Kitajci v avtomobil vgradili "božje oko", kaj je to?

Foto: BYD
Foto: BYD
Ustanovitelj kitajskega proizvajalca avtomobilov BYD Wang Chuanfu je sistem "Božje oko", predstavil v Šenženu. Zagotovil je, da ga bodo postopoma ponudili kot standard v vseh serijah in modelih BYD.
Oglej si celoten članek

BYD je predstavil sistem avtonomne vožnje, ki deluje na osnovi umetne inteligence kitajskega zagonskega podjetja DeepSeek. Ta je poceni in bo na voljo v vseh serijah modelov kitajskega proizvajalca avtomobilov. Kitajci tako ubirajo radikalno novo pot.

Največji kitajski proizvajalec avtomobilov BYD namreč želi v prihodnje delno avtonomno vožnjo ponuditi serijsko v vseh serijah svojih modelov, tudi najcenejši bodo opremljeni vsaj z osnovno različico pametnega sistema.

To predstavlja velik izziv za konkurente. Na hongkonški borzi so se vlagatelji že odzvali na potezo BYD, ki je takoj pridobil vrednost v primerjavi s tekmeci kot so Geely, Xpeng in Li Auto.

Sistem predstavlja izziv za konkurenco predvsem zaradi nizke cene. Tudi najcenejši model BYD, to je seagull, ki na Kitajskem stane manj kot 10.000 evrov, je opremljen z "božjim očesom". Za primerjavo: Tesla za svoj sistem "Autopilot" za osnovno opremo vsakokratnega modela zaračuna dodatnih 7.600 evrov.

Foto: Profimedia Avtomobili BYD

Kitajci stavijo na nizko ceno

Ustanovitelj BYD Wang Chuanfu je ob predstavitvi koncepta dejal: "Največja ovira za inteligentno vožnjo je visoka cena. Trenutno modeli, opremljeni z inteligentno vožnjo, pogosto stanejo več kot 200.000 juanov (26.250 evrov)."

BYD želi zdaj to spremeniti. "Verjamem, da mora biti dobra tehnologija dostopna vsem. Širjenje inteligentne vožnje mora poskrbeti za vse, da lahko vsi uživajo v varnosti in udobju, ki jih omogočajo nove tehnologije," sporočajo iz podjetja.

BYD v višjih razredih vozil že ponuja obsežen sistem asistenčnih sistemov (ADAS), imenovan »Božje oko«. Vendar pa ti modeli na Kitajskem stanejo več kot 30.000 evrov.

Foto: BYD BYD

Božje oko A, B  in C

Odločitev, da zdaj ponudi osnovne različice avtonomnih sistemov v najcenejši seriji modelov, bi lahko BYD naredila vodilnega svetovnega ponudnika tovrstnih sistemov. Najobsežnejša različica sistema se imenuje "God's Eye A" ali DiPilot 600. Vključuje tri senzorje Lidar. Ta konfiguracija omogoča tudi avtonomno vožnjo pri večjih hitrostih in prepoznavanje zelo kompleksnih situacij.
Različica srednjega razreda "God's Eye B", imenovana tudi DiPilot 300, ima eno samo lidarsko enoto. Ta omogoča tako imenovani 3D-mapping, torej tridimenzionalno zaznavanje objektov in bistveno izboljšano zaznavanje ovir ob slabši vidljivosti ali vremenskih razmerah.

Vstopni razred bo prejel različico "God's Eye C" ali DiPilot 100. Ta sistem je opremljen z dvanajstimi kamerami, dvanajstimi ultrazvočnimi senzorji in petmilimetrskim radarjem. To pomeni, da je že možna avtonomna vožnja na stopnji 2, kar pomeni samostojno prehitevanje, pospeševanje in zaviranje na avtocestah.

Že začetni razred vozil izdatno opremljen

Peter Fintl, tehnološki strokovnjak pri svetovalnem podjetju Capgemini, ki ga citira spletni portal Automobilwoche, pravi: "Kitajski proizvajalci postavljajo stroge standarde v smislu avtomatizacije vožnje." Nekateri so se ob tem spomnili na "Teslin trenutek".
Primarni cilj BYD je omogočiti dostopnost tehnologije vsem. Ne le kitajskim voznikom, BYD želi s svojimi inovacijami prodreti tudi globalno.

Po Fintlovih besedah je začetni razred "božjega očesa" že izdatno opremljen. "BYD bo najverjetneje postavil standard za serijsko opremo na Kitajskem. Drugi proizvajalci - domači ali mednarodni - bodo morali slediti temu področju."

Fintl pričakuje, da bo to povzročilo nadaljnji stroškovni pritisk. "Kitajski proizvajalci se pri procesorjih že v številnih primerih zanašajo na 'Designed and Made in China'. V prihodnosti želijo celo uporabljati lastne polprevodnike."

Foto: BYD BYD seagull

Kako se bo odzvala Evropa?

Vendar pa se evropska avtomobilska industrija ne bi smela ustrašiti napovedi iz Šenžena. Fintl pravi: "Na strani strojne opreme se zdi ofenziva impresivna, vendar o igri odloča tudi programska oprema. V tem pogledu tekma ni končana."

Varna, zanesljiva in udobna avtomatizirana vožnja ostaja velik izziv za avtomobilsko industrijo. "Zlasti nemški proizvajalci kažejo, da obvladajo tehnologijo L2+. Na področju visoke avtomatizacije trenutno poteka dinamičen razvoj s široko uporabo AI v tehnološkem nizu. Tekma med proizvajalci in dobavitelji ostaja razburljiva," še pravi Fintl.

BYD-ovo "Božje oko" pošilja še en signal zahodnim proizvajalcem avtomobilov. To je, da bodo napredni asistenčni sistemi zdaj postali del standardne opreme. Zato bodo morali proizvajalci, za katere to ne velja, pregledati svojo dosedanjo politiko doplačil – ne samo na Kitajskem, ampak tudi na izvoznih trgih.

"Kupci bodo še bolj kritični do zahtev proizvajalcev po doplačilih. Zahodni proizvajalci so zdaj pod še večjim pritiskom, da s pomočjo lokalnih partnerjev ustvarijo stroškovno optimizirane izdelke," meni svetovalec.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 21:01 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 10:03 8. Marec 2025.

    ste gledal vojno zvezd in tam r2d2 robotka ? no kako je ta govoru ? ste ga kaj razumel ? …

  • 07:45 8. Marec 2025.

    Mi gre na smeh,ko vidim vse sorte reklam,prepričevanje ljudi o ugodnostih,vem pa da je prodaja hudo padla,in se trgovci na …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.