Avto
13 ogledov

Hondin mali dizel za velike čevlje

Honda civic Andrej Leban
Honda na nekaterih področjih morda sledi pozno, a takrat želi stvari narediti perfektno. Tako naj bi bilo tudi z novim 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki je premierno na voljo v civicu.

Pozor, gre šele za drugi moderni dizelski motor tovarne. Prvi in edini je bil 2,2-litrski (predstavljen "šele l. 2003), ki pa se po dveh generacijah počasi sedaj umika in ga bo v letu ali dveh povsem nadomestil novinec.

Proizvajalci pogosto predstavljajo nove motorje. Nekateri se "primejo" in nosijo osrednjo vlogo, kot je denimo Volkswagnova paleta TDI, drugi imajo bolj vlogo številčnega zapolnjevanja seznama ponudbe, v praksi pa jih ne kupi malodane nihče. So pa domala vsi konkurentje že pred leti v razredu med 1.500 in 2.000 kubičnimi centimetri ponudili svoje dizle, ki so se z močjo in učinkovitostjo izkazali za odlično dopolnitev ponudbe oziroma so v razredu kombilimuzin prevzeli vodilno vlogo.

88 kW, 94 g CO2, 300 Nm, 3,4 litra

Prihod povsem nove generacije dizelskega motorja 1,6 i-DTEC je torej vredna posebne pozornosti. Logično je bil novinec najprej namenjen civicu, ki je v Evropi glavni adut znamke. Za zdaj je na voljo le v eni različici in sicer kot 88-kilovatnež (120 KM), ko bo čas, naj bi brez posebnih predelav izpolnjeval prihodnji standard euro 6. 

Trdijo, da je nekaj posebnega, saj so inženirji v večletnem razvoju pilili, dodajali in odvzemali motorne elemente, pri tem pa izredno pozornost namenili tihemu teku (pravijo, da je trenje primerljivo bencinskemu motorju) ter zmogljivostim. 

Je tudi izredno lahek, kar gre zasluga aluminijasti zasnovi in tanjšim ter lažjim sestavnim delom. Da je prožen, govori podatek o konkretnih 300 Nm navora, kar je največ med primerljivimi dizli konkurentov, je pa ta številka na voljo šele pri za današnje standarde visokih 2.000 vrtljajih.

Nad hrup s frekvenčnim topom

Obljublja tudi tekmecem nedosegljivih 94 gramov izpusta CO2 na kilometer, medtem ko naj bi bila kombinirana poraba 3,6 litra. Ali ti podatki držijo, bomo lahko povedeli šele po testiranju, kratka vožnja pa je vseeno pustila dober vtis glede odzivnosti in kultiviranosti.

Honda civic | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Med drugim ima civic s tem motorjem serijski sistem izravnavanja hrupa, kar povedano v razumljivem jeziku pomeni, da je v potniški kabini montiran poseben frekvenčni "razbijalec" hrupa. V primerjavi z večjim dizelskim bratom je nekoliko spremenjeno podvozje, ima bolj neposreden krmilni mehanizem, zaradi skoraj 60 kilogramov manj mase v nosu naj bi bil avtomobil tudi občutno agilnejši v ovinkih.

Vstopni opremljen, a nekateri dodatki (čudno) visoko

Dizelskemu civicu je namenjene nekaj več serijske opreme od bencinarja, med drugim tempomat. Vstopna oprema comfort ima vso pasivno varnost, pomoč za speljevanje v klanec, multifunkcijski volan in avtomatsko klimo. Ocenjen je na 18.490 evrov, kar naj bi bilo primerljivo podobno opremljenemu VW golfu. Za dodatnih 1.500 evrov dobite opremo sport z istoimenskimi dodatki in kamero, najvišje pa je lifestyle, ki šele doda bluetooth, pa tudi parkirne senzorje, ksenon žaromete in zmogljiv zvok audio naprave. Od 1,8-litrskega primerljivega bencinarja s 104 kilovati je dizel dražji za 2.000 evrov. V tem znesku pa je vštet s 477 litri najbolj radodaren prtljažnik med kombilimuzinami, uporabno zlaganje sedežev in prostorna notranjost.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.