Japonski golf pelje drugi krog

Foto: Žurnal24 Mazda3 ni avtomobil, ki ustavlja promet, ko se pelje mimo. Prej kot to je avtomo Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Kako pomembna je trojka za Mazdo, pove podatek, da so predhodnico v petih letih prodali v več kot dva milijona primerkih ter da so jo tržili v več kot 150 državah po svetu. Zdaj je tu naslednica.
Oglej si celoten članek

Tudi pri nas je bila trojka zelo priljubljen model, saj je prva generacija našla več kot dva tisoč slovenskih kupcev, med drugim pa se je leta 2004 okitila tudi z laskavim naslovom slovenski avto leta. No, to je zdaj preteklost. Piše se leto 2009 in čas je bil za konkretno prenovo, rezultat česar je mazda3 druge generacije. Izboljšana, večja ter predvsem bolj ekološka.

Spogledovanje z razredom višje

Kar se tiče oblike, pri novinki ne gre za revolucijo, saj zanjo niti ni potrebe. Prej kot to je evolucijsko prilagajanje trenutnim trendom in razvoju znamke. Novinka tako povzema obliko prenekaterih Mazdinih študij, najpomembnejši nov element, ki ga je novinka dobila, pa je petkotna maska, medtem ko je hišni znak romal na sam motorni pokrov. Nove so sprednje luči in odbijača, enako se piše tudi zadku. Najmanj razlik v primerjavi s prvo generacijo je na boku, kjer je podobnost precejšnja.

So pa oblikovalci imeli še eno pomembno nalogo, namreč znižati količnik zračnega upora in posledično zmanjšati piš vetra okoli karoserijskih robov. Lahko rečemo, da jim je obojo dobro uspelo, saj je z 0,28, kolikor znaša količnik zračnega upora pri sedanu, najmanjši v razredu (pri različici sport ta znaša 0,30).

Novinka je tudi malenkost zrasla v vse smeri, tako da zdaj meri 4,46 metra (sport) oziroma 4,58 metra (sedan), v širino je je za 1,76 metra, v višino pa 1,47 metra. Medosna razdalja ob tem meri 2,64 metra, kar je dobra popotnica za dovolj prostorno notranjost. Prtljažnik meri enako kot prej, in sicer postreže s 340 (sport) oziroma 430 litri (sedan).
 

Notranjost ni nič kaj revolucionarna, je pa primerno športna. © Miha Pečoler

 
Evolucija tudi znotraj
Notranjost je tako kot zunanjost konkretno osvežena, a vseeno se bodo tisti, ki jim je notranjost predhodnice znana, tudi v novinki počutili domače. Kar nekaj potez si deli z večjo sestro mazdo6, kar je dobro, novosti pa obsegajo nov volanski obroč, sredinsko konzolo in merilnike. Prestavna ročica je zdaj postavljena nekoliko višje, kar olajša prestavljanje, položaj za volanom je še vedno izrazito športen.

Pri materialih je novega bolj malo, so pa zato inženirji več pozornosti namenili izboljšavam pri trdnosti in teži ter boljši izolaciji potniškega prostora. V slednjem je namreč najtišja v razredu, trojka pa je v primerjavi s predhodnico tudi shujšala za pet do 18 kilogramov, odvisno od različice.

Novost v trojki so še biksenonski žarometi z funkcijo AFS (funkcija svetenja v ovinek) ter sistem za opozarjanje pred naletom vozila. Opremskih paketov je šest, že osnovni base pa prinaša ESC-sistem, šest zračnih vreč, CD-radio ter potovalni računalnik. Nima pa klime. To je tudi edina razlika med tem in paketom CE, ki pa je kar 1200 evrov dražji. Naslednji na vrsti je TE, ki prinaša 16-palčna lita platišča in usnjen volan ter prestavno ročico. Stopnico višje sta še paketa TX in TX plus, ki sta bogatejša še za 17-palčna lita platišča, parkirna pomagala, tempomat, ogrevane sedeže in vetrobransko steklo, avtomatsko klimatsko napravo ter avdiosistem Bose. Le v povezavi z najmočnejšim dizelskim motorjem je na voljo tudi paket GTA, ki prinaša še bolj športno dodelan izgled, navigacijo, biksenonska svetila z AFS ter pametno kartico.

Sedan je od različice sport nekoliko daljši in uporabnejši, a manj atraktiven. © Miha Pečoler

 
Šest motorjev, trije menjalniki in I-STOP
Motorna paleta za zdaj obsega pet motorjev, šest, če štejemo še različico z I-STOP. Osnovo predstavlja dobro znan 1,6-litrski bencinar s 77 kilovati, ki je namenjen nezahtevnim uporabnikom. Močnejši bencinar pa iz dveh litrov prostornine iztisne 111 oziroma 110 kilovatov pri različici z I-STOP. Pri tem gre za sistem, ki ugasne motor, ko ga ne potrebujemo, in ponovni zagon, ko želimo speljati. Se pa Mazdin sistem od konkurenčnih loči po tem, da za zagon uporablja zgorevalno energijo in ne potrebuje uplinjača kot ostali (za varnost pa ima sistem kljub vsemu manjši zaganjač), kar pomeni hitrejši zagon in manjšo porabo.

Na dizelski strani pomeni začetek ponudbe preverjen 1,6-litrski common rail dizel z 80 kilovati, stopnico višje je prav tako znan dvolitrski dizel s 100 kW, ki pa pride kasneje. Novost v ponudbi pa je 2,2-litrski dizel, ki razvije 110 oziroma 136 kilovatov in 360 oziroma 400 Nm navora. Vsi motorji razen 1,6 ustrezajo normativom Euro V. Menjalnik je v osnovi petstopenjski ročni, tisti v močnejšem bencinarju in v 2,2-litrskem dizlu ima prestavno razmerje več. Pri dvolitrskem bencinarju je na voljo tudi petstopenjska avtomatika.

Cene se gibljejo od 14.990 evrov pri petvratni različici ter od 16.390 evrov pri štirivratnem sedanu. Če primerjamo enako motorizirana in opremljena modela, potem je razlika 200 evrov. Različica 2.0 TX plus z I-STOP stane 20.890 (sport) oziroma 21.090 evrov (sedan). Dizelski CD109 TX sport pa stane 20.790 evrov. Višek ponudbe za zdaj predstavlja CD185 GTA, ki v petvratni različici stane 25.290 evrov. Načrt uvoznika je letos prodati 350 novih mazd3, drugo leto pa še nekaj več.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.