Glede na to, da je njihov qashqai od leta 2007 do danes v treh generacijah pritegnil že več kot štiri milijone kupcev v 140 državah po vsem svetu, očitno pri Nissanu nekaj delajo prav.
A če je bilo pred dvema desetletjema dovolj, da so ga le postavili na cesto, in že so kupci trkali na vrata njihovih prodajnih salonov, je danes njegov položaj precej drugačen. Predvsem se mora boriti za obstanek med številnimi resnimi tekmeci.
Na lanski predstavitvi so nam Nissanovi ljudje povedali, da so se zato potrudili, da bi bil qashqai najboljši doslej. Za to naj bi poskrbele predvsem tri pomembne dimenzije: oblika, izboljšana tehnologija in povezljivost ter pogonski sklop e-Power.
e-Power
Predvsem pogonski sklop e-Power je nekaj, kar qashqai – in tudi manjši juke in večji X-trail – dela nekaj posebnega. Zanj je značilno predvsem to, da bencinski motor ni v ničemer mehansko povezan s pogonskim elektromotorjem. Bencinski motor le poganja generator, ta pa napaja baterijo, ki napaja elektromotor. Kolesa na prednji premi torej neposredno poganja le elektromotor.
1,5-litrski turbobencinski trivaljnik zato svojo moč 116 kilovatov porablja zgolj za pogon generatorja, ki proizvaja elektriko za napajanje elektromotorja, ki razpolaga z močjo 140 kilovatov in navorom 330 njutonmetrov. Če kaj bencinske moči ostane, pa se elektrika shranjuje v baterijo z razmeroma skromno kapaciteto 2,1 kilovatne ure, v katero se sicer shranjuje tudi elektrika, ki se proizvede ob regenerativnem zaviranju.
To je lahko kar intenzivno, saj qashqai poleg "navadnega", ko se avtomobil obnaša, kot da bi imel le bencinski motor, razpolaga tudi s tako imenovano vožnjo z enim pedalom, ki ga imenujejo e-Pedal. Tega smo prvič srečali v električnem nissanu leafu, vendar tu deluje malce drugače. V leafu, to velja tudi za ariyo, ste namreč lahko avtomobil tudi popolnoma ustavili, ne da bi uporabili zavorni pedal, pogonski sklop e-Power pa zaviranje prekine tik pred popolnim postankom in do vas zahteva, da uporabite zavorni pedal.
Poudarjeno električni hibrid
Nissan qashqai s pogonskim sklopom e-Power se torej obnaša kot električni avtomobil, kar se pozna med vožnjo. Pospeševanje je instantno in zvezno in zelo prijetno. Če uporabljate e-Pedal, vam zavor med zmerno vožnjo sploh ni treba uporabiti, le malce preudarni morate biti. Zanimivo je, da zadeva deluje tudi v športnem načinu na ovinkastih cestah.
Po avtocestah je vožnja zelo prijetno doživetje, če se ne zmenite za naključno vključevanje bencinskega motorja. Kabina je sicer dobro zvočno izolirana in v notranjost vdre razmeroma malo hrupa, pa naj bodo to motor, šumenje vetra okrog robov karoserije ali zvoki iz okolja.
Če se veliko vozite po mestu, kjer se soliden delež energije obnavlja z regenerativnim zaviranjem, je poraba bencina lahko zelo ugodna in se približa obljubljenim 5,3 litra porabe v skladu s standardom WLTP. Avtocesta pa je bolj zahtevna in lahko porabo dvigne do sedem litrov. Enako velja tudi za ovinke. Nenazadnje je to za razmeroma težak avtomobil z veliko čelno površino zelo soliden dosežek.
Pogon se je torej izkazal za zelo dobrega, enako pa velja tudi za vozne lastnosti nasploh. Qashqai se namreč zelo lepo pelje tudi skozi ovinke, ob tem se zelo malo nagiba in je tudi udobno blažen, da cestnih neravnin skoraj ne čutite. Kar se tega tiče, qashqai v zadnji izvedbi dobro zapolni velike čevlje svojih dveh predhodnikov.
