Dars: "40 km/h"; avtorji zakonodaje: "Ni res"

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Cestninske postaje. Dars trdi, da je najvišja dovoljena hitrost mimo njih 40 kilometrov na uro. Avtorji zakonodaje. To ni res.
Oglej si celoten članek

Znaki. Vse od uvedbe vinjetnega sistema na obstoječih cestninskih postajah voznike bega prometna signalizacija, saj vertikalni prometni znaki pred prehodom skozi platoje najvišjo dovoljeno hitrost za vozila do 3,5 ton skoraj na vseh postajah omejujejo na 60 kilometrov na uro, medtem ko so v obliki talnih oznak tik pred zožitvijo označbe za omejitev na 40 kilometrov na uro.

Za Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je signalizacija jasna – omejitev skozi vinjetne steze je po njihovem 40 kilometrov na uro. Pri tem se sklicujejo na pravilnika o projektiranju cest ter o načinu označevanja in zavarovanja del in ovir na cestah, ki določata, da je pri tovrstnem prehodu med 3,25 metra širokimi otoki hitrost lahko največ 50 kilometrov na uro, dodatno pa so jo znižali zaradi pogostega prehajanja avtocestnih delavcev.

"Zgolj priporočeno"
A avtorji prometne zakonodaje na prometnem ministrstvu se sklicujejo na pravilnik o prometni signalizaciji, ki ne pozna zavezujočih horizontalnih oznak za omejevanje hitrosti. Po tolmačenju ministrstva je 40 kilometrov na uro za vožnjo skozi betonske otoke torej zgolj priporočena hitrost, najvišja dovoljena pa je 60 kilometrov na uro.

Da bi bile utemeljitve Darsa pravilne, manjkajo torej vertikalni znaki, ki so jih v zadnjem času na nekaterih postajah, denimo v Biču na dolenjskem kraku, že postavili. Tudi sodna praksa je pred leti povedala svoje, saj je sodišče dalo prav vozniku, potem ko so mu policisti preseženo dovoljeno hitrost izmerili na osnovi omejitve 40 kilometrov na uro.

Nelogično tudi za postajo
Le redki si drznejo pretočnost prometa ovirati z doslednim držanjem omejitve hitrosti tudi po 200 in več metrih za cestninskimi postajami do znaka za prenehanje omejitve. Dars priznava, da "ob majhnih prometnih obremenitvah takšna omejitev ni potrebna", rešitev pa vidi v spremenljivi prometni signalizaciji. A velik finančni vložek zaradi napovedi politikov o skorajšnjem odstranjevanju mitnic po njihovem mnenju ni upravičen.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 13:30 31. Januar 2012.

    Saj se drugega tudi ne more pričakovati v državi z takšnim pravnim redom. Ne morem verjeti da g. Nuška Tavčar …

  • 18:31 17. Januar 2012.

    Mal se zamislite...če se 10% vseh voznikov čez cestninsko postajo pelje 40km/h je ogromno!! Nekateri vozniki grejo skozi s tako …

  • 17:30 16. Januar 2012.

    DARS, največja kriminalna zgodba, težka več milijard evrov, v pravni državi združbe ne bi bilo več, ali pač, če ji …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.