BMW X2 M35i je ekstroventirano navdahnjen avtomobilski športnik

BMW X2 M35i je najbolj športen predstavnik BMW-jevega najmanjšega križanca in bo najbolj športen ostal tudi v prihodnje, saj predstavnika X2 v "pravem" razredu M ne bo.
Oglej si celoten članek

BMW je z modelom X2, ki ga označujejo kot Sport Activity Coupe (SAC, športno aktivni kupe) že pred dobrim letom popestril svojo ponudbo v razredu križancev spodnjega srednjega razreda in predstavil izrazito dinamično alternativo BMW-jema X1 in serije 1, s katero nagovarja mlade in mladostno navdahnjene voznike, ki s svojim avtomobilom radi izstopajo.

Avto Novi BMW X2 se je najprej razgalil na Hrvaškem

In kot se za modele bavarske znamke spodobi, je X2 v začetku letošnjega leta je BMW dobil še najbolj športno različico M35i, ki bo, kot so potrdili na predstavitvi, za zdaj tudi ostala najmočnejša različica tega modela. "Pravega M" namreč BMW X2 ne bo imel, razlog za to pa je poleg njegove umestitve v znamkini ponudbi tudi bolj praktične narave. Prostor pod motornim pokrovom je namreč pretesen za vgradnjo vrstnega šestvaljnika.

V petih sekundah do sto

A BMW X2 tudi kot M35i ni od muh. Pod njegovim motornim pokrovom namreč tiči BMW-jev novi najmočnejši štirivaljnik 2.0 M twinpower turbo, ki razvija moč 225 kilovatov, oziroma bolj domačih 306 'konjev'. Še bolj pomemben pa je navor 450 njutnmetrov, ki je na voljo že pri 1.750 vrtljajih na minuto in poskrbi, da BMW X2 M35i v natanko petih sekundah pospeši do 100 kilometrov na uro.

Kot so povedali tehnični sodelavci oddelka BMW M Performance, je motor v osnovi enak štirivaljniku iz BMW-ja X2 28i, kjer razvije moč 170 kilovatov, a so mu namenili okrepljeno ročično gred z večjimi ležaji, močnejše ojnice in bate, ki kompresijsko razmerje z 10,2 znižajo na 9,5, prilagojeno izravnalno gred, drugače nastavljene injektorje goriva, večji turbinski polnilniki in sesalni sistem s 25 odstotkov večjo prečno površino, s katerim motor "laže diha".

Večjim zmogljivostim in obremenitvam motorja je prilagojen tudi hladilni sistem, prav tako pa tudi izpušni sistem z dvema končnima cevema s premerom 100 milimetrov, ki po eni strani poskrbi za bolj učinkovito odvajanje izpušnih plinov, po drugi pa tudi za športno zamolkel zvok štirivaljnika. Kljub temu smo na kratkem preskusu ugotavljali, da zvok motorja deluje nekoliko umetno in le pogojno šestvaljniško.

Moči prilagojena tehnika

Izpušni sistem je poleg nekaterih aerodinamičnih dodatkov, kakršno je večje serijsko zadnje krilce nad vrati prtljažnika, zahteval tudi največjo spremembo v karoserijski strukturi. Inženirji so morali namreč zaradi umestitve večjega izpušnega sistema prilagoditi zadnjo premo avtomobila in obese koles. Za BMW X2 M35i so razvili tudi posebno podvozje, ki se od serijskega razlikuje po trdoti vzmeti, okrepljenih blažilnikih, ki omogočajo dve stopnji nastavitev, močnejša pa sta tudi stabilizatorja. Omeniti velja še, da so športni naravi kos tudi zavore z modro obarvanimi čeljustmi in koluti, ki imajo spredaj premer 18, zadaj pa 19 palcev.

Dirkač, inštruktor, inženir Zakaj je BMW M2 morda najboljši M ta hip

Za prenos moči motorja na kolesa skrbi osemstopenjski športni menjalnik, pogon pa je v vsakem primeru štirikolesni, saj, kot so povedali na predstavitvi, bi bila kombinacija tako močnega motorja in prednjega pogona, ki je na BMW-ju X2 primarni, lahko nevarna. Ker je zaradi tega tudi masa avtomobila zbrana predvsem v prednjem delu, so ga za zagotovitev ustreznih voznih lastnosti predvsem v ovinkih spredaj opremili s serijsko zaporo diferenciala z omejenim zdrsom, ki v primeru zdrsa prednjih koles večino navora prenese na notranje kolo in vozniku pomaga, da avtomobil obdrži v smeri.

Diskretni oblikovni poudarki

Kaj pa oblikovne posebnosti najmočnejšega BMW-ja X2? Kot je pri bavarski znamki v navadi je teh malo in so bolj diskretne narave. Kot vsi pripadniki oddelka M se tudi X2 M35i od drugih različic razlikuje po "kovinskih" okrasnih elementih, ki imajo namesto kromirane galvanizirano motno površino, nekaj je karoserijskih dodatkov, vsekakor izstopajo večja kolesa, v notranjosti pa so pravzaprav izrazito drugačni le športni sedeži.

Volk v ovčji koži BMW M140i je raketa, ki se ne baha

Produktni vodja oddelka M Performance Karsten Binder nam je pojasnil tudi umestitev BMW-ja X2 M235i v ponudbi modela X2. Povedal je, da kupec z izdelkom oddelka M performance dobi veliko bolj športen avtomobil od drugih različic, saj so vse njegove komponente prilagojene športni rabi. Poudaril je, da bi radi, da stranka dobi najbolj športni izdelek v segmentu.

BMW X2 M35i ima tu posebno vlogo, saj gre za vstop v znamko M, najlažji način za nakup izdelka z oznako M, s katerim bi radi dosegli predvsem mlajše kupce z manjšimi proračuni in jim dali možnost za vstop v segment M. Prav tako meni, da njihov X2 ne ogroža modelov M Performance iz serij 1 in 2, saj po njih posegajo precej drugačni vozniki. BMW X2 je namenjen predvsem tistim, ki iščejo oblikovno poseben in ekstrovertirano naravnan avtomobil, za serijo 1 ali 2 pa se odločajo bolj konvencionalno naravnani avtomobilski športniki.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.