Honda izpolnila obljubo, to je nov japonski favorit

Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda civic Foto: Honda honda Foto: Honda honda Foto: Honda honda Foto: Honda honda Foto: Honda honda
Honda je ob lanski svetovni predstavitvi nove honde civic napovedala, da bo v Evropi, tako kot drugi novi modeli, na voljo le še v hibridni različici e:HEV. Napoved se je uresničila.
Oglej si celoten članek

Civic je zadnji člen k izpolnitvi Hondine obljube, da bo do leta 2022 v Evropi elektrificirala svojo celotno modelno paleto, in novi korak v smeri izpolnitve napovedi, po kateri bodo do leta 2030 na vseh trgih prodali 40, do leta 2035 80, do leta 2040 pa 100 odstotkov električnih vozil.

Pri nas Hondin priljubljeni SUV v novi preobleki

Foto: Honda honda

Za zdaj v Evropi obljubi sledijo vsaj, ko gre za hibridne avtomobile, saj drugačnih skoraj ne prodajajo več, vendar bo kmalu drugače, saj se še usmerjajo v smer »pravih« električnih vozil. Predsednik Honda Motor Europe je namreč na spletni predstavitvi nove honde civic predstavil prototip električnega križanca hoinde e:Ny1, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto, napovedal je tudi novi hibridni SUV segmenta C, kot hibrid ali priključi hibrid pa bo v Evropi prvič na voljo tudi nova honda CR-V.

Honda Hondin mestni električar končno v Sloveniji

Foto: Honda honda

Honda se poleg elektrifikacije svojega modelnega programa osredotoča tudi na upravljanje energije. V Švici izvajajo projekt, v okviru katerega so upravljavcu car sharinga Mobility zagotovili 50 električnih vozil in 35 polnilnikov zanje. V okviru projekta bodo preskušali tudi dvosmerno funkcijo honde e, ki lahko elektriko iz baterij po potrebi tudi dovaja v električno omrežje. V Veliki Britaniji že deluje projekt e:PROGRESS, ki lastnikom električnih vozil omogoča zmanjševanje stroškov energije in povečanje uporabe elektrike iz obnovljivih virov in ga bodo razširili tudi na druge države. Honda bo sicer v okviru zagotavljanja ogljične nevtralnosti vlagala tudi v razvoj baterij s trdnim elektrolitom, sistemov za menjavanje iztrošenih baterij, ogljično nevtralna goriva in vodikove gorivne celice.

Le še hibrid

Nova honda civic e:HEV bo za zdaj le samopolnilno hibridna, gre pa za podoben pogonski sklop, kot ga poznamo iz drugih hibridnih hond in pri katerih bencinski motor večino časa bolj ali manj skrbi za proizvodnjo elektrike za pogonska elektromotorja, ki sta v hondi civic dva. Pogonski sklop tako sestavljajo 2-litrski bencinski motor z direktnim vbrizgom, ki deluje po Atkinsonovem ciklusu in se pohvali z ugodnim 41-odstotnim izkoristkom, dva elektromotorja in litij ionska baterija. Njegova sistemska moč znaša 135 kilovatov, navor pa 315 njutonmetrov. Pri Hondi obljubljajo porabo goriva okrog 5 litrov na 100 kilometrov in izpuste ogljikovega dioksida manj kot 110 gramov na kilometer.

Foto: Honda honda civic

Delovanje sklopa nadzoruje nova učinkovita kontrolna enota, ki so jo vgradili pod motorni pokrov, baterija z visoko energetsko gostoto pa je vgrajena pod zadnjo klop. Vozniku so na volj štirje vozni programi, poleg normalnega, ekološkega in športnega še individualni, ki si ga lahko nastavi po svoje. Konstruktorji so veliko pozornosti namenili tudi zagotovitvi gladkega in učinkovitega pospeševanja in tihega delovanja za izboljšano udobje v kabini.

Mali križanec Hondin posebnež zapeljal na slovenska tla

Foto: Honda honda civic

Ta je po zaslugi 35-milimetrskega prirastka medosne razdalje tudi bolj prostorna, na kar ni negativno vplivala niti vgradnja baterije pod zadnjo klop. Oblikovalci so sicer voznikov razgled naprej med drugim izboljšali s pomikom stebrička A bolj nazaj in prestavitvijo vzvratnih ogledal na vrata, armaturno ploščo pa so postavili bolj pokonci in s tem izboljšali občutek širine. Izboljšani so tudi materiali, izstopa pa predvsem digitalizacija. Pred voznikom je tako 10,2 palčni zaslon instrumentnega sklopa, nad armaturno ploščo pa 9-palčni zaslon infozabavnega sistema, za zvočno udobje pa poskrbi 8 zvočnikov v standardni ali 12 zvočnikov v vrhunski različici audio sistema znamke Bose.

Honda svoje delovanje poleg tradicionalne proizvodnje avtomobilov in motociklov širi tudi na druga področja. Njihov letalski oddelek tako razvija električno letalo za navpično vzletanje in pristajanje eVTOL, ki bo služilo predvsem prometu med mesti. Na področju robotike bo slavnemu robotku ASIMO sledil Honda Avatar Robot z več prsti in umetno inteligenco. Prototip naj bi predstavili leta 2024, njegovo praktično uporabo pa pričakujejo po letu 2030. Hondine ambicije sicer segajo tudi v vesolje. Z japonsko agencijo za raziskovanje vesolja namreč raziskujejo uporabo gorivnih celic za napajanje postaj na Luni.

Foto: Honda honda civic

Izboljšana varnost

Pri Hondi so za civic izboljšali tudi varnostni sistem sensing, k so mu med drugim dodali 100-stopinjsko prednjo kamero, ki omogoča zaznavanje pešcev, cestnih oznak in drugih vozil  ključno z motocikli in kolesi. Civic je prvič opremljen tudi s po štirimi sonarji spredaj in zadaj, izboljšano pa je delovanje tudi drugih že znanih pripomočkov. Karoseriji so dodali tudi ojačitve za zaščito potnikov pred udarci, potnike pa varuje tudi 11 zračnih vreč, med njimi tudi centralna med voznikom in sovoznikom.

Foto: Honda honda civic

V primerjavi s predhodnikom ima novi civic tudi še malce bolj športno elegantno karoserijo. K temu med drugim pripomorejo 25 milimetrov nižji pokrov motorja, večja steklene površine z nižjo ramensko linijo, že omenjena daljša medosna razdalja in pomik stebrička A nazaj in pomik najvišje točka strehe naprej, kar pripomore predvsem k bolj elegantnemu izteku karoserije. Omenimo še vrata prtljažnika, ki so popolnoma izdelane iz umetnih mas in zato 25 kilogramov lažje od predhodnikovih, kar ne prispeva le k zmanjšanju mase avtomobila ampak olajša tudi ravnanje z njimi.

Avto Honde bodo opozarjale na zombije

Foto: Honda honda civic

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.