GTA – pojem za dirkače

Foto: Žurnal24 Alfa Romeo GTA – 1300 junior je posebna tudi zaradi okretnosti in uravnoteženost Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Danes, ko pojem Alfa GTA ponovno postaja popularen ideal, je trenutek, da se spomnimo, zakaj so bile omenjene tri črke nekdaj značilne za alfo.
Oglej si celoten članek

Alfa Romeo GTA – 1300 junior izvira iz giulie sprint GT iz leta 1963. Model je eden od prvih primerkov tedaj mladega oblikovalca Giorgetta Giugare. Predstavljena je bila leta 1965, poimenovali pa so jo gran turismo allegerita, kjer zadnja beseda v italijanskem jeziku pomeni lahek. Avto je "shujšal" za 25 odstotkov. Odločilno je bilo to, da je bilo 25 odstotkov avtomobilskih delov karoserije iz aluminija in ne jekla.

Pod motornim pokrovom je bil legendarni motor DOHC s sistemom vžiga twinspark. Avto je bil izjemno hiter in zanesljiv, vendar pa je stal tri milijone tedanjih italijanskih lir, kar je v prevodu pomenilo polovico cene ferrarija 275 GTB. To je bil za alfo astronomski znesek.



Ker je bil avtomobil v osnovi izdelan za dirkanje na tedanjem prvenstvu turističnih avtomobilov, je Alfa, da bi pridobila homologacijo, morala izdelati 1000 cestnih avtomobilov. Vseeno se je številka proizvedenih neuradno ustavila pri 447, kar pa je nemogoče preveriti, saj pri Alfi še danes skrbno čuvajo skrivnost.

1,3-litrski motor je imel največjo moč 71 kW/96 KM pri 6000 vrt./min, največja hitrost pa je bila 175 km/h. Za potrebe tekmovanja je Autodelta motor opremila z vbrizgom goriva spica, tako da je po predelavi razvil 121 kW/165 KM pri 8400 vrt./min. S takšnim motorjem je bila največja hitrost 210 km/h.

Avtomobila niso nikoli javno prodajali, pač pa je bil neposredno ponujen moštvom in posameznikom, ki so tekmovali na dirkah. Posledica tega je bila, da GTA 1300 verjetno nikoli niso niti uvrščali med cestne avtomobile. Zaradi majhne prostornine motorja je zelo neelastičen. Sklopka je dobro prijela šele pri 3000 vrtljajih. Pod to mejo se je motor avtomobila ugasnil. Od sposobnosti voznika je bilo odvisno, da je motor ohranjal v zgornji polovici delovnega področja. Celoten motor je narejen iz aluminija, njegov zvok pa je prava poezija za ušesa. Mehaničen hrup v kombinaciji z izpušnim sistemom ustvarja simfonijo, ki se je ne da opisati niti primerjati s čim drugim.



Vožnja z avtomobilom razkriva, da je največji užitek vijuganje po cesti, ne pa poskusi preboja zvočnega zida na avtocesti v enem od modernih ferrarijev. Avto dokazuje, da je občutek hitrosti veliko bolj odvisen od uravnoteženosti in okretnosti kot pa od konjskih moči in resnične hitrosti. To je tudi bistvo vsega. Uživanje v vožnji, pri kateri se policistom ne bodo dvigovali lasje na glavi, voznikom pa tanjšala denarnica. Alfa Romeo GTA 1300 junior je globoko zakorakala proti štiridesetim, vseeno pa je še mlada, lepa, zaželena, seksi, lahka, močna, posebna.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.