Brez tega sistema si modernega avta ne moremo predstavljati

Foto: Anže Petkovšek Izobraževalni center Renault
Foto: Anže Petkovšek Izobraževalni center Renault
Z menjavo generacije Renault tudi v cliu ponuja svoj novi infozabavni sistem easy link, ki prinaša marsikatero novost in izboljšavo v primerjavi z Renaultovim prejšnjim infozabavnim sistemom R-link.
Oglej si celoten članek

Čeprav je na voljo tudi z manjšima 7- in 9,3-palčnima zaslonoma, ga prepoznamo predvsem po velikem 10-palčnem pokončnem zaslonu, ki močno spominja na povečani zaslon pametnega telefona ali tablice. Kot nam je v Renaultovem novem tehničnem centru v Mirni peči povedal tamkajšnji tehnični inštruktor Jernej Žefran, je bilo to tudi namen.

Mirna Peč Najsodobnejši objekt takšne vrste v Evropi

Foto: Saša Despot Renault Clio E-TECH Hybrid

Svetel za dotik občutljivi zaslon z ostro sliko in učinkovitim zaznavanjem naših dotikov namreč deluje prav tako kot kapacitivni zasloni večine pametnih telefonov. Senzorji pod steklom zaslona namreč zaznavajo električno upornost naše kože in na ta način ugotovijo, kam smo pritisnili in izvedbo katere funkcije bi radi sistemu ukazali. A da se nam ne bi bilo vedno treba prebijati skozi menije sistema, je n dnu zaslona še nekaj bližnjic, s katerimi dostopamo do najpogostejših funkcij: vklopa ali izklopa sistema, glavnega menija za navigacijo, medije, telefon in podobno,  »home«, ki nas pripelje do domačega zaslona, in glasnost avtoradia.

Reportaža Renault s premijskim ozvočenjem

Pregledno brskanje

Vendar pa se nam brskanja skozi menije ni treba bati, saj so urejeni zelo pregledno, s čimer so pri Renaultu učinkovito odgovorili na kritike o zapletenosti prejšnjega sistema R-link. Razvijalci uporabniškega vmesnika sistema so se zato potrudili predvsem zato, da bi čim bolj zmanjšali število klikov, ki so potrebni za zagon določene aplikacije. Sistem je urejen tudi tako, da uporabniku pojasnjuje svoje funkcije, tako da so mu hitro znane tudi funkcije, ki jih dotlej morebiti ni poznal.

Foto: Anže Petkovšek Renault Clio

Poenostavitev sistema pa se ni ustavila zgolj pri upravljanju menijev, ampak tudi povezavi med sistemom in pametnim telefonom, saj je osrednji zaslon preko povezave mirror link s sistemoma apple car play in android auto, postal tudi učinkovit podaljšek pametnega telefona. Žefran pravi, da tudi glasovno upravljanje lahko denimo poleg Renaultovega sistema, ki ga vključimo s pritiskom na temu namenjen gumb, poteka tudi preko glasovnega upravljanja pametnega telefona. Uporabnik ga vključi tako, da stikalo drži tri sekunde.

Samodejna nadgradnja

V primerjavi s prejšnjimi sistemi je močno poenostavljena tudi nadgradnja sistema. Ta je, tudi zato, ker je preko njega povezana enota SOS, ki mora delovati stalno, stalno povezan z omrežjem 4G. Ko je potrebna nadgradnja določene funkcije, se na zaslonu zgolj pojavi sporočilo, ki voznika pozove k odobritvi nadgradnje in ta se potem izvede popolnoma samodejno.

Avto Kako deluje Renaultov štirikolesni volan?

Nadgradnja se prenaša med vožnjo in ne potrebuje povezave preko voznikovega mobilnega telefona, saj ima sistem lastno povezavo. Ko pa avto ugasnete in gre sistem v mirovanje, se začne sistem posodabljati. Ob tem uporablja lastno baterijo in ne elektrike iz akumulatorja, zato se lastniku avtomobila ni treba bati, da bi mu izpraznil akumulator in avto zjutraj ne bi vžgal.

Foto: Saša Despot Renault Clio RS Line

Enako denimo velja tudi za navigacijsko napravo in digitalne zemljevide, ki so potrebni za njeno delovanje. Žefran pravi, da  si voznik zgolj izbere kartografijo države, ki jo želi naložiti, potem pa stvari stečejo samodejno. A le, če so datoteke manjše od 300 megabajtov. Če je podatkov več, je še vedno potrebno obiskati avtoservis, kjer serviserji navigacijsko napravo nadgradijo s posebnim programom.

Na obisku Sprejem vozil na servis bo drugačen

Podobno kot Googlovi zemljevidi

Navigacija sicer deluje na podoben način kot Googlovi zemljevidi, saj uporabniku takoj, ko začne vanjo vnašati naslov cilja, pomaga z dokončanjem njegovega vnosa, ki ga na koncu le še potrdi. Dodajmo še, da Renaultova navigacijska naprava v sistemu ni obvezna, saj lahko voznik uporablja tudi navigacijsko naprave njegovega pametnega telefona.

Foto: Saša Despot Renault Clio E-TECH Hybrid

Za pametne telefone je sicer na voljo tudi aplikacija »MyRenault«, preko katere lahko voznik na daljavo nastavlja marsikateri element avtomobila. Na daljavo lahko denimo ugotovi njegovo lokacijo, če je morda pozabil, kje ga je parkiral, v navigacijsko napravo lahko pošlje že vnaprej pripravljeno destinacijo, avtomobil lahko zaklene ali odklene, prižge lahko luči ali pa potrobi in s tem odžene morebitni vsiljivce. Pri električnem zoeju pa lahko denimo na daljavo vključi tudi klimatsko napravo ali pa nadzoruje napolnjenost baterij.

Novosti Pomembna novost v Revozu

Žefran zaključi še, da s sistemom do sedaj ni bilo večjih težav, saj so se pri Renaultu zelo potrudili, da deluje. Zdaj je sistem razvit po načelu pametnega telefona in tudi deluje kot dodatni telefon. Vsi poznamo svoje telefone in se z njim tudi dobro znajdemo, zato so bili zelo primeren vzor tudi za Renaultov sistem.

Foto: Saša Despot Renault Clio RS Line

Avto Takega clia do zdaj nismo bili vajeni

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 18:13 2. Januar 2021.

    Tesla je glede tehnologije svetlobna leta pred tekmeci

  • 11:12 2. Januar 2021.

    tole EasyLInk takoj ven iz avta. a veste kolk je kazen za telefoniranje po novem v avtu ? a tole …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.