Ko dobro ni dovolj dobro

Foto: Žurnal24 ML je še vedno všečno oblikovan SUV visokega razreda. S prenovo je pridobil neka Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
ML je do prihoda modela GL pomenil višek terenske ponudbe modelov s trikrako zvezdo, če v enačbo seveda ne vključimo modelov G, ki so tako ali tako primerek nekega drugega časa in renomeja.
Oglej si celoten članek

Še danes pa ML pomeni prestiž, imidž, s prenovo pa je pridobil nekaj novega zagona, čeprav so spremembe malenkostne, kar ne bo jezilo lastnikov ML-ov pred prenovo. Kljub cestnim genom pa ML prileze marsikam, čeprav ga v divjino velikokrat zagotovo ne boste poslali.

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: motor, pogon, menjalnik, tempomat, prtljažnik, vozno (skoraj limuzinsko) udobje, airmatic vzmetenje.

Minusi: cena z vsemi dodatki, prtljažna vrata niso električno pomična, zapleteno delovanje infotainment sistema, ameriška postavitev prestavne ročice.

Glajenje prvih gub
Spremembe na zunanjosti so dokaj malenkostne, zajemajo pa spremenjeno masko hladilnika, prednji in zadnji odbijač, prednje žaromete in zadnje luči, večja so stranska ogledala, ML pa je dobil tudi dve ovalni izpušni cevi kot pred tem modeli CLS, SLK in SL.

Še vedno pa gre za dokaj dinamično oblikovanega SUV-a, v primeru paketa exterieur pa deluje tudi nadvse strupeno. Cestni terenci so danes na naših cestah že povsem vsakdanji, kupci pa so pred leti množično prestopili iz razreda enoprostorcev.

SUV v pravem pomenu besede
Kar se prostora tiče, se potnikom in prtljagi tukaj podobno godi, vozne lastnosti so celo boljše, o zmogljivosti na slabše prevoznih terenih pa tako ali tako ni dileme. Vse to pa terja svoj davek in eno od področij so zaradi večje teže večji in bolj požrešni motorji, ki bolj obremenjujejo okolje, in konec koncev višja cena, ki večkrat ni popolnoma upravičena.

ML se v to sliko vključuje na zgornjem delu, saj s slabega 4,8 metra, kolikor meri v dolžino, spada med velike SUV-e, od pred kratkim testiranega GLK-