Večina lastnikov avtomobilov menjavo motornega olja ali zavorne tekočine jemlje skrajno resno in za samoumevno, intervale za zamenjavo hladilne tekočine motorja pa pogosto zanemarjajo. Vendar pa je ta za pravilno delovanje avtomobila enako pomembna.
Proizvajalci v navodilih za vzdrževanje avtomobila predpisujejo različne intervale za menjavo hladilne tekočine, torej zanjo ne obstajajo uniformni postopki. Vendar pa je dobro, da se predpisanih intervalov držimo. Čeprav je to včasih nadležno, je pravočasna menjava hladilne tekočine vedno cenejša od odpravljanja posledic, če je ne opravimo pravočasno.
Seveda tu ni govora o občasnem dolivanju hladilne tekočine, da zagotovimo njeno pravilno raven v hladilnem sistemu, ampak gre za popolno zamenjavo. Do nje bi moralo zaradi izgube kemičnih lastnosti tekočine priti vsaj na vsakih pet let.
Eden od razlogov za menjavo hladilne tekočine je, da se ji sčasoma poveča kislost. Tekočina namreč ne služi le svojemu primernemu namenu, odvajanju toplote iz motorja, ampak deluje kot sredstvo za preprečevanje korozije in zaščito motornih blokov, glav gumijastih tesnil in cevi. Tekočina mora biti odporna tudi proti zmrzovanju. Ker se sčasoma poveča vsebnost vode v njej, lahko prehitro zmrzne in mehansko poškoduje motor.
Hladilno tekočino lahko načeloma zamenjamo tudi sami, vendar je delo bolje prepustiti mehaniku. Če izrabljeno tekočino zgolj izpustimo iz hladilnika in vanj natočimo novo, namreč nismo opravili celotne zamenjave. Tekočina je namreč prisotna v celotnem hladilnem krogu in jo je treba iz njega odstraniti s tako imenovanim izplakovanjem.
Na ta način se iz sistema odstrani vsa tekočina, hkrati z njo pa tudi oborine tekočine in ostanke rje, torej nečistoče, ki pripomorejo k pregrevanju in mehanskim poškodbam motorja.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