Če štejemo še njenega predhodnika – kadetta, potem je deset generacij tega modela od leta 1936
prepričalo več kot 21 milijonov kupcev po vsem svetu. To je več kot dovolj zgovoren podatek, kako
pomemben je ta model za znamko iz Russelsheima kakor tudi za kupce. Tudi zaradi tega niso odgovorni
pri Oplu želeli ničesar prepustiti naključju in kot sami pravijo jim je uspelo narediti avto, ki bo
dvignil standarde modela astra, kakor tudi segmenta, v katerem se nahaja.
Oblika naj bi bila merilo konkurenci
Kot je za
Žurnal24 povedal odgovorni za zunanji in notranji dizajn pri Oplu
Malcolm Ward, ki je med drugim zrisal tudi evropski avto leta 2009 –
insignijo, so pri snovanju podobe četrte astre navdih črpali ravno pri njej. Medosna razdalja se je
povečala za sedem centimetrov, kar pomeni občutno več prostora v notranjosti. Skupna dolžina
avtomobila je tako po novem kar 4,42 metra, s to dolžino pa svojega najhujšega konkurenta iz
Wolfsburga prekaša za celih 22 centimetrov. Veliko poudarka je bilo tudi na sami varnosti in
optimizaciji zračnega upora. Oba aspekta pa naj ne bi definirala končne podobe, ampak so si
oblikovalci zadali nalogo, da se le ti dopolnjujejo. Zunanja podoba je tako zelo "našpičena in
mišičasta", prednje luči pa zelo razgibane in zajedajoče se v blatnik. Ravno zaradi podobe teh pa
so bili primorani smerokaze preseliti na spodnji del odbijača, kjer delajo družbo meglenkam. Na
sredini pa dominira motorna maska z novim velikim logotipom. Na boku je lepo vidna dvojna
poudarjena linija, ki naredi bok bolj razgiban in dinamičen. Še ena stvar, ki jo opazovalec takoj
opazi, je količina kroma, ki v celoti obdaja stranska stekla, kar je svojevrstna posebnost v
segmentu C. Zadek je, kot je povedal Ward, predstavljal enega največjih izzivov, saj stranke
zahtevajo lep in zaobljen zaključek, kar pa škoduje količniku zračnega upora in posledično porabi.
Zaradi tega so na tem mestu uporabili nekaj trikov ter tako kot pri insigniji dosegli zelo
dinamičen in športen zaključek avtomobila, vključno s sedaj že prepoznavno obliko zadnjih svetil.
|
V Slovenijo prihaja januarja 2010. © Miha Pečoler
|
Kvalitetni materiali in napredna tehnika
Tudi v notranjem prostoru so oblikovalci naredili korak naprej, tako pri uporabljenih materialih, kakovosti kot ergonomiji. Tako kot zunanja podoba tudi voznikov delovni prostor sledi konturam notranjosti v insigniji, kar se najbolj pozna na merilnikih in sredinski konzoli. Volan bo kot se spodobi nastavljiv tako po višini kot globini, prvo bo veljalo tudi za oba prva sedeža. Opremski paketi bodo sprva štirje, in sicer že znani essentia, enjoy, sport in cosmo, vsak od njih pa bo prilagojen posamezni ciljni skupini. Prvi essentia bo osnovni, torej ne bo pretirano izstopal, enjoy bo mladostniški, zato bo bolj barvit (mogoče si ga bo omisliti v eni od treh barvnih kombinacij), sport bo seveda izžareval športnost, cosmo pa bo z kvalitetno usnjeno notranjostjo in še čim primer prestiža in udobja. Novinka bo poleg tega od večje sestre podedovala tudi kar nekaj napredne tehnike, večino katere do sedaj nismo bili vajeni v tem segmentu. Govora je o Oplovem očesu, sistemu, ki prepoznava znake, ergonomskih sedežih, ki imajo tudi poseben ortopedski certifikat, flex ride, ki je Oplov sistem prilagodljivega športnega podvozja, lane assist, parkirni asistent in še marsikaj. Velja pa omeniti tudi dejstvo, da bo imela astra zelo veliko odlagalnih prostorov, tudi takšnega pod voznikovim sedežem, ter USB-priključek za priključitev zunanje naprave.
Motorji in cena še vedno neznanka
O motorni paleti za sedaj še ni veliko znanega, kljub temu pa smo iz zanesljivih virov ugotovili, da bo astra dobila povsem novo paleto motorjev, kjer bodo bencinske barve zastopali agregati z 1.4- oziroma 1.6-litra prostornine, ki bodo tudi s pomočjo prisilnega polnjenja zmogli od 74 do 132 kilovatov. Povsem nov bo tako 1.4 turbomotor s 103 kilovati, ki bo zamenjal 1.8-litrski atmosferski motor. Na dizelski strani najdemo štiri dizelske agregate, prostornine od 1.3 do 2.0 litra, ki bodo zmogli od 70 do 118 kilovatov. Vsi motorji ustrezajo Euro5 normam o čistosti izpuha, vsi razen osnovnih motorjev premorejo tudi šeststopenjski ročni menjalnik. Kasneje pride tudi prestavna avtomatika s funkcijo active select ter ecoflex različica. O cenah je za sedaj znanega še veliko manj kot pri motorjih, za kaj več pa bomo morali počakati na Frankfurtski avtomobilski salon, ko bo zagotovo že kaj več znanega.