Nova "zelena" obdavčitev motornih vozil naj bi zdajšnjo, progresivno obdavčitev na podlagi prostornine motorja nadomestila v treh letih, je po četrtkovi seji vlade, na kateri so obravnavali novelo zakona o davku na motorna vozila, povedal minister za finance France Križanič. Ministrski zbor bo z obravnavo predloga novele zakona nadaljeval na naslednji seji.
Davek na motorna vozila je bil uveden julija 1999 in se plačuje ob prometu z avtomobili in drugimi motornimi vozili za prevoz do deset potnikov, ki se v Sloveniji registrirajo prvič, ne glede na to, kje so bila kupljena. Po predlogu novega zakona bodo s tem davkom obdavčena tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem.
Odpravila pa se bo obdavčitev rabljenih motornih vozil, je povedal Križanič. Davek na motorna vozila se zdaj namreč plačuje tudi ob prometu z rabljenimi, že registriranimi cestnimi motornimi vozili v Sloveniji, če se hkrati ne obračuna davek na dodano vrednost.
Od 0,5 do 23 odstotkov
Lestvico obdavčitve motornih vozil glede na izpuste ogljikovega dioksida so pripravili na
ministrstvu za okolje in prostor, a se je izkazalo, da bi se najbolj prodajana vozila precej
podražila, tudi za do 18 odstotkov. Vlada se je zato odločila za postopno reformo, je dejal
Križanič ter dodal, da bodo s tem dali potrošnikom znak, katera vozila naj kupujejo.
Na začetku se bodo tako podražila predvsem vozila z izpusti ogljikovega dioksida v višini nad 150 gramov na prevoženi kilometer. Vozila z nižjimi izpusti pa bodo manj obdavčena. Stopnja davka se bo raztezala od 0,5 do 23 odstotkov od prodajne cene, je povedal Križanič.