John Black je pred vojno proizvajal avtomobilske dele za Jaguar, kar je njegovim željam dajalo
težo. Po nekaj uspešnih roadsterjih je Black leta 1952 na avtomobilskem salonu v Londonu predstavil
prototip TR1, ki je bil neposredni predhodnik junaka naše zgodbe modela TR2.
Triumph TR2 predstavlja utelešenje klasičnega športnega avtomobila, čeprav je bil zanj
namenjen siromašen denarni sklad. Sir John je za obliko plačal le 16.000 britanskih funtov, kar
tudi za takratne čase ni bil ravno visok honorar. Inženir Ted Graham je imel pred seboj zahtevno
nalogo – ob pogojih, ki jih jih je postavil Black, narediti atraktiven avtomobil. Na osnovni
karoseriji, poleg minimalne maske hladilnika in nekaterih malenkosti, ni bilo nikakršnih
dodatkov – krom in zunanja ogledala so dodali kasneje. V prvi TR2 so vgradili vanguardov motor
s prostornino 2088 ccm in najvišjo močjo 68 kW, kateremu so prostornino kasneje z improvizacijo
znižali na 1991 cm3, z namenom, da bi ga uvrstili v razred do dveh litrov delovne prostornine.
Prva tesna vožnja je bila naravnost porazna – potencialni športnik je dosegel najvišjo
hitrost zgolj 169 km/h! No, ko so ga inženirji začeli razstavljati, so spoznali, da en cilinder
sploh ni delal oziroma, da svečka ni imela stika. Druga testna vožnja, s štirimi cilindri, je
pokazala, da TR2 zmore najvišjo hitrost 201 km/h. Pospešek od 0 do 96 km/h je znašal 12,2 sekunde.
Čeprav se slednje sliši smešno dodajmo, da je bilo to hitreje od kateregakoli serijsko
proizvedenega vozila enake mase, ki so jih tisti čas proizvajali v ZDA. Še več, njegove vozne
sposobnosti so bile v popolnosti primerljive ali še boljše od dvakrat dražjega aston healeya 100,
ki ga je poganjal 2,6-litrski motor.
Zaradi svoje relativno nizke cene, odličnih sposobnosti in dolgega niza zmag na dirkah, je
triumph TR2 kmalu dobil številne ljubitelje z obeh strani Atlantika. V dveh letih serijske
proizvodnje je bilo na cesto popeljanih 8.636 primerkov, hkrati pa je TR2 položil temelje za celo
serijo avtomobilov, ki so sledili v naslednjih letih. Podjetje je skozi desetletja pogosto menjalo
lastnike, zadnji triumph pa je bil proizveden leta 1983.
4
ogledov
Britanski povojni športnik
Ko je leta 1944 Sir John Black kupil v vojni porušeno tovarno Triumph, je dejal, da bo proizvedel prvi britanski povojni športni avtomobil.