Eleganten kot kupe, praktičen kot karavan

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Tretji iz niza audijevih petic in drugi iz družine sportbackov je namenjen posebnemu sklopu strank, ki pričakujejo prestiž, poleg športnosti pa cenijo tudi uporabnost in prostornost.
Oglej si celoten članek

Glavna posebnost tega modela je kupejevska linija strehe, ki so jo oblikovalci uspešno skombinirali s štirivratno zasnovo, stekla vrat pa v športnem stilu nimajo okvirjev. S tem so pri Audiju uspešno združili športnost z uporabnostjo, o tem pa najbolj zgovorno pričajo številke. A5 sportback v dolžino meri 4.711 milimetrov, kar je v primerjavi s kupejevsko različico slabih devet centimetrov več. V višino sportback meri 1.391 milimetrov in tudi v tem elementu prekaša kupeja za 19 milimetrov. Pričakovano večja je tudi medosna razdalja, ki meri 2.81 metra, kar je slabih šest centimetrov več, praktično edini element, v katerem sta si enaka, pa je širina, kjer oba merita 1.854 milimetrov. Spodbuden je tudi podatek o količniku zračnega upora, ki znaša 0,29.

Zaključek je ponovno na moč podoben kupeju, tako da zadaj vozeči praktično ne bodo ločili, ali pred njimi vozi sportback ali A5 coupe. Zadek je ponovno zelo skladno oblikovan, pri svetilih pričakovano prednjači LED-tehnika. Nova je tudi parkirna luč, ki je večja in hitreje zasveti, kar naj bi po besedah audijevih inženirjev zadaj vozečim prihranilo do devet metrov zavorne poti.

Znotraj občutno več prostora
Več centimetrov in litrov je na voljo znotraj, še posebej v drugi vrsti, kjer dovolj udobno sedita dve odrasli osebi. Kakšen cenimeter zna zadaj sedečim zmanjkati le v predelu glave, saj kupejevska oblika strehe pač terja svoj davek. V prtljažniku se tehtnica še dodatno prevesi v prid sportbacka, saj se ta ponaša z zelo veliko odprtino, prtljažni prostor pa prekriva kombinirano prekrivalo, ki je nadomestilo klasični prtljažni rolo. Prostornina je v osnovi 480-litrska, kar je povsem enako kot pri limuzinski različici modela A4, podiranje sedežev pa prinese do največ 980 litrov prostora. To pa so številke, ki se jih ne bi branila marsikatera klasična limuzina. Za primerjavo naj navedemo še podatke za kupejevsako različico, ki premore od 455- do 829-litrski prtljažnik.

Pri audiju so v svoj uspeh prepričani tudi zato, ker praktično nima prave konkurence. © Miha Pečoler

 
Najboljše, kar znamka ponuja
Voznikov delovni prostor je tipično audijevski, enako velja za razporeditev stikal, materiale in končno obdelavo. Prav vse različice na Slovenskem so na voljo s serijskim usnjem, na sredinski konzoli pa mu družbo dela eloksiran aluminij. Proti doplačilu ta material zamenjajo tudi s kvalitetnim furnirjem ali piano črnino. Del serijske opreme pri vseh sportbackih je tudi nova generacija ESP s programiranjem posameznih koles, Start&stop sistem, ki prinaša do 0,5 litra manjšo porabo goriva, tempomat in 17-palčna lita platišča. Poleg tega je na voljo praktično neskončen spisek dodatne opreme, na katerem najdemo praktično vse, kar danes ponuja znamka v vprašanju, tako s stališča udobja kot varnosti.

Motorno paleto za zdaj sestavlja sedem motornih različic, in sicer na strani bencinarjev najdemo tri agregate z močjo od 132 do 185 kilovatov, na dizelski pa štiri motorje z močjo od 105 do 176 kilovatov. Menjalnik je pri manj zmogljivih različicah šeststopenjski ročni, pri modelih s spredjim pogonom ga lahko zamenja brezstopenjski multitronic, pri različicah s quattro pogonom pa šeststopenjski S-tronic. Kasneje bodo na voljo tudi še drugi motorji, za zdaj je najavljen le 1,8-litrski TSI, zagotovo pa bo prišla tudi še kakšna bolj popoprana različica iz družine modelov S.

800 evrov cenejši od kupeja
S cenami je tako, da je sportback od primerljivo motoriziranega in opremljenega A5 okoli 800 evrov cenejši, od limuzinskega A4 pa približno 3.800 evrov dražji. Kljub temu pa k mizi prinese mnogo več opreme, kot so 17-palčna platišča, dvoobmočna klima, sistem start stop in že omenjeno usnjeno oblazinjenje. Cene se tako začnejo pri 38.644 evrih, kolikor stane različica 2.0 TFSI z 132 kW. Najcenejši dizelski ima 105-kilovatni 2,0-litrski dizel v nosu, za katerega pri audijevih trgovcih zahtevajo najmanj 38.797 evrov. 

Višek ponudbe za zdaj predstavlja različica 3.0 TDI quattro S tronic, ki jo cenijo na 53.891 evrskih zelencev. Uvozniku je v predprodaji že uspelo najti 13 lastnikov novega A5 sportback, do konca leta naj bi jih prodali 40. Za drugo leto upajo, da jih bodo uspeli prodati 100. Prodaja je stekla z včerajšnjim dnem, čakalna doba pa znaša dober mesec dni.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.