Britanski povojni športnik

Foto: Žurnal24 Triumph TR2 je imel oboževalce tako v Evropi, kot tudi v ZDA. Dandanes lahko vel
Ko je leta 1944 Sir John Black kupil v vojni porušeno tovarno Triumph, je dejal, da bo proizvedel prvi britanski povojni športni avtomobil.
Oglej si celoten članek

John Black je pred vojno proizvajal avtomobilske dele za Jaguar, kar je njegovim željam dajalo težo. Po nekaj uspešnih roadsterjih je Black leta 1952 na avtomobilskem salonu v Londonu predstavil prototip TR1, ki je bil neposredni predhodnik junaka naše zgodbe modela TR2.

Triumph TR2 predstavlja utelešenje klasičnega športnega avtomobila, čeprav je bil zanj namenjen siromašen denarni sklad. Sir John je za obliko plačal le 16.000 britanskih funtov, kar tudi za takratne čase ni bil ravno visok honorar. Inženir Ted Graham je imel pred seboj zahtevno nalogo – ob pogojih, ki jih jih je postavil Black, narediti atraktiven avtomobil. Na osnovni karoseriji, poleg minimalne maske hladilnika in nekaterih malenkosti, ni bilo nikakršnih dodatkov – krom in zunanja ogledala so dodali kasneje. V prvi TR2 so vgradili vanguardov motor s prostornino 2088 ccm in najvišjo močjo 68 kW, kateremu so prostornino kasneje z improvizacijo znižali na 1991 cm3, z namenom, da bi ga uvrstili v razred do dveh litrov delovne prostornine.



Prva tesna vožnja je bila naravnost porazna – potencialni športnik je dosegel najvišjo hitrost zgolj 169 km/h! No, ko so ga inženirji začeli razstavljati, so spoznali, da en cilinder sploh ni delal oziroma, da svečka ni imela stika. Druga testna vožnja, s štirimi cilindri, je pokazala, da TR2 zmore najvišjo hitrost 201 km/h. Pospešek od 0 do 96 km/h je znašal 12,2 sekunde. Čeprav se slednje sliši smešno dodajmo, da je bilo to hitreje od kateregakoli serijsko proizvedenega vozila enake mase, ki so jih tisti čas proizvajali v ZDA. Še več, njegove vozne sposobnosti so bile v popolnosti primerljive ali še boljše od dvakrat dražjega aston healeya 100, ki ga je poganjal 2,6-litrski motor.



Zaradi svoje relativno nizke cene, odličnih sposobnosti in dolgega niza zmag na dirkah, je triumph TR2 kmalu dobil številne ljubitelje z obeh strani Atlantika. V dveh letih serijske proizvodnje je bilo na cesto popeljanih 8.636 primerkov, hkrati pa je TR2 položil temelje za celo serijo avtomobilov, ki so sledili v naslednjih letih. Podjetje je skozi desetletja pogosto menjalo lastnike, zadnji triumph pa je bil proizveden leta 1983.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.