Civic v vlogi najboljšega ljudskega avta za čas vmes

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic
Pred 15 leti je bil civic nekaj najbolj nenavadnega, kar si lahko takrat videl na cesti. Danes nova generacija med sodobnimi avti deluje skoraj konzervativno. A vnovično plavanje proti toku je še enkrat več njegov glavni adut.
Oglej si celoten članek

Civic zadnje, enajste generacije ohranja vse tisto, kar japonski fenomen krasi že pol stoletja - naprednost in uporabnost v vseh ozirih. Le da tokrat v nekoliko bolj skriti obliki. Japonci se sicer iz različnih razlogov, med katere gotovo spada tudi evropsko hitenje v elektrifikacijo in s tem povezani stroški, v zadnjih letih bistveno manj ubadajo s tukajšnjim trgom.

Vseeno so novega civica prilagodili posebej za evropske zahteve, pa čeprav ga že od prejšnje generacije ne izdelujejo več na starem kontinentu. Hkrati pa to pomeni tudi, da je za Evropejce ostal v ponudbi le en, sicer izredno zanimiv elektrificiran pogon. S skorajšnjim prihodom poblaznelega type-R bosta dva.

Civic ni kar en model

Ko govorimo o najbolj prodajanem avtu za ljudske množice zadnjega pol stoletja, jih največ pomisli na volkswagen golfa. Kar je res, saj so jih v osmih generacijah izdelali že prek 35 milijonov. A obstaja še eno ljudsko vozilo. V desetih generacijah so v 170 državah sveta prodali več kot 27 milijonov civicov.

Honda civic je še nekaj let starejša od golfa, saj je v lanskem  letu praznoval abrahama, na katerega je lahko še kako ponosen. V vseh teh letih je postal sinonim za avto, ki je z vsako generacijo eden najsodobnejših med tekmeci, hkrati pa veliko pozornosti namenja praktičnosti in zadovoljstvu voznika. Imeti civica je v preteklosti pomenilo imeti skorajda neuničljive, a zelo varčne motorje.  Ni treba posebej razlagati, kakšen kultni status je imel civic v Sloveniji v 90. letih in nato še tudi v novem tisočletju, ko je vrhunec dosegel v osmi "vesoljski" generaciji.

Tako kot golf pa je tudi moderni civic zaradi poskoka v ceni izgubil veliko svoje ljudskosti in danes praktično govorimo o premijskem avtu.

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

V nadaljevanju je pet ugotovitev, do katerih smo prišli med krajšim druženjem z novim civicom.

1. Oblika

Veliko ljudi sprva nove generacije sploh ne bo prepoznalo, še posebej ne od spredaj, kjer ima s predhodnikom (pre)več skupnih potez. Vendar podrobnejši pogled vendarle kaže razlike.

Medosna razdalja je povečana, A-stebriček je potisnjen bolj naprej in dodatno zožen, streha pa hitreje doseže vrhnjo točko, preden začne padati proti "fastback" zadku s prtljažnimi vrati.

Tam so zdaj povsem nove, precej elegantnejše luči, ki so izbrisale še eno zadnjih kontraverznosti minulih 15 letih. Civic kot da je oblikovno stopil korak nazaj, da gre lahko naprej. Deluje bolj polno in zrelo ter kot odlična stara dobra limuzinska alternativa v svetu, ki ga obvladujejo križanci. Z dolžinsko mero dobrega 4,5 metra je hkrati dovolj velik in še vedno kratek, da je obvladljiv za "staro in mlado."

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

2. Kabina

Zmes modernega videza in preizkušene uporabnosti. Če smo v osmem civicu pred skoraj 20 leti občudovali najbolj drzno oblikovano in digitalizirano armaturno ploščo takratnega avtomobilskega sveta, danes naprednost brez kakršnega koli sramu sloni na retro pristopu, ki vključuje mehanski merilnik in gumbe.

Tam kjer je v modernih avtih ostala samo še kakšna na dotik bolj ali manj občutljiva drsna ploščica, so v civicu prave ploščate in okrogle tipke, a vse izredno kvalitetno izdelane, prijazno razmeščene za enostavno uporabo.

Trije veliki okrogli gumbi za slepo upravljanje klimatske naprave klikajo kot številčnica bančnega sefa.

