BMW-jev koncept RS obstaja že več kot 40 let. Od legendarnega modela R 100 RS Hansa Mutha iz leta 1976 je pri Bavarcih, v nasprotju z bolj prefinjenim konceptom RT (Reise Touring) RS (Reise Sport) kratica za športno potovalni stroj z bokserskim agregatom.
Model RS res ni pomenil novega segmenta, vendar je prelomnica za takrat nastajajočo skupino športnih potovalnih motociklov. Je izvirna rešitev. Pa RS z letnico 2023 dostojno nadaljuje ta Muthov koncept na videz nezdružljive športnosti in potovalnega udobja?
Da bi dobili odgovor na ti vprašanje, moramo na pot, po možnosti dlje kot do Bleda. Tam, kjer bomo izkusili tako avtocesto, odprte hitre zavoje in zaprte ozke kljuke lokalnih cestic. Dol, na morje, na Cres. Za boljši vtis greva v paru.
Spoj udobja in športnosti
Pri BMW-ju jasno navajajo da je R 1250 RS športni potovalnik ali 'Reise Sport' in ga umeščajo pod športne modele poleg modela S 1000 RR, recimo. Kot edini bokser med BMW-jevimi športnimi vrstnimi štirivaljniki s prostornino 1000-kubičnih centimetrov, je RS v hitri družbi. Je to prav? Namreč, če odmislite oklepe, boste videli visoko privzdignjeno krmilo, geometrijo, ki je prijazna do voznika in nastavljiv vetrobranski ščit, vse skupaj pa omogoča prijetne 400-kilometrske rajže.
Oljno-tekočinsko hlajeni 1.254-kubični agregat dvovaljne, bokserske zasnove je dedič priljubljenih zračno hlajenih bokserjev iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Ko ga zaženete, se pojavi značilno boksersko zibanje, ki pa zaradi izravnalne gredi in variabilnega krmiljenjenja odmične gredi ShiftCam teče svilnato gladko. Sedeža 820 mm nad tlemi se bodo razveselili nižjerasli vozniki, položaj za krmilom pa bo manj všeč višje raščenim, kar utegne pomeniti težavo na daljših poteh. Ti ob standardnem sedežu lahko opcijsko izberejo sedež Sport z višino 840 mm na tlemi. Na voljo pa je tudi sedež z višino 760 mm.
Ko brez ključa z gumbom zažene agregat, prebudite 136 'konjev' in 105 Nm navora pri 6.250 vrtljajih na minuto. Nato se odločite, koliko teh konjičkov potrebujete. V standardni različici so tako na voljo trije načini delovanja: Eco, Rain in Road v paketih dodatne opreme pa dobite še Dynamic in Dynamic Pro.
Prva prestava je precej dolga, nato delo prevzame asistent za prestavljanje (kot ga imenujejo pri BMW-ju) oziroma 'kvikšifter', ki predvsem pri pretikanju v četrto, peto in šesto prestavo deluje fantastično, lahko kar zapišemo, da je med najboljšimi kar smo jih preizkusili.
Tudi prestavljanje navzdol je bilo ves čas zadovoljivo gladko. Sistemi dinamičnega nadzora zavor, dinamičnega nadzora oprijema in ABS Pro, optimiziran tudi za delovanje v nagibu, so sedaj serijski. R 1250 RS ima spredaj sicer nameščene dvojne 320-milimetrske diske z Brembovimi štiribatnimi čeljustmi, zadaj pa 276-milimetrski disk z dvobatno čeljustjo. Zavore delujejo odlično in zagotavljajo visoko stopnjo zaupanja.
Zdaj prikazuje tudi nagib
Pri dodatni opremi izpostavljamo paket Dynamic, ki vključuje načine vožnje Pro, uravnavanje potisnega momenta motorja MSR, asistenta za prestavljanje Pro ter Dynamic ESA. Paket Comfort vključuje sistem Keyless Ride, ogrevane ročke, nadzor tlaka v pnevmatikah (RDC), kromiran izpušni sistem ... Pri paketu Touring pa dobite predpripravo navigacijske naprave, tempomat, sredinsko stojalo in držalo za kovček.
10,25-palčna TFT armaturna plošča z vgrajeno navigacijo je standardna oprema BMW-jevih potovalnih modelov, RS pa svojo športno pripadnost poudarja z manjšim 6,5-palčnim TFT zaslonom, ki pa je še vedno dovolj velik in osvetljen, da so informacije pregledne in razumljive.
Najbolj smo bili navdušeni nad podatki o kotu nagiba (juhuhu, končno) ter zavornemu pojemku! Zdaj že dobro znani meniji in sprehajanje med njimi so logični, s telefonom in BMW-jevo aplikacijo se nismo povezali, čeprav je to tudi možno. Na eni izmed poti me je ujel dež, svoje delo je dovolj dobro odigral sprednji vetrni ščit, tako da me ta ni pretirano namočil.
Pot, ne cilj
Na cilj na Cresu prideva v kosu, s postankom samo na trajektu, sveža in zadovoljna. RS naju ni niti enkrat spravil v težavo, vozljivost motocikla je na visokem nivoju. V dvoje in kljub nekoliko bolj športnemu duhu motocikla je tudi vožnja v paru lagodno udobna, lahko pa si jo naredite tudi nekoliko bolj dinamično.
Tam v Lubenicah si privoščiva pijačo in uživava v panorami, v Valun po zaviti cesti skočiva na kosilo, po sladici v Cresu pa jo mahneva nazaj prozi domu. Kako je že zapisal Jack Keruoac: važnejša od cilja je sama pot. Še posebno, če si na njej s novim RS-om, pa dodajamo mi.