Volkswagnov transporter z vsemi svojimi različicami je ime bulli, ki je v bistvu kombinacija okrajšav za bus in "Lieferwagen" kot Nemci pravijo dostavnikom, dobi šele v tretji generaciji, In tudi transporter ni bil že takoj v začetku, ampak se je sprva imenoval kar volkswagen tip 2.
Volkswagen je konec štiridesetih let začel serijsko izdelovati znamenitega hrošča, ki se je uradno imenoval volkswagen tip 1. Samoumevno je torej bilo, da bo njegov drugi model, kombi na hroščevi tehnični osnovi, nosil ime tip 2. Na ceste je prvič zapeljal leta 1950, pred tem pa mu je Volkswagen namenil tri leta razvoja, ki mu je botrovala trgovska domislica.
Moderni koncept
Volkswagnovo izročilo namreč pravi, da se je tipa 2 domislil njihov nizozemski uvoznik Ben Pon, ki je zanj aprila 1947 narisal tudi prve skice. Na osnovi Ponovih skic so izdelali tudi prvi prototip, ki pa s svojimi aerodinamičnimi lastnostmi ni nikogar zadovoljil, zato so ga obdelali v vetrovniku univerze v Braunschweigu. Obdelava se je izplačala, saj imel tip 2 kljub večji čelni površini in precej oglati obliki nazadnje celo boljši količnik zračnega upora od hrošča. Po treh letih razvoja je novinec prvič zapustil wolfsburške obrate.
Tip 2 je bil eno prvih uspešnih lahkih gospodarskih vozil, pri katerih je motor v zadku poganjal kolesi na zadnji premi, voznik pa je sedel neposredno nad prednjo osjo. Pozneje ga je posnemalo kar nekaj avtomobilskih tovarn. Prednost takšnega koncepta je bila predvsem v tem, da se je masa motorja zadaj in potnikov na prednjih sedežih lepo razporedila med prednjo in zadnjo premo ter pripomogla k solidnim voznim lastnostim.
Volkswagnov oddelek gospodarskih vozil ob bullijevi 75-letnici pripravlja vrsto praznovanj v virtualnem in realnem svetu. Pod sloganom 'Neskončne možnosti prostora za vse z velikimi načrti' pripravljajo vrsto oglasnih kapanj ter 75-dnevno praznovanje na družbenih omrežjih znake. 24. in 25. maja bodo v Autostadtu v Wolfsburgu organizirali veliko slavje. 1. Junija pa bodo v Hannovru pripravili srečanje za ljubitelje tega avtomobila Bulli&Coffee. Prireditve ob okrogli obletnici bodo organizirali tudi na dirkališču Salzburgring ter v Španiji in na Češkem
Drugi trend, ki ga tip 2 sicer ni ravno sprožil, vsekakor pa mu je dal precej zagona, so bili lepo opremljena lahka komercialna vozila za prevoz ljudi. V tej vlogi se je v šestdesetih letih najprej pojavil v Združenih državah Amerike, kjer so ga ljudje hitro vzeli za svojega.
Sedem generacij
Prvo generacijo tipa 2, pri kateri je bilo vetrobransko steklo razdeljeno na dva dela, so izdelovali od marca 1950 do konca leta 1967. Kot hrošča, je tudi njega poganjal zračno hlajeni 1,2-litrski bokserski motor ki so mu počasi povečevali moč.
Leta 1968 je bila predstavljena druga generacija tipa 2, ki je izgubila značilno dvodelno vetrobransko steklo ter nekoliko zrasla v vseh pogledih, predvsem pa je postala težja. V Evropi jo je leta 1979 nadomestila tretja, bolj oglata generacija, ki je bila hkrati tudi zadnja z motorjem in pogonom v zadku. Do leta 1982 je bila na voljo z zračno hlajenimi motorji, potem pa so jih nadomestili vodno hlajeni.
Leta 1990 je to generacijo na domačem trgu nasledila popolnoma na novo razvita četrta generacija transporterja, pri kateri so spredaj vgrajeni vodno hlajeni motorji poganjali prednji kolesi, s peto generacijo pa je leta postal bolj udoben in prijazen vozniku. Ta generacija je z izboljšavami vztrajala kar dvanajst let, izdelali pa so jo kar v 1,65 milijona primerkih.
Šele leta 2003 je na ceste zapeljala peta generacija transporterja, ki je bila veliko bolj prostorna in prilagodljiva od vseh generacij pred njo. Transporter je tedaj prvi bil na voljo kot kombi, furgon, kesonar, vozilo z dvojno kabino in tudi kot šasija za nadgradnje.
Tudi ta generacij je bila zelo dolgoživa, saj je šele leta 2015 dobila naslednico v šesti generaciji. Transporter T6 je prinesel tudi sodobne asistenčne in infozabavne sisteme, s prenovo pa se je transporter jeseni 2019 kot T6.1 tudi obsežno digitaliziral, se povezal s spletom in začel tudi razumeti voznikov govor.
S trenutno sedmo generacijo se je Volkswagnovo lahko gospodarsko vozilo specializiralo na funkcije. Leta 2012 je na modularni platformi MQB nastal novi multivan, ki je postal bolj k osebni oziroma potniški uporabi usmerjen avtomobil in je lansko leto dobil tudi prostočasno različico californio. Leta 2022 je na ceste zapeljal tudi Volkswagnov električni prevoznik ID.buzz s prevozniško različico cargo. Konec lanskega leta pa je kot gospodarski ravni namenjen avtomobil na ceste zapeljal novi transporter s potniško različico caravelle.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