Če ste mislili tudi vi kupiti e-skiro, raje prej preberite to

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Zasuk pri obravnavi e-skirojev v naši zakonodaji, odslej z njimi precej strožje od prvih napovedi.
Oglej si celoten članek

Država je na podlagi številnih pripomb in tudi zgledov z regulacijo iz nekaterih drugih držav očitno sklenila udariti po mizi in zaustaviti stihijo v prometu, ki so jo še posebej letos povzročili električni skiroji. 

Najnovejši predlog zakona o pravilih cestnega prometa je v delu, ki govori o posebnih prevoznih sredstvih, precej spremenjen glede na besedilo, ki so ga na ministrstvu za infrastrukturo objavili na začetku poletja. 

V najnovejšem predlogu sprememb zakona so dodali poseben člen, ki je namenjen izključno "lahkim motornim vozilom v cestnem prometu," kar že samo po sebi ločuje e-skiroje od običajnih skirojev, rolk, rolerjev in podobnega. 

In če je "poletni" predlog predvideval, da se lahko e-skiroje uporablja tako na površinah za kolesarje kot tudi pešce, je najnovejši predlog jasen: lastniki bodo po uveljavitvi sprememb zakona smeli e-skiroje uporabljati samo na kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti.

"Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h." Izven naselja torej uporaba e-skirojev avtomatsko odpade.

Z e-skiroje bo Slovenija očitno sledila francoskemu modelu regulative, ki prepoveduje vožnjo po pločnikih, kot so številni lastniki počeli doslej. Zagrožena kazen za kršitev prepovedi je 40 evrov. 

Foto: Saša Despot e-skiro

Besedilo predloga nalaga lastniku, da mora e-skiro parkirati tako, da ne ovira prometa, prav tako pa bo moral biti skiro med vožnjo ponoči opremljen s prednjo in zadnjo lučjo, hkrati pa še zadnjim rdečim odsevnikom in stranskimi rumenimi ali oranžnimi odsevniki.

Prav tako zakon določa, da lahko lahka motorna vozila med vožnjo v prometu dosegajo hitrost največ 25 km/h. Če bi e-skiro šel hitreje in bi to dokazal tehnični pregled, lastnik tvega kazen 250 evrov. 

Čelada obvezna!

Še ena pomembna novost, ki bo ob nespremenjenem besedilu zakona veljala za vse uporabnike e-skirojev, pa je obvezna uporaba varnostne čelade. To bi po trenutnem predlogu člena veljalo za vse voznike ne glede na starost. 

Da je problematika e-skirojev v zadnjih dveh letih postala zelo pereča in da hujše poškodbe eksponentno naraščajo, dokazuje statistika obravnave nesreč prometnih udeležencev. Pri tem kar polovica ponesrečencev utrpi poškodbe glave.

Foto: MZI Statistika nesreče e-skiroji e-skiro andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 19

  • 09:40 16. December 2019.

    Skiroji so najbolj nevarna vozila ta trenutek v prometu. So hitra, visoka, nestabilna, z majhnimi kolesi nevarna za vse izbokline …

  • 16:15 12. December 2019.

    Skrajni čas.

  • 13:38 12. December 2019.

    Kako visoko kazn pa dobi gamad katera iz dneva v dan ilegalno precka mejo?? Sej res ne dobi kazni ampak …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.