Kdaj se novi in stari avto resnično poravnata pri naravi neprijaznih izpustih

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Reklame za nove avtomobile nas bombardirajo s pozivi, da bodimo eko, naredimo naravi uslugo in čimprej zamenjamo naš stari avto. Ampak v kolikšnem času se bilanca toplogrednih izpustov ob upoštevanju vseh dejavnikov med starim in novim avtom sploh izenači? Precej pozneje, kot se zdi na prvi pogled!
Oglej si celoten članek

Pri nemškem Spieglu so pripravili spletno orodje, ki uporabniku daje nekaj konkretnejših informacij o resničnem vplivu avtomobila na izpuste CO2. In to ne le med vožnjo, temveč v celotni dobi od procesa izdelave, do razgradnje na koncu življenjske dobe. 

Proizvajalci sicer za posamezne modele ne razkrivajo podatkov o izpustih CO2 med procesom proizvodnje, zato pri Spieglu priznavajo, da so ocene zelo posplošene in zgolj informativne. 

Uporabnik mora najprej vnesti pet osnovnih inforamcij o svojih voznih navadah in aktualnem modelu - trenutno povprečno porabo in tip motorja sedanjega avta, velikostni razred avta in tip motorja, ki si ga želi, ter povprečno število letno prevoženih kilometrov.

Na tej podlagi aplikacija izračuna približni presek, kdaj bo novi avto po CO2 ujel starega in se resnično pričel izkazovati kot smiselna poteza posameznika v njegovem prispevku za naravi prijaznejši promet (pustimo ob strani, da sta pešačenje in kolesarjenje daleč najbolj prijazna ...). 

Najhitreje novi avto starega po izpustih CO2 ujame, če gre za prehod iz večjega na manjši avto, kjer masa avta igra velikansko vlogo ne le na porabo, temveč na izpuste pri izdelavi vsega potrebnega materiala. Če denimo velik avto zgolj zamenjamo z novim velikim, potem se CO2 ne bo izenačil morda še naslednjih 20 let. Če pa že na začetku kupite avto, ki je po porabi bolj zahteven od starega, bilanca izpustov CO2 nikoli ne bo pozitivna! Prav tako boste le težko v plusu, če boste kupili bencinarja.

Ob povprečni porabi sedanjega bencinarja 7,5 litra na 100 kilometrov, s katerim na leto naredite 10 tisoč kilometrov, bi pozitivno CO2 bilanco izkazali šele po 63 letih! Precej bolj smiselno je v nakup novega iti, če vam sedanji porabi po 10 litrov goriva ali več za 100 kilometrov poti.

Najhitreje se bilanca v zeleno obrne z nakupom elektrificiranega avta, pri čemer nemški kalkulator upošteva dva razreda električnih vozil oziroma hibridov glede na povprečne izpuste.

Skratka - z novim avtom boste le pod določenimi pogoji pripomogli k manj toplogrednim plinom v ozračju. Druga pesem je seveda pri zdravju škodljivih sestavinah izpustov (NOx, PM ...). Vsekakor pa naravi naredite le medvedjo uslugo, če se nov avto odločite kupiti zato, ker po normi iz reklam izpusti za nekaj deset gramov CO2 manj kot vaš sedanji.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.