Avtomobilski žarometi bleščijo bolj kot prej. Številni vozniki to opazijo zlasti ponoči na neosvetljenih cestah in tudi v slabem vremenu. Namesto jasnega vida udari v oči voznika intenzivna, svetla svetloba, pogosto tako močna, da je orientacija za trenutek otežena. Predvsem ob dežju mokre ceste še bolj odbijajo žarke, kar poveča bleščanje. Kaj je v resnici za tem?
Topla, rumenkasta svetloba halogenskih žarometov ni bila posebno močna, a je bila redkokdaj neprijetno bleščeča. Danes se proizvajalci zanašajo skoraj izključno na LED tehnologijo. Prednosti so očitne: led žarometi imajo daljšo življenjsko dobo, so energetsko učinkovitejši, svetijo bolje in povečujejo vidnost in udobje potovanja. A ravno tu se začne težava, ugotavljajo pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC.
ADAC je s testi ugotovil, da nekateri žarometi LED dejansko zaslepijo bolj kot prejšnje tehnologije. Razlog je v snopu svetlobe. LED žarometi oddajajo svetlobo na manjšem območju, kar ima za posledico bolj fokusirano in intenzivno svetlost. Zaradi tega so lahko neprijetni za prihajajoči promet.
Težavo lahko primerjamo s prho: če voda teče v širokem razponu, je občutek prijeten. Če pa enaka količina izteče iz majhne, ozke šobe, udari v kožo z veliko večjim pritiskom. Enako velja za svetlobo: LED diode svetijo v zgoščenem žarku naprej, kar je očem neprijetno.
Hkrati človeško oko s staranjem postane bolj občutljivo na svetlobo. Oftalmolog Bernhard Lachenmayr iz nemškega strokovnega združenja oftalmologov, ki ga je citiral nemški spletni portal focus.de je pojasnil: "Ko postajamo starejši - pravzaprav od rojstva - postaja očesna leča gostejša." Od 40. do 50. leta pa se kontrastni vid poslabša."
To pojasnjuje, zakaj se predvsem starejši udeleženci v prometu pritožujejo nad bleščanjem. Medtem ko se mlade oči hitro prilagajajo spreminjajočim se svetlobnim razmeram, zenice starejših voznikov za prilagoditev potrebujejo več časa, da vid spet postane jasen. Po močnem bleščanju lahko traja nekaj sekund, da si oko opomore – to je dragocen čas, v katerem lahko spregledamo nevarnosti na cesti.
Ne usmerjajte pogleda neposredno v žaromete nasproti vozečih vozil: raje osredotočite pogled na cesto pred vami ali na desni vozni pas, poskrbite za očiščeno vetrobransko steklo,
če nosite očala, poskrbite, da boste imeli vselej očiščena stekla brez prask,
redno nadzorujte višino svetlobnega snopa vaših žarometov,
če imate naložen avto, ustrezno prilagodite višino snopa vaših žarometov, če nimate sistema za samodejno nastavitev,
ob slabi vidljivosti in slabem vremenu preklopite na zasenčene luči, saj le tako svetijo tudi zadnje luči – tudi če imate luči s samodejnim preklopom med dnevnim in zasenčenim načinom,
redno kontrolirajte svoj vid.
Poleg avtomobilske tehnologije in starosti voznika, so pomemben in pogosto spregledan dejavnik pri bleščanju tudi nepravilno nastavljeni žarometi. Številni vozniki le redko preverjajo svoje luči – a previsoka nastavitev lahko po nepotrebnem zaslepi nasproti vozeče.
Matthias Strixner iz TÜV Süd priporoča hiter test: "Vozilo parkirate pred zidom, vključite zasenčene luči, nato pa lahko ustrezno primerjate svetlobno sliko." Če je svetlobni stožec neenakomeren ali previsok, mora serviser preveriti nastavitev žarometov. Zlasti večja vozila, kot so SUV-ji ali kombiji, težavo še poslabšajo. Njihovi žarometi so nameščeni višje kot pri običajnih avtomobilih, kar pomeni, da svetloba bolj neposredno pade v oči voznikov manjših avtomobilov. V kombinaciji z intenzivnimi LED žarki lahko to hitro postane neprijetno – še posebej pri nočni vožnji po podeželskih cestah.
Bleščanju bi se lahko izognili
Primerjava obeh zasnov sodobnih LED žarometov je nedvoumno pokazala, da slepijo LED žarometi s projekcijsko lečo, pri katerih zunanji opazovalci vidijo vir svetlobe – svetlobne diode. Pri LED žarometih z odbojnikom svetlobe vir svetlobe ni viden neposredno, ampak vidimo razpršen odboj svetlobnih diod v odbojniku svetlobe – in zato nas močna svetloba ne moti toliko. Res je, da imajo projekcijski LED žarometi prednost, ko delujejo kot dolgi žarometi in kot funkcijski del prilagodljivih žarometov, kot žarometi za zasenčene luči pa niso v ničemer boljši od odbojnih LED žarometov. Rešitev proti bleščanju je torej na dlani: LED žarometi bi morali vsebovati obe zasnovi: za zasenčene luči bi morali imeti odbojnik svetlobe, za dolge luči pa projekcijsko zasnovo.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Kaj pa dnevne luči, kisvetijo non-stop nponoči. Po dežju ponoči me od nekega modela, ki jih ima ob straneh ravno …
Kako se kaj prodajajo škode? A slabo,ja pol bo pa treba spustit cene