Še infozabavni zaslon ima nekaj fizičnih gumbov, zato so osnovni ukazi poenostavljeni, da jih je med vožnjo mogoče slepo izkoriščati. In voznikova instrumentalna plošča je bipolarna - tista z merilnikom hitrosti je mehanska, druga polovica z vrtljaji pa digitalna. Ravno obratno kot pri deseti generaciji in hkrati dodaten odmik od "vesolja" osme generacije. Pri najboljši opremi je sicer voznikova plošča v celoti digitalna in tudi precej prilagodljiva.

Če so znotraj preteklih generacij vladale predvsem zakonitosti kubizma z nenehnim mešanjem oblik in tudi precej poceni plastike, je v modernem civicu zdaj doma eleganca. Linije so ravne in mehkobne, največji vtis pusti panel v obliki satovja prek celotne armature, ki ima hkrati vlogo odprtin za gretje in hlajenje. Obloge so mehke, uporabljeni materiali pa bistveno bolj kakovostni, tako vnovič deluje tudi izdelava. Civic še enkrat več zagotavlja, da mu niti 20 in več let intenzivne rabe ne bo prišlo do živega.

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

3. Uporabnost

Honde so sinonim za raznovrstno uporabne avtomobile. Civic je žal že v prejšnji generaciji izgubil nekaj te magije, saj nima več sedežev zadnje vrste z možnostjo dviga sedišča. Razlog je tudi v tem, da se pod sedeži zdaj skriva del hibridne tehnologije. A tudi brez tega petvratna limuzina brez težav poskrbi za štiri velike potnike in petega manjšega.

Prtljažnik pod zadnjimi vrati je enostavno dostopen, je globok in v osnovi velik 410 litrov. S podiranjem narase do spodobnih 1.220 litrov. Zanimiva posebnost je prtljažni rolo, ki se razpre ali pospravi z boka.

Izpostaviti je treba preglednost iz avta. A-stebriček je zelo ozek in oblikovan tako, da praktično sploh ne zastira pogleda. Tudi B-stebriček je ozek, stranski mrtvi koti so ozki. Povrh je tu zelo kakovostna slika vzvratne kamere, ki pa se nekoliko zgubi znotraj celotnega sredinskega zaslona. Sedi se limuzinsko nizko, sedeži dobro podpirajo telo.

Kar nekaj je uporabnih prostorov za odlaganje vključno s sredinskim predalom s prijaznim odpiranjem, tu je tudi ploščad za QI polnjenje telefona.

Namesto klasične ročice menjalnika so samo tipke, kar dodatno sprosti prostor.

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

4. Napredna tehnologija

Hondina filozofija zagovarja vgrajevanje le tistih tehnologij, ki dejansko pomagajo in koristijo. Tako je tudi pri naprednih asistenčnih sistemih, ki jih imenujejo Honda Sensing in omogočajo samodejno vožnjo druge stopnje.

Podobno kot znamka Tesla so se tudi inženirji Honde povsem odpovedali prednjemu radarju in zdaj za spremljanje okolice uporabljajo napredno kamero, ki je povezana z zelo zmogljivo procesorsko enoto. Za spremljanje dogajanja zadaj pa so prešli na zanesljivejšo sonarsko tehnologijo.

Prilagodljivi tempomat deluje po občutku bolj "človeško," z vnaprejšnjim predvidevanjem in mehkim prilagajanjem manevrom ostalih vozil. Seveda civic pomaga tudi pri usmerjanju znotraj voznega pasu in preprečuje ali vsaj opozarja na nenapovedane prehode. 

Infozabavni sistem je nadgrajen z zadnjo generacijo programske opreme in s tem povezanih vsebin. Zna slovensko, ima dobro grafiko in je enostavnejši za uporabo od predhodnika. Spodnji del zaslona si je mogoče prilagoditi po lastnih željah z največkrat uporabljenimi funkcijami.

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

Naslednje poglavje napredne tehnologije zadeva sam pogon. Gre za hibrid, a po Hondino. Največji kos poti imata glavno vlogo pri pogonu prednjih koles dva kompaktna elektromotorja. Z elektriko jih napaja motor z notranjim zgorevanjem. Ta deluje po varčnem Atkinsonovem ciklu in se hvali z rekordnim 41-odstotnim termičnim izkoristkom. Doslej najbolj izkoriščen motor z notranjim zgorevanjem v serijskih avtih je bil tisti v toyota priusu zadnje generacije s 40 odstotki.

Manjšo zalogo energije ima civic tudi v litij-ionski bateriji. Avto samodejno in za voznika praktično neobčutno preklaplja med tremi režimi vožnje - povsem električnim, hibridnim ali ko avto dejansko poganja termični motor. Slednje se dogaja predvsem na avtocesti, torej pri večjih obremenitvah.

