Avto
15871 ogledov

Če ste mislili tudi vi kupiti e-skiro, raje prej preberite to

e-skiro Saša Despot
Zasuk pri obravnavi e-skirojev v naši zakonodaji, odslej z njimi precej strožje od prvih napovedi.

Država je na podlagi številnih pripomb in tudi zgledov z regulacijo iz nekaterih drugih držav očitno sklenila udariti po mizi in zaustaviti stihijo v prometu, ki so jo še posebej letos povzročili električni skiroji. 

Najnovejši predlog zakona o pravilih cestnega prometa je v delu, ki govori o posebnih prevoznih sredstvih, precej spremenjen glede na besedilo, ki so ga na ministrstvu za infrastrukturo objavili na začetku poletja. 

V najnovejšem predlogu sprememb zakona so dodali poseben člen, ki je namenjen izključno "lahkim motornim vozilom v cestnem prometu," kar že samo po sebi ločuje e-skiroje od običajnih skirojev, rolk, rolerjev in podobnega. 

In če je "poletni" predlog predvideval, da se lahko e-skiroje uporablja tako na površinah za kolesarje kot tudi pešce, je najnovejši predlog jasen: lastniki bodo po uveljavitvi sprememb zakona smeli e-skiroje uporabljati samo na kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti.

"Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h." Izven naselja torej uporaba e-skirojev avtomatsko odpade.

Z e-skiroje bo Slovenija očitno sledila francoskemu modelu regulative, ki prepoveduje vožnjo po pločnikih, kot so številni lastniki počeli doslej. Zagrožena kazen za kršitev prepovedi je 40 evrov. 

e-skiro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Besedilo predloga nalaga lastniku, da mora e-skiro parkirati tako, da ne ovira prometa, prav tako pa bo moral biti skiro med vožnjo ponoči opremljen s prednjo in zadnjo lučjo, hkrati pa še zadnjim rdečim odsevnikom in stranskimi rumenimi ali oranžnimi odsevniki.

Prav tako zakon določa, da lahko lahka motorna vozila med vožnjo v prometu dosegajo hitrost največ 25 km/h. Če bi e-skiro šel hitreje in bi to dokazal tehnični pregled, lastnik tvega kazen 250 evrov. 

Čelada obvezna!

Še ena pomembna novost, ki bo ob nespremenjenem besedilu zakona veljala za vse uporabnike e-skirojev, pa je obvezna uporaba varnostne čelade. To bi po trenutnem predlogu člena veljalo za vse voznike ne glede na starost. 

Da je problematika e-skirojev v zadnjih dveh letih postala zelo pereča in da hujše poškodbe eksponentno naraščajo, dokazuje statistika obravnave nesreč prometnih udeležencev. Pri tem kar polovica ponesrečencev utrpi poškodbe glave.

Statistika nesreče e-skiroji e-skiro | Avtor: MZI MZI
andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 19
  • sandi76 09:40 16.december 2019.

    Skiroji so najbolj nevarna vozila ta trenutek v prometu. So hitra, visoka, nestabilna, z majhnimi kolesi nevarna za vse izbokline pa še bo našteval. Drugi problem je v tem, da za ta vozila ni potrebna niti registracija, niti tehnični pregled ...prikaži več in zavarovanje. Zakaj razlikovanje teh vozil z npr. tomos flexerji ali pony expressi in podobno, ki ravno tako ne presežejo 25km / h ? Tretji problem pa je v tem, da bomo ponovno sprejemali neke zakone, katerih nihče ne bo preverjal niti izvajal.

  • maresem 16:15 12.december 2019.

    Skrajni čas.

  • rene63 13:38 12.december 2019.

    Kako visoko kazn pa dobi gamad katera iz dneva v dan ilegalno precka mejo?? Sej res ne dobi kazni ampak azil.... Kaj ce se bi toti 🤡 tam v vladi zaceli ukvarjat z resnimi stvarmi ne pa bedarije kvasit....