Električnim bi prepovedali vstop v podzemne garaže

Foto: Youtube
Foto: Youtube
V podzemnih garažah je prepovedano parkirati samo nekatere avtomobile na utekočinjen naftni plin. Zlahka se lahko zgodi, da bodo prepoved razširili na električne avtomobile.
Oglej si celoten članek

To se je že zgodilo v nemškem Klumbachu. Odločitvi lokalnih oblasti bi utegnila slediti tudi druga nemška mesta.

Za zdaj ni ustreznih statističnih podatkov, ki bi potrjevali, da električni avtomobili pogosteje gorijo kot avtomobili z običajnimi motorji. Če pa se to zgodi, je katastrofa popolna. Potek požara je bistveno drugačen kot pri vozilih z motorji na notranje zgorevanje.

Avto Ko pri nas zagori električni avtomobil, niso veseli

V bistvu je gašenje električnih avtomobilov zahteva od gasilcev drugačen pristop. Razlog so li-ionske baterije. Po mnenju gasilcev bi morali električne avtomobile preprosto pustiti, da gorijo, kar lahko traja več dni. Če se požar zgodi na ulici ali na parkirišču, torej na prostem, ni enako kot, če se to zgodi v podzemni garaži. Posledice so lahko katastrofalne.

Foto: Anže Petkovšek garažna hiša

Preizkus v tunelu

Empa, švicarski zvezni laboratorij za raziskave materialov in tehnologije, je pred časom opravil raziskavo, s katero so hoteli odgovoriti, kaj se zgodi v primeru požara električnega avtomobila v tunelu. S praktičnim preskusom, med katerim so v zaprtem prostoru namenoma povzročili gorenje baterije, so hoteli preveriti, katere nevarnosti se skrivajo v baterijah in kako nevarne so snovi, ki se sproščajo med njihovim gorenjem.

Dragocen avto Bo vsak električni avto potreboval svoj bazen?

Poskus je pokazal, da baterija v primeru, ko pride do kratkega stika, najprej glasno poči, nato pa se razvije gost oblak saj. Trenutek pozneje se iz baterije sprostijo dolgi curki plamenov.

Foto: Žurnal24 eksplozija ogenj požar avtomobil zagorel avtomobil

Izsledki raziskave so pokazali, da bi se gasilci lahko s požarom, kljub navidezno večji silovitosti, lahko spoprijeli na enak način kot s požarom avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje, stene in tla predora ali garaže pa tudi ne bi bile ogrožene bolj kot ob požaru dizelskega ali bencinskega avtomobila. Sodobni prezračevalni sistemi predorov in garaž se lahko namreč enako učinkovito spoprijemajo tudi z izzivi, ki jih predstavlja gorenje električnih vozil.

Zreče Zreče: Električni i3 v ograjo, gasilci brali navodila

Vendar pa po drugi strani težavo predstavlja voda, ki se je med gašenjem električnega avtomobila porabi veliko več. V laboratoriju poudarjajo, da ta nikakor ne sme zaiti v kanalizacijski sistem, saj vsebnost strupenih snovi lahko celo stokratno presega dovoljene vrednosti. Po drugi strani pomirja vsaj dejstvo, da zelo jedka in strupena fluorovodikova kislina, ki bi lahko uhajala iz poškodovanih litij-ionskih baterij, med nobenim od poskusov ni dosegla kritične koncentracije.

Pri nemški reviji Autobild so pojasnili, da se v bistvu električni avtomobil glede na možne vzroke požara skoraj ne razlikuje od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. V Nemčiji vsako leto zgori približno 15.000 vozil s konvencionalnimi pogoni. Tehnične napake pri namestitvi sestavnih delov, nepravilno vzdrževanje in siloviti trki so lahko povzročijo vzrok za požar vozila. Obstajajo tudi posebnosti posebnih sklopov, kot so litij-ionske baterije . Samovžig brez zunanjega vpliva je izjemno redek. Pri Auto Bildu pišejo, da lahko v podzemnem parkirišču električno vozilo brez stresa parkirate in napolnite.

Električni so realnost v podzemnih garažah

Dejstvo pa je, da so električni avtomobili zdaj realnost v podzemnih garažah. V podzemnih garažah so pogosto nameščene tudi polnilne postaje, zlasti v nakupovalnih središčih. Za lastnika električnega vozila to predstavlja udobje. Avto je na suhem, baterija se polni, lastnik vozila pa medtem nakupuje, ali pa se odpravi v kino. Vendar pa nizozemski varnostni inštitut IFV (Instituut voor Fysieke Veiligheid) že dolgo opozarja, da polnjenje električnih avtomobilov na takih mestih predstavlja veliko tveganje. Seveda zaradi požara in njegovega zapletenega gašenja.

Nemški avtomobilski klub sicer izpostavlja, da posledice požara niso odvisne od vrste pogona avtomobila ampak bolj od tega, s kakšnih materialov je na splošno izdelan, v električnih avtomobilih pa večje nevarnosti ne vidijo niti združenja poklicnih gasilcev, vendar so očitno lokalne oblasti v tem pogledu celo preveč previdne.

Foto: Žurnal24 Litij-ionske baterije bodo pri Toyoti vgrajevali tudi v električni iq, ki prihaj

Kot je za spletno stran infranken.de povedal Michael Kuhnlein iz nemškega gradbenega oddelka Klumbach, je morda oslabljena celo statika stavbe. "Če so nosilni stebri dalj časa izpostavljeni visokim temperaturam, obstaja nevarnost razpok betona, taljenja železne konstrukcije in posledičnega propada stavbe."

Rizično Gasilcem na usposabljanju govorili nekaj povsem drugega

Zato obstaja tveganje, da bi lahko v prihodnosti električnim avtomobilom prepovedali vstopu v podzemne garaže, podobno kot pri avtomobilih, prirejenih za izgorevanje propan-butana (LPG).

V garažah je že gorelo

Do prepovedi zaradi strahu pred požarom te vrste je že prišlo. Septembra 2020 je v garaži v nemškem Kulmbacu zgorel volkswagen golf in povzročil poškodbe, ki so zahtevale pet mesecev sanacijskih del, ki so stala 195.000 evrov. Goreči avtomobil sicer ni bil električni ampak bencinski, vendar pa se je mestni svet po posvetu z gasilci odločil, da bo v garaži prepovedal parkiranje električnih avtomobilov in v prepoved vključil tudi priključno hibridne avtomobile. Ukrepe naj bi razširili kar na celotno območje mesta. O podobnih ukrepih razmišljajo tudi v drugih nemških mestih, uvedli pa so jih že tudi v Leonbergu v Baden-Württembergu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.