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

Zato tudi razkorak v porabi - če civic večino poti opravi po mestu ali pri hitrostih pod 100 km/h, je poraba naravnost enkratna, gotovo pod petimi litri. Če pa je vmes več avtocestne vožnje, potem se poveča za liter, a ne več.

Moči civicu ne primanjkuje, 135 kW je porok za nagle starte. Skupaj konkretnih (dizelskih) 315 Nm navora pa zagotavlja dobro prožnost. Brezstopenjski menjalnik deluje dokaj neposredno in brez nadležnega navijanja v vrtljaje.

Z obvolanskimi ročicami lahko ustvarimo navidezne prestave, pomagajo tudi pri žetju energije med zaviranjem. Civic je torej klasični hibrid in zato zelo enostaven za vsakodnevno uporabo, brez tistega marsikdaj nadležnega kablovja v prtljažniku. Vseeno bi si želel nekoliko večjo litij-ionsko baterijo, da bi med vožnjo EV etape lahko trajale dlje. Bi pa to seveda vplivalo na še višjo nakupno ceno.

5. Vožnja

Časi, ko smo civice enačili z za veliko večino konkurence nedosegljivimi rdečimi vrtljaji, so mimo. Danes so honde sposobne predvsem zelo umirjene, učinkovite in udobne vožnje. Civic deluje tiho, tudi ko ga žene neposredno bencin. Kar pa ne pomeni, da ne zna dvigniti utripa.

Še več, avto ima vgrajeno tehnologijo samodejnega prepoznavanja ovinkov. To v praksi pomeni, da civic takrat samodejno preklopi v režim bolj odzivnega pogonskega sklopa in "težjega" volana. Ko je ovinkov konec, se vrne v prvotni režim. Vozniku ni treba ročno prestavljati stikala med normal in sport programom.

Lega je zelo dobra, že nekajkrat omenjeni volanski mehanizem pa neposreden, kar komu tudi ne bo tako všeč. Različne reliefe asfalta podvozje zelo dobro pobira in duši vibracije, tako da je tudi zaradi tega vožnja v notranjosti udobna in zdaj manj glasna kot nekoč. 

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

Na koncu še cena

Civicu se je zgodilo nekaj podobnega, kar smo doživeli že pri "ljudskem" rivalu golfu z izrazitim razkorakom med cenama dveh generacij. Primerljivo močan civic z 1,5-litrskim motorjem 10. generacije in bogatejšo opremo je pred petimi leti stal nekaj prek 20 tisočakov. Enajsti civic je zdaj kar za tretjino dražji. 

Delno je to posledica splošne draginje, kot tudi precejšnjega napredka v vgrajeni tehnologiji. Po drugi strani je civic še vedno cenejši od primerljivo velikih in zmogljivih avtov, ki za vir energije potrebujejo (tudi) kabel, pa je vseeno nekaj posebnega glede pogona. Treba je tudi vedeti, da ima civic zelo bogato vstopno serijsko opremo in da že prvi od treh stopenj opreme ne manjka nič bistvenega.  

Vse ima svoje prednosti in tudi manj prijazne plati, a pri civicu je poanta jasna - zakaj bi tako hiteli z revolucijami, če so povsem dovolj premišljene evolucije.

Podatki o vozilu (Honda civic 2,0 hibrid sport)

Pogon: spredaj, hibrid
Sistemska moč: 135 kW (184 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 315 Nm pri 4.500 vrt./min
Poraba: 5,5 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.551 × 1.890 × 1.408, medosna razdalja 2.734 
Prtljažnik v litrih: 410 - 1.220     
Zmogljivosti: 180 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h  
Cena v evrih: 35.490

PLUSI: vsesplošni napredek notranjosti, pogonski sklop, vožnja, digitalizacija tam, kjer pride prav. 

MINUSI: majhna avtonomnost baterije.

Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic Foto: Anže Petkovšek Honda Civic

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 20:19 10. Januar 2023.

    Spoštovani Anže, za pogon tega Civica nikoli ne služi atmosferski motor, avto vedno in brez izjeme poganja baterija. Atmosferski motor …

  • 11:16 10. Januar 2023.

    lep avto.

  • 10:23 10. Januar 2023.

    ok, še kar lepo zgleda, ampak, tista tabla na sredi konzole. a res ni mogoče to drugače izdelat, malo ukomponirat …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.