Hitra evolucija

Foto: Žurnal24 Mitsubishi lancer evo desete generacije
V Frankfurtu še oblegani concept X, zdaj že v končni obliki - Mitsubishi je uradno predstavil lancerja evolution X.
Oglej si celoten članek

Japonska filozofija je bila pri snovanju desete generacije legendarnega modela preprosta - narediti kar najhitrejši avto, ki ga je mogoče voziti na najvarnejši možen način.

Rezultat je dovršen dirkalni stroj z obilico tehnoloških rešitev. Avtomobil ima novo zunanjo in notranjo obliko, povzeto po nedolgo predstavljenem osnovnem lancerju, nova sta podvozje in seveda dvolitrski pogon.

Dirkanje ima v krvi
Agresivna in aerodinamična zunanjost je podvržena cestnim zmogljivostim, medosna razdalja je v primerjavi s predhodnikom daljša, kolotek je širši. Tudi notranjost je športno funkcionalna (z drugimi besedami asketska), zato se lahko voznik popolnoma posveti tistemu, čemur je avtomobil namenjen - hitri vožnji.

Za to najbolj poskrbi že omenjeni 2.0 DOHC MIVEC motor z oznako 4b11, podprt s turbopolnilnikom. Motor je zaradi aluminijastega bloka in drugih aluminjastih delov 12 kilogramov lažji od predhodnika, obenem pa je po izpustih CO2-ja tudi precej prijaznejši do narave. Iz sebe iztisne 217 kW (295 KM) in 422 Nm navora, obenem pa se hvali s hitrejšim odzivom v vseh področjih vrtljajev.

Mitsubishi lancer evo X

 

Obilica elektronike

Prenos te brutalne sile na ceste je prepuščen številnim elektronskim sistemom. Najprej je tukaj S-AWC (Super all whell control) s tremi režimi delovanja glede na podlago, sistemom za nadzor oprijema zadnjega para koles in aktivnim difirencialom. Sistem za nadzor dinamike skrbi, da je avtomobil vedno na cesti, nov pa je tudi zelo hitri športni 6-stopenjski avtomatizirani menjalnik SST z dvojno sklopko, ki bo na voljo od novembra. Kdor bi še vedno rad imel prvinski odnos do motorja, bo posegel po petstopenjskem menjalniku.

Iz aluminija so tudi številni drugi deli avtomobila, kar vse niža njegovo maso. Spredaj so inženirji evotu namenili posamezne MacPersonove obese, zadaj pa multi-link vpetje, do potankosti sinhronizirano s štirikolesnim pogonom za kar najboljši oprijem.

Pri držanju čvrste lege ne glede na ovinke bodo skrbele tudi 18-palčna platišča, na katere so nataknjene gume dimenzij 245/40. Zavore so prav tako ena najpomembnejših prvin evota. Spredaj sta montirana brembo 18-palčni hlajena zavorna diski, zadaj sta za palec manjša.

Dodatni paket High Performance Package prinaša še boljše blažilnike in lažje zavorne diske, kar dodatno zniža maso vozila.

Mitsubishi lancer evo X

 

Dve izvedenki

Deseti evo bo na voljo v dveh različicah. Vse zgoraj opisano ter še nekaj dodatne opreme v notranjosti v obliki radia in drugih pritiklin bo že serijsko vgrajeno v model GSR. Tistim, ki želijo evota zgolj z najosnovnejšimi funkcijami (kar se pozna tudi na teži), pa bodo posegli po cenejši različici RS.

Na Japonskem je novi evo naprodaj od 1. oktobra. Japonska cena za GSR različico je preračunano 21.419 evrov za GSR s petstopenjskim menjalnikom, model z menjalnikom SST pa stane 22.983 evrov. Oskubljeni RS bo vaš za 18.367 evrov.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.