Alfa Romeo GTA – 1300 junior izvira iz giulie sprint GT iz leta 1963. Model je eden od prvih
primerkov tedaj mladega oblikovalca Giorgetta Giugare. Predstavljena je bila leta 1965, poimenovali
pa so jo gran turismo allegerita, kjer zadnja beseda v italijanskem jeziku pomeni lahek. Avto je
"shujšal" za 25 odstotkov. Odločilno je bilo to, da je bilo 25 odstotkov avtomobilskih delov
karoserije iz aluminija in ne jekla.
Pod motornim pokrovom je bil legendarni motor DOHC s sistemom vžiga twinspark. Avto je bil
izjemno hiter in zanesljiv, vendar pa je stal tri milijone tedanjih italijanskih lir, kar je v
prevodu pomenilo polovico cene ferrarija 275 GTB. To je bil za alfo astronomski znesek.
Ker je bil avtomobil v osnovi izdelan za dirkanje na tedanjem prvenstvu turističnih
avtomobilov, je Alfa, da bi pridobila homologacijo, morala izdelati 1000 cestnih avtomobilov.
Vseeno se je številka proizvedenih neuradno ustavila pri 447, kar pa je nemogoče preveriti, saj pri
Alfi še danes skrbno čuvajo skrivnost.
1,3-litrski motor je imel največjo moč 71 kW/96 KM pri 6000 vrt./min, največja hitrost pa je
bila 175 km/h. Za potrebe tekmovanja je Autodelta motor opremila z vbrizgom goriva spica, tako da
je po predelavi razvil 121 kW/165 KM pri 8400 vrt./min. S takšnim motorjem je bila največja hitrost
210 km/h.
Avtomobila niso nikoli javno prodajali, pač pa je bil neposredno ponujen moštvom in
posameznikom, ki so tekmovali na dirkah. Posledica tega je bila, da GTA 1300 verjetno nikoli niso
niti uvrščali med cestne avtomobile. Zaradi majhne prostornine motorja je zelo neelastičen. Sklopka
je dobro prijela šele pri 3000 vrtljajih. Pod to mejo se je motor avtomobila ugasnil. Od
sposobnosti voznika je bilo odvisno, da je motor ohranjal v zgornji polovici delovnega področja.
Celoten motor je narejen iz aluminija, njegov zvok pa je prava poezija za ušesa. Mehaničen hrup v
kombinaciji z izpušnim sistemom ustvarja simfonijo, ki se je ne da opisati niti primerjati s čim
drugim.
Vožnja z avtomobilom razkriva, da je največji užitek vijuganje po cesti, ne pa poskusi
preboja zvočnega zida na avtocesti v enem od modernih ferrarijev. Avto dokazuje, da je občutek
hitrosti veliko bolj odvisen od uravnoteženosti in okretnosti kot pa od konjskih moči in resnične
hitrosti. To je tudi bistvo vsega. Uživanje v vožnji, pri kateri se policistom ne bodo dvigovali
lasje na glavi, voznikom pa tanjšala denarnica. Alfa Romeo GTA 1300 junior je globoko zakorakala
proti štiridesetim, vseeno pa je še mlada, lepa, zaželena, seksi, lahka, močna, posebna.
10
ogledov
GTA – pojem za dirkače
1/20
Danes, ko pojem Alfa GTA ponovno postaja popularen ideal, je trenutek, da se spomnimo, zakaj so bile omenjene tri črke nekdaj značilne za alfo.