Dacie logan MCV lahko brez težav prevozijo 350.000 kilometrov

Foto: Anže Petkovšek Taksi Cammeo Foto: Anže Petkovšek Taksu Cammeo Foto: Anže Petkovšek Taksu Cammeo Foto: Anže Petkovšek Taksu Cammeo Foto: Anže Petkovšek Taksu Cammeo Foto: Anže Petkovšek Taksu Cammeo Foto: Anže Petkovšek Taksu Cammeo
Na ljubljanskih, mariborskih, celjskih in koprskih ulicah lahko že nekaj časa vidimo značilne bele dacie logan MCV z zelenimi napisi, s katerimi svoje potnike prevaža taksi podjetje Cammeo. Pojasnili so nam, zakaj so se odločili prav za te avtomobile.
Oglej si celoten članek

Dacio logan MCV so preskusili že pred prihodom v Slovenijo na Hrvaškem, podjetje Cammeo namreč izhaja iz Reke, kjer se je proti zelo močnim tekmecem izkazala za najbolj primeren avtomobil za prevoze potnikov v okviru taksi službe. Logan MCV je namreč dovolj velik in udoben avtomobil z dovolj velikim prtljažnikom. Morda se komu zdi to nenavadno, saj bi udobje prej pripisali kakemu drugemu avtomobilu, a to za samo počutje strank niti ni tako pomembno.

Te pričakujejo, da jih voznik pobere dovolj hitro in jih dovolj hitro pripelje tudi na cilj, da je avto čist in dovolj udoben, voznik urejen, da je tarifa enotna ne glede na razdaljo in čas dneva in da lahko vožnjo taksija spremlja tudi preko aplikacije. Navsezadnje je pomembno tudi, da aplikacija stranki sporoči, kdo jo bo prišel iskat, lahko pa celo naroči voznika, s katerim je že imela dobre izkušnje. Kot poudarjajo, delajo drugače kot drugi upravljavci taksijev, zato se samo v Ljubljani z njimi vozi preko 200 podjetij in hotelov. Če pri svoji storitvi ne bi bili urejeni, ne bi imeli toliko odjemalcev.

Foto: Anže Petkovšek Taksi Cammeo

Plin LPG kot pomemben faktor

A najbolj pomemben faktor za odločitev, da bodo v Sloveniji potnike vozili z daciami logan MCV, nista bila prostornost in udobje, prav tako pa ne poraba goriva, saj ta ni najmanjša, ampak predvsem to, da so dacie logan MCV že tovarniško na voljo preurejene na utekočinjeni naftni plin LPG. S tem so naredili tudi prvi korak na poti k okolju bolj prijaznim vožnjam, saj taksiji večino voženj opravijo po mestu, torej so potencialno veliki onesnaževalci. Zato so izkoristili možnost uporabe okolju nekoliko bolj prijaznega plin.

Prihodnost sicer vidijo tudi v elektriki. Trenutno je v naročilu prvih pet električnih avtomobilov, do leta 2021 pa bi radi na elektriko preusmerili celotno floto taksijev, najprej v Sloveniji, potem pa še na Hrvaškem.

Avto Ali Dacia postaja kultna znamka?

A vrnimo se k sedanjim taksijem, daciam loganom MCV. Kot pravijo v Cammeu, zelo pozorno spremljajo voznike, pri katerih nadzirajo veliko faktorjev: kako hitro vozijo in če se držijo omejitev hitrosti, koliko bencina in plina porabijo, kdaj začnejo in kdaj zaključijo izmeno, koliko kilometrov prevozijo zasedeni in koliko prazni, kje peljejo prehitro čez hitrostne ovire ali naredijo kaj drugega, s čimer potencialno škodijo avtomobilu, in tako naprej. Voznikom tudi omejijo delež vožnje na bencin, saj je smiselno, da čim več kilometrov prevozijo na plin.

To je zelo pomembno, saj vsi avtomobili na plin LPG prve kilometre po hladnem zagoni prevozijo na bencin, ko pa se sistem ogreje, pa samodejno preklopijo na plin. A elektronika lahko včasih zataji in ne opravi preklopa na plin in če voznik ni pozoren, lahko avtomobil lahko ves dan vozi na bencin. Prav tako mora voznik biti pozoren na količino plina v posodi, saj avtomobil, ko mu zmanjka plina, vožnjo nadaljuje z bencinom. Če voznike prepustiš samim sebi, se ti kmalu prepustijo trenutku, če pa opravljaš analize in voznike opozarjaš, naj bodo pozorni, lahko dosežeš precej visok delež vožnje na plin in soliden prihranek pri stroških za gorivo.

Avto Ko Evropejci raje izberejo Romuna kot Francoza ali Nemca

Foto: Anže Petkovšek Taksi Cammeo

Precejšen prihranek in soliden avtomobil

In kolikšen je prihranek? Danes liter plina stane približno 55 do 60 centov, liter bencina pa se giblje okoli 1,30 evra. Dacie logan MCV v vlogi taksijev povprečno porabijo okrog 10 litrov plina na sto kilometrov, zato se cenovno zadeva precej dobro izide. Tudi poraba bencina ne bi bila dosti manjša, saj se taksiji večinoma vozijo po mestu.

Pod motornim pokrovom je 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik, ki sicer odlično deluje in se suvereno sooča z zahtevami, a zaradi majhne delovne prostornine porabi nekaj več goriva, predvsem tedaj, ko se poleg voznika v avtu peljejo še trije potniki s polnim prtljažnikom prtljage, kar je precej pogosto. In če voznik ni vešč pravilnega prestavljanja, je lahko poraba še večja.

Avto Romunska avtomobilska zgodba o uspehu

Kakšne pa so izkušnje z vozniki? Predvsem jih je treba spremljati. Ko zaposlijo novinca šele po dobrem mesecu pridobijo prve vtise o njegovi vožnji. Njegovo izmeno v celoti pregledajo in se na podlagi dognanj odločijo, kje mu morajo pomagati, da se bo njegov rezultat izboljšal.

Kako pa je z vzdržljivostjo dacie logan MCV? Če se z dacio loganom MCV dela optimalno, lahko brez težav prevozi 350 tisoč kilometrov. Seveda je treba pravočasno menjati iztrošen potrošni material, , sicer pa nimajo z njimi nobenih težav.

Nekatera vozila so prevozila že 140-150 tisoč kilometrov brez potrebe po dolivanju olja ali povečane porabe goriva,tudi ležajev ni bilo treba menjati, izjema so le žarnice, ki rade pregorijo. Trenutno sicer s taksiji v celoti prevozijo dobrih 20 tisoč kilometrov na dan, kar je 600 tisoč kilometrov na mesec in tri do štiri milijone kilometrov na leto. Lepa razdalja torej.

Foto: Anže Petkovšek Taksi Cammeo

Se uporaba plina pozna pri servisih? Ne, saj se avtomobili servisirajo v skladu z vnaprej določenimi tovarniškimi servisnimi lestvicami. Prvi večji servis je pri 120 tisoč kilometrih, ko se menjajo motorna veriga, vodna črpalka in podobni elementi. Čeprav na zamenjanih delih niso opazili večjih poškodb, so jih vseeno zamenjali. Avtomobili morajo namreč zanesljivo delovati, saj so neprestano na cesti. Servise sicer opravljajo v Avtohiši Real, ki jim izvede vsa mehanična, ličarska in kleparska dela.

Z njihovo storitvijo so zelo zadovoljni, saj so zelo odzivni. Za Cammeo je namreč zelo pomembno, da gre avtomobil na dvigalo takoj, ko ga voznik pripelje na servis, saj to naredi v delovnem času. Ker so vozniki deloma plačani tudi od prometa in rezultatov ocenjevanja, si na servisu ne morejo privoščiti čakanja. Zadovoljni so torej s storitvijo in avtomobilom.

Avto Romunski avto z impresivno ceno in vrtoglavo hitrostjo

So možni prihranki pri obdavčitvah in drugih prispevkih, so za avtomobile na plin LPG na voljo kašne olajšave? Načeloma ne. A je tako, da določena mesta vozila na CNG (metan) oprostijo mestnih pristojbin, kar pa ne velja za avtomobile na plin LPG. To je nesmiselno, saj oboji približno enako onesnažujejo okolje.

Prehitra rast

In koliko taksijev je trenutno v floti Cammea? Trenutno upravljajo sto dacij logan MCV, šest renaultov talismanov in dva kombija, ki vozijo v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kopru. Radi bi se širili, vendar so ugotovili, da prehitro rastejo. Ker so bili tako dobro sprejeti, namreč ne morejo prevzeti vseh prevozov, kar dejansko škodi njihovemu ugledu. V storitvi prevoza s taksijem se namreč pričakuje, da bo voznik potnika pobral v osmih minutah, sprejemljiv je tudi prihod v četrt ure, več pa je že nesprejemljivo. Cammeu pa se dogaja, da do stranke ne pridejo niti v pol ure. To pomeni, da bi potrebovali več voznikov, s katerimi bi opravili predvsem prevoze v konicah.

Pri zaposlovanju taksistov imajo sicer največ težav zaradi toge zakonodaje, predvsem zaradi zahteve po spričevalu o znanju slovenskega jezika, kar sicer v osnovi odobravajo, a po drugi strani je malo ljudi, ki bi imeli spričevalo o znanju slovenščine in bili pripravljeni voziti taksi. Tistih, ki nimajo spričevala, četudi povsem lepo govorijo slovensko, pa ne smejo zaposliti.

Dacia sandero avtomatik Dacia sandero avtomatik: Če se vam ne mudi

Zato so uvedli tudi poslovni model "partner", v okviru katerega oddajajo vozila v najem zasebnikom. V okviru partnerstva jim zagotovijo vozilo s kompletno podporo, ti pa jim zanj plačujejo določeno najemnino in delež prometa. Kot so izračunali, lahko podjeten partner z enim ali dvema voziloma ter enim ali dvema zaposlenima upravlja zelo uspešno podjetje in naredi do 10.000 evrov prometa na mesec. Po plačilu stroškov, plač in prispevkov mu ostane kar lep osebni dohodek.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • vec
    12:30 10. Avgust 2019.

    Klical enkrat in nikoli več, zadaj NI ročajev nad oknom, če malo bolj ostro vozi ali zavre narediš preval na …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.