odprtine za zrak in drugačne, bolj "nabildane" odbijače. S strani so za M5 značilna srebrno-črna lahka platišča z "zlatimi" zavornimi kleščami. Na zadku je najbolj izrazit prefinjen spojler na pokrovu prtljažnika, črni difuzor in štiri izpušne cevi.

M zavore so del standardne opreme in so lažje od konvencionalnih izdelkov iz sive litine. Z modro lakiranimi pritrjenimi zavornimi sedli s šestimi bati spredaj, enobatnimi plavajočimi zavornimi sedli zadaj in perforiranimi zavornimi koluti s prisilnim hlajenjem imajo s sestavljeno konstrukcijo na voljo še večje zmogljivost. Dodatno razpoložljive M Carbon keramične zavore, ki se lahko prepoznajo po zavornih sedlih zlate barve in ki privarčujejo dodatnih 23 kilogramov skupne mase vozila M5, lahko prenašajo še večje obremenitve.

Pokrov motorja ima M-specifično obliko. Izdelan je iz aluminija, lahka streha pa iz plastike, ojačene z ogljikovimi vlakni (CFRP), ki je del standardne opreme za novega M5. Privarčevana masa s strani strehe iz kompozitov CFRP in drugih komponent, kot je izpušni sistem lahke konstrukcije, pomagajo zagotoviti, da je novo vozilo kljub štirikolesnemu pogonu lažje od svojega predhodnika.

Foto: BMW

Test: M3 BMW M3 – ko vsi v kavarni obmolknejo

3,4 sekunde do 100 km/h, krepko čez 300 km/h

4,4-litrski motor V8 z dvojnim turbinskim polnjenjem in tehnologijo M TwinPower Turbo z na novo razvitima turbopolnilnikoma, učinkovitim posrednim hlajenjem polnilnega zraka in višjim tlakom vbrizgavanja goriva, razvije 441 kilovatov moči /(600 KM) pri 5.600 – 6.700 vrt/min, medtem ko je 750 Nm navora vozniku na razpolago že od 1.800 vrt/min in se ohrani vse do 5.600 vrt/min. Oljna črpalka s popolnoma spremenljivim delovanjem na osnovi karakterističnega diagrama je aktivna ko in kadar jo novo vozilo BMW M5 potrebuje, tudi na dirkališču. Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h pa v 11,1 sekunde. Največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, vendar se lahko ob izbiri opcije M Driver’s največja hitrost poveča do 305 km/h.

Foto: BMW

Vso moč na kolesa usmerja 8-stopenjski menjalnik M Steptronic s funkcijo Drivelogic. V načinu D nudi vse udobje in priročnost povsem avtomatskega menjavanja prestav, lahko pa preklopi tudi na sekvenčno ročno prestavljanje. Voznik lahko to počne bodisi z uporabo kompaktne prestavne ročice na sredinski konzoli ali prek prestavnih vzvodov na volanu. Funkcija Drivelogic omogoča vozniku, da prilagodi karakteristike menjalnika svojim osebnim željam. Pri uporabi na dirkališču omogoča 8-stopenjski menjalnik M Steptronic še hitrejše prestavne čase.

Izginil čisto nov m3 Slovencu ukradli nekaj dni starega BMW M3

Pametni štirikolesni pogon

Podobno kot pri glavnem tekmecu mercedesu-AMG E 63 S lahko tudi pri novem BMW M5 s pritiskom na gumb omogočimo, da je pogon zgolj na zadnji kolesi. 

Štirikolesni pogon M xDrive deluje pomočjo osrednjega razdelilnega gonila z lamelno sklopko in porazdeljuje moč popolnoma spremenljivo med sprednjo in zadnjo premo, odvisno od potreb. Aktivni M diferencial na zadnji premi ravno tako deluje popolnoma spremenljivo in ima učinek zapore med 0 in 100 %.

Foto: BMW

Voznik lahko izbira med različnimi konfiguracijami, ki temeljijo na kombinacijah z načini DSC (DSC on, MDM, DSC off) in M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V osnovni nastavitvi z aktiviranim DSC (dinamični nadzor stabilnosti) in štirikolesnim pogonom, sistem omogoča rahlo zdrsovanje zadnjih koles pri dodajanju plina iz ovinka – in s tem odigra svojo vlogo pri dajanju športne agilnosti. V M Dynamic Mode (MDM, 4WD Sport) omogoča M xDrive enostavno nadzorovane zdrse. Trije načini M xDrive z izklopljenim DSC so zasnovani zato, da potešijo apetite ambicioznih voznikov, predvsem pa so namenjeni uporabi na dirkalni stezi. Tukaj lahko voznik izbira med tremi konfiguracijami, vključno z možnostjo, kjer se prenos moči izvaja izključno prek zadnjega kolesnega para (2WD). Ta način omogoča vozniku, da izbere kot zdrsa.

Dirkač, inštruktor, inženir Zakaj je BMW M2 morda najboljši M ta hip

Podvozje je bilo podobno kot motor, menjalnik in sistem M xDrive, bilo uglašeno s strani strokovnjakov in testnih dirkačev na raznih dogodkih, vključno z najzahtevnejšo preizkuševalno stezo na svetu, kot je slovita severna pentlja Nürburgringa. Struktura karoserije je izjemno toga, zaradi česar posreduje vozilo takojšnjo povratno informacijo, zlasti med visokimi obremenitvami na dirkališču, ko ga voznik priganja do skrajnosti.

Foto: BMW

Znana cena

Pri nastavitvi sistema spremenljivega nadzora blažilnikov (VDC), ki ima M-specifično uglasitev, in krmiljenja M Servotronic lahko voznik prav tako izbira med načini Comfort, Sport in Sport Plus, medtem ko se lahko karakteristike motorja konfigurirajo po želji voznika prek načinov Efficient, Sport in Sport Plus. Gumba M1 in M2 na M usnjenem volanu se lahko uporabljata za shranjevanje dveh nastavitev, ki združujeta voznikove želje za motor, menjalnik, podvozje, načine M xDrive, način DSC in nastavitve projiciranega zaslona. Voznik lahko nato prikliče svojo želeno nastavitev s pritiskom ustreznega gumba.

BMW M5 je bil javnosti prvič predstavljen leta 1984.

Novi M5 (interne oznake F90) bo lahko splošna javnost spoznala septembra, ko svoja vrata odpira avtomobilski salon v Frankfurtu. Trgovci z vozili BMW M bodo naročila za novo vozilo BMW M5 sprejemali od meseca septembra 2017, medtem ko bo zanj treba odšteti vsaj 117.900 evrov. Dobava je predvidena za pomlad leta 2018. Vzporedno s prihodom na trg standardnega M5 je predviden tudi začetek prodaje posebne izdaje vozila, to je BMW M5 First Edition. Različica posebne izdaje, katere proizvodnja je omejena na 400 primerkov po vsem svetu, ima kovinsko lakiranje BMW Individual Frozen Dark Red, zanjo pa bo treba odšteti dodatnih 19.500 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.