Samurajski oklep
Pomemben element qashqaija je tudi njegova oblika. Izstopa predvsem prednji del, pri katerem so se oblikovalci menda zgledovali po razčlenjenem oklepu japonskih samurajev. Avtomobil naj bi s tem pridobil samurajski občutek odločenosti, discipline in zvestobe, kar se odraža v razčlenjenosti maske, ki je videti, kot narejena iz množice med seboj prepletenih vejic. Maska se tudi brezšivno in harmonično nadaljuje v karoserijo, vanjo pa so navidezno integrirane tudi luči.
Ne glede na opis lahko rečemo, da zadeva vizualno odlično deluje. Med dobrim tednom druženja s qashqajem sem namreč večkrat opazil, kako zvedavo so ljudje pogledovali proti avtomobilu. K temu je gotovo pripomogla tudi "britanska" zelena barva in skladni boki, ki jih je poudaril še paket opreme N-design.
Tudi v notranjosti so se oblikovalci zelo potrudili in jo naredili precej prestižno in tudi udobno. . Oprema N-design je temu dodala še mehke obloge iz alkantare in drugih kakovostnih materialov, iz katerih so tudi sedeži. Dobremu občutku lahko dodamo še novo ambientalno osvetlitev v 64 različnih barvah, ki odražajo razpoloženje voznika in lahko z njimi povežemo tudi različne vozne načine.
Spredaj se sicer dobro sedi, enako pa tudi na zadnji klopi, čeprav se ne bi pritoževali nad malce več prostora za kolena. Prtljažnik pa z osnovno prostornino 479 litrov tudi ne razočara.
Google v ozadju
Eden od pomembnih elementov qashqaja je tudi soliden nabor asistenčnih in infozabavnih sistemov. Izstopa izboljšani tridimenzionalni 8-točkovni 360 stopinjski prikaz zunanjosti avtomobila. Tega lahko vidimo iz različnih kotov, kar je dobrodošlo predvsem na tesnih parkirnih prostorih s slabo vidnimi ovirami.
Ena od koristnih funkcij je tako imenovani "T Junction Monitor", ki dogajanje v križišču prikaže na zaslonu, še preden ga lahko voznik vidi s svojimi očmi. Sistem ima tudi sposobnost shranjevanja pogosto voženih križišč, da jih pokaže brez voznikovega ukaza.
Infozabavni sistem poganja operacijski sistem Google. Sestavljajo ga trije glavni elementi. Prvi so Googlovi zemljevidi, ki omogočajo vse funkcije, ki jih poznajo uporabniki. Drugi element je Googlov asistent s sposobnostjo prepoznavanja realnega govora, ki funkcionalnost razširja tudi na upravljanje avtomobilskih funkcij. Tretji je Googlova trgovina, iz katere lahko v avtomobil neposredno nalagate različne aplikacije. Seveda se sistem in njegov softver tudi nadgrajujeta in obnavljata tako kot ostali Googlovi sistemi.
Vozniku sicer ni treba uporabljati vgrajenega sistema, ampak si lahko digitalno okolje uredi po svoje, z aplikacijami in pripomočki, ki jih je najbolj vajen. Sistem je zato povsem kompatibilen tudi z Applovim operacijskim sistemom ali drugimi morebitnimi aplikacijami, ki jih uporabniki najraje uporabljajo
Nissan qashqai je torej še naprej eden od najbolj vidnih predstavnikov svojega segmenta. Žal pa se ne uvršča med najcenejše. Za nissan qashqai N-design e-Power 190, kot se je uradno imenoval testni primerek, je treba namreč odšteti 41.300 evrov, oziroma 40.400 evrov brez dodatne opreme. To ni ravno majhen kup denarja. Vendar pa zanj gotovo dobite soliden in udoben avtomobil s sodobno tehniko in zelo dobrim pogonom.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Vsa ta klumparija za 7 litrov porabe (realno verjetno med 8 in 9)... Ne me j***!
Zanimiva bo reakcija zavarovalnice, ko bo el. avtomobil zagorel v garaži lastnika hiše. 🙄😥🤔😒