Hyundaijeva terenska paleta tako po dveh letih (takrat so prenehali izdelovati največjega teracana) ponovno šteje tri predstavnike, zanimivo pri tem pa je, da so širitev izvedli navzgor v razred velikih ali full size suvov.
Lahko bi rekli povsem razumljivo, saj so s tem nadomestili prej omenjeni model, ki se je pred časom poslovil. Pa ni čisto tako. Teracan je bil bolj terenski, saj je imel samonosno karoserijo s priključljivim štirikolesnim pogonom, medtem ko je ix55 z novo nomenklaturo predvsem terenec za cestno uporabo.
200 km/h |
|
je najvišja hitrost ix55. Do prve stotice ga 240 "konjev" požene v 9,4 sekunde. |
Da gre za crossoverja, vseeno ne moremo govoriti, saj v notranjosti ne ponudi toliko prostora kot recimo enoprostorci ali pa nizko linijo strehe kot recimo kupeji. Pa vendar gre za velikega suva, ki tudi zaradi 4,48-metrske dolžine in 1,95-metrske širine zmore v svoji notranjosti prostor ponuditi do sedmim osebam. V tem primeru je sicer prostora za prtljago bolj malo, a prostornina pri petih uporabljenih sedežih naraste na 598 litrov, ob podrti klopi v drugi vrsti pa je prostora za spoštljivih 1.746 litrov.
Prtljažna vrata so tudi elektrificirana in imajo senzor proti priprtju, kar pomeni, da se že ob manjši sili na vrata proces prekine in se vrata nazaj odprejo. Še dva podatka, ki znata koristiti: v višino ix55 meri 1,75 metra, oddaljenost od tal pa znaša zadostnih, a terensko nič kaj pretresljivih 18,5 centimetra.
Udobja polna notranjost
Notranjost je namenjena predvsem udobju, zaznamujejo pa jo dobri materiali na armaturni
plošči, usnje na sedežih in vratnih oblogah, med obema pa je svoje mesto našla tudi zanimiva
imitacija karbona in aluminija. Sedi se visoko, voznik zahvaljujoč električno nastavljivemu
volanskemu obroču (ko avto izključite, se ta tudi odmakne) pa zlahka najde idealen položaj za
volanom.
Prostora spredaj je dovolj, zadaj pa bi glede na mere pričakovali nekaj več centimetrov, predvsem za kolena. Najbrž je bilo potrebno s prostorom varčevati, da ga je kaj ostalo tudi za tiste v tretji vrsti. No, ko sežete v prtljažnik in postavite še dva dodatna sedeža, vidite, da je tam prostora še manj in da bosta tam zadosti prostora imela zgolj otroka.
46.990 evrov |
|
stane ix55, ki je že v osnovi bogato opremljen. Na seznamu doplčail sta le kovinska barva in strešno okno. |
Med prednjima sedežema je serijski šeststopenjski avtomatski menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja, serijska so tudi ksenonska prednja svetila in zadnja s tehnologijo LED diod. Glede varnostne opreme dobite šest blazin oziroma zaves, ESP in vse druge možna kratice za lažje parkiranje ter parkirna pomagala.
Pod avdio sistem je podpisan znani proizvajalec Infinity, je pa res, da v opremi ni navigacijske naprave, kar je za avto tega cenovnega razreda kar malo presenetljivo. Uvoznik na to odgovarja, da je sicer možno ob nakupu naročiti tudi navigacijo, a je pokritost Slovenije še vedno tolikšna, da se za ta uvrstitev med serijsko opremo niso odločili.
Edini, a zmogljiv motor
Motor je za sedaj en sam: gre za povsem novega 3.0-litrskega V6 dizlai, ki so ga pri
Hyundaiju sami razvili. Agregat razvije spoštljivih 176 kW ali 240 KM in 451 Nm največjega navora
že od 1.750 vrtljajev naprej. Za pospešek do stotice ix55 tako porabi 10,4 sekunde, končna hitrost
pa je zaradi varnosti elektronsko omejena na 200 km/h. V povprečju bi naj na 100 prevoženih
kilometrov ix55 porabil 9,4 litra plinskega olja.
Pogon je v osnovi enak kot pri santa fe ju, kar pomeni, da gre za pogon TOD ali navor po potrebi (torque on demand) kar pomeni, da sistem štirikolesnega pogona z večlamelno sklopko in številnimi tipali razporeja navor od kolesa z presežnim navorom na kolo kjer navora primanjkuje. Lahko pa voznik pogon po želji tudi zaklene v razmerju 50:50.
Cena, po kateri uvoznik ix55 trži pri nas, znaša 46.990 evrov in že vsebuje vso
opremo, ki smo jo navedli. Na spisku dodatkov sta ostala le kovinska barva in strešno okno. Za
letošnje leto načrtujejo prodajo 70 vozil.