Hondin mali dizel za velike čevlje

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Honda na nekaterih področjih morda sledi pozno, a takrat želi stvari narediti perfektno. Tako naj bi bilo tudi z novim 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki je premierno na voljo v civicu.
Oglej si celoten članek

Pozor, gre šele za drugi moderni dizelski motor tovarne. Prvi in edini je bil 2,2-litrski (predstavljen "šele l. 2003), ki pa se po dveh generacijah počasi sedaj umika in ga bo v letu ali dveh povsem nadomestil novinec.

Proizvajalci pogosto predstavljajo nove motorje. Nekateri se "primejo" in nosijo osrednjo vlogo, kot je denimo Volkswagnova paleta TDI, drugi imajo bolj vlogo številčnega zapolnjevanja seznama ponudbe, v praksi pa jih ne kupi malodane nihče. So pa domala vsi konkurentje že pred leti v razredu med 1.500 in 2.000 kubičnimi centimetri ponudili svoje dizle, ki so se z močjo in učinkovitostjo izkazali za odlično dopolnitev ponudbe oziroma so v razredu kombilimuzin prevzeli vodilno vlogo.

88 kW, 94 g CO2, 300 Nm, 3,4 litra

Prihod povsem nove generacije dizelskega motorja 1,6 i-DTEC je torej vredna posebne pozornosti. Logično je bil novinec najprej namenjen civicu, ki je v Evropi glavni adut znamke. Za zdaj je na voljo le v eni različici in sicer kot 88-kilovatnež (120 KM), ko bo čas, naj bi brez posebnih predelav izpolnjeval prihodnji standard euro 6. 

Trdijo, da je nekaj posebnega, saj so inženirji v večletnem razvoju pilili, dodajali in odvzemali motorne elemente, pri tem pa izredno pozornost namenili tihemu teku (pravijo, da je trenje primerljivo bencinskemu motorju) ter zmogljivostim. 

Je tudi izredno lahek, kar gre zasluga aluminijasti zasnovi in tanjšim ter lažjim sestavnim delom. Da je prožen, govori podatek o konkretnih 300 Nm navora, kar je največ med primerljivimi dizli konkurentov, je pa ta številka na voljo šele pri za današnje standarde visokih 2.000 vrtljajih.

Nad hrup s frekvenčnim topom

Obljublja tudi tekmecem nedosegljivih 94 gramov izpusta CO2 na kilometer, medtem ko naj bi bila kombinirana poraba 3,6 litra. Ali ti podatki držijo, bomo lahko povedeli šele po testiranju, kratka vožnja pa je vseeno pustila dober vtis glede odzivnosti in kultiviranosti.

Foto: Andrej Leban Honda civic Med drugim ima civic s tem motorjem serijski sistem izravnavanja hrupa, kar povedano v razumljivem jeziku pomeni, da je v potniški kabini montiran poseben frekvenčni "razbijalec" hrupa. V primerjavi z večjim dizelskim bratom je nekoliko spremenjeno podvozje, ima bolj neposreden krmilni mehanizem, zaradi skoraj 60 kilogramov manj mase v nosu naj bi bil avtomobil tudi občutno agilnejši v ovinkih.

Vstopni opremljen, a nekateri dodatki (čudno) visoko

Dizelskemu civicu je namenjene nekaj več serijske opreme od bencinarja, med drugim tempomat. Vstopna oprema comfort ima vso pasivno varnost, pomoč za speljevanje v klanec, multifunkcijski volan in avtomatsko klimo. Ocenjen je na 18.490 evrov, kar naj bi bilo primerljivo podobno opremljenemu VW golfu. Za dodatnih 1.500 evrov dobite opremo sport z istoimenskimi dodatki in kamero, najvišje pa je lifestyle, ki šele doda bluetooth, pa tudi parkirne senzorje, ksenon žaromete in zmogljiv zvok audio naprave. Od 1,8-litrskega primerljivega bencinarja s 104 kilovati je dizel dražji za 2.000 evrov. V tem znesku pa je vštet s 477 litri najbolj radodaren prtljažnik med kombilimuzinami, uporabno zlaganje sedežev in prostorna notranjost.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.