Dacia nas je povabila v Pariz, kjer je predstavila prenovljeno paleto svojih priljubljenih modelov in predstavila nove pogone (članek sledi). Pravo presenečenje je bilo vozilo, ki v dolžino meri tri metre in ima štiri prave sedeže - to je Dacijin koncept hipster, s katerim bodo testirali trg in odzive potencialnih kupcev, ki potrebujejo všečen, majhen, lahek in predvsem poceni električen avtomobil. Ni še jasno, v katero kategorijo bi se lahko uvrščalo tako vozilo - omenjali so razred L7, ki prinaša določene omejitve pri vožnji.
Dacia ima v mislih vozilo, ki bo zadostilo dnevne potrebe po mobilnosti, hkrati pa omogočilo poceni vzdrževanje in poceni premikanje po mestu, primestju in podeželju.
Dacia se je v zadnjih letih izkazala za avtomobilsko znamko, kjer radi pogledajo izven okvirjev. Odprtih ust so nas pustili že leta 2022, ko je koncept manifesto napovedal novo poglavje zgodbe Dacie o dostopni mobilnosti in minimalističnem dizajnu. Nova šefica znamke Katrin Adt, ki se je k Dacii preselila po 26 letih dela pri Mercedes-Benzu, kjer je bila med drugim odgovorna za preobrazbo znamke Smart v proizvajalca izključno električnih vozil, je v uvodu dejala: "Preobrazba Dacie v zadnjih petih letih je neverjetna. Naša znamka je odgovor na spreminjajočo mobilnost."
Večja masa je enako večja cena in večji ogljični odtis
Frank Marotte, šef prodaje za znamko Dacia je poudaril, kako zelo so se vozila spremenila in podražila v zadnjih letih. Masa vozil se je v povprečju povečala za 15 odstotkov, moč za 43 odstotkov, povprečna cena novih vozil v Evropi se je med letoma 2010 in 2024 zvišala za 77 %, kar močno presega rast kupne moči gospodinjstev. Cene so se povečale tudi na račun novih in novih evropskih regulativ o varnosti vozil in sistemov za pomoč voznikom, pričakovati pa je, da bodo cene vozil še naprej naraščale, je poudaril Marotte. Masa je eden ključnih dejavnikov, s katerimi se ukvarjajo pri Dacii - saj vpliva na ceno, ogljični odtis in porabo energentov.
Čeprav imajo v svoji modelni paleti eno od najcenejših električnih vozil - model spring - bodo zdaj testirali trg za prihod še za razred manjšega in cenejšega avtomobila, namenjenega širokemu spektru uporabnikov: starejšim, ki nimajo pred hišo železniške ali avtobusne postaje, študentom, staršem za prevoz otrok v glasbeno šolo in športne aktivnosti in vsem tistim, ki potrebujejo vozilo za premikanje na krajše razdalje. Zelo pomembno pa je, to so posebej poudarili na tiskovni konferenci, da bi tako vozilo imelo neprekosljivo ceno.
Avtomobilski trg se je od začetka 21. stoletja razvil – predvsem pod vplivom zakonodaje in elektrifikacije – v smeri vedno večjih, težjih, bolj zapletenih ... in zato dražjih avtomobilov. Pri Dacii pravijo, da koncept hipster nadgrajuje pristop k zmanjševanju teže. Je za 20 % lažji od modela spring. Ta rezultat je posledica pristopa k manjši masi, kar pomeni manj surovin in manj energije v proizvodnji, pa tudi manj energije za premikanje vozila.
Koncepno vozilo dacia hipster
Proizvodnja odvisna od odziva potencialnih kupcev
Dacia nam je predstavila hipsterja, tri metre dolgo 100-odstotno električno konceptno vozilo, ki v višino meri 1,53 metra, v širino 1,55 metra, ima štiri prave sedeže in skupaj z baterijo tehta manj kot 800 kilogramov.
"To je konceptno vozilo, s katerim želimo preveriti, ali zanj obstaja v trg. Sploh še ne vemo, ali ga bomo izdelovali ali ne. Koncept bo služil za pridobivanje ključnih podatkov, kot so mere, zmogljivost, hitrost polnjenja, da lahko izdelamo poslovni model. Kot tak bi moral biti umeščen pod model spring," je na naše vprašanje odgovoril Marotte, ki smo ga vprašali, ali je hipster odgovor na govor predsednice Evropske komisije Ursule von der Leyen. Slednja je v tradicionalnem letnem govoru v evropskem parlamentu pred kratkim posebej omenila avtomobilsko industrijo. Dejala je, da "milijoni Evropejcev želijo kupiti cenovno dostopne evropske avtomobile. Zato bi morali vlagati tudi v majhna, cenovno dostopna vozila za evropski trg, pa tudi za zadostitev rasti svetovnega povpraševanja." To je razumeti, da bo Bruselj sledil pobudi proizvajalcev avtomobilov (Stellantis, Renault...), ki pozivajo k spremembi pravil za lažjo in cenejšo proizvodnjo majhnih in dostopnih avtomobilov. Vse bolj strogi predpisi so povečali proizvodnjo in cene majhnih avtomobilov na raven, kjer so za številne proizvajalce nedonosni.
"Ta koncept je bil izdelan, še preden so v Evropski komisiji začeli govoriti o proizvodnji poceni majhnih avtomobilov," nam je odgovoril Marotte in dejal, da je še vse v povojih, tudi to, v katero kategoriji bi lahko spadal avtomobil. "Jasno je eno, da so novi avtomobili za nekatere postali predragi, mobilnost pa mora biti dostopna za vse," še pravi.
Koncept hipster še nima konkretnega motorja ali baterije. Pri Dacii so dejali, da razmišljajo, da bi bila največja hitrost 90 km/h, torej bi bil uporaben v mestu in primestju. Pri Dacii so posebej poudarili, da kar 94 odstotkov voznikov v Franciji na dan prevozi manj kot 40 kilometrov. To pomeni, da bi lahko imeli v teoriji baterijo s kapaciteto okoli 12 kWh in porabo okoli 7 kWh na 100 kilometrov, polnili pa bi jo dvakrat na teden. Cena seveda ni znana, ugiba pa se, da bi lahko tak avto stal od 20 do 30 odstotkov manj, kot stane dacia spring.
Prvi vtis: To bi se znalo dobro prodajati
In prvi vtisi, ki smo jih strnili, so zelo dobri. Ko se je malo vozilce s štirimi odraslimi potniki pripeljalo v hangar, kjer je potekala predstavitev, je bil zagotovo "vau učinek". Dacia je pri škatlasto oblikovanem konceptu, s kolesi, ki so pomaknjena na skrajne robove karoserije, uporabila svoj zaščitni oblikovalski slog, ki temelji na minimalizmu. Stekla so postavljena skoraj vertikalno, previsi so skoraj navpični, steklena streha nad glavo voznika in sopotnika omogoča pogled na semafor in v kabino prepušča veliko svetlobe, zadnji sedeži se lahko poklopijo, s tem pa prtljažni del povečamo iz 70 na 500 litrov. Pri Dacii so pokazali, da lahko z vozilom prepeljemo tudi pralni stroj. Pretiravanj v tem vozilu ni. Inženirji so nam pojasnili, da sta dve zračni blazini spredaj dovolj, avto pa je tudi polno digitaliziran - ključ vozila je kar pametni telefon. Posebej zanimiva se mi zdi zasnova zadnjih luči. Te so nameščene za zadnjim steklom prtljažnih vrat, zato ne potrebujejo lastne steklene površine. Da bi zmanjšali stroške in težo, so na primer stranska stekla drsna. Položaj sedenja za voznika in sovoznika je enak kot v modelu sandero, torej pregleden in udoben. Dostop do zadnjih sedežev je olajšan s širokim odpiranjem vrat in sedežem sovoznika, ki se nagne naprej. Sedeži so poenostavljeni, z vidnim okvirjem. Sprednja sedeža sta združena v enotno klop. Tudi odprtine v vzglavnikih dodatno prispevajo k zmanjšanju teže.
Pa kaj je z vami? To škatlo ali trugo lahko s sosedoma narediva v kleti in nas boste hvalili kot …
Ok elektricna plasticna igracka brez udobja tipa Fiat Topolino, Citroien AMI.....ki bo stala 20 jurjeu pa gor...namenjena z aljudi, ki …
Ste ze slisal za Suzuki Every J Limited??? Japonci majo te zadeve ze desetletja! Kratek, ozek in prostorn....pač Japonci znajo....ampak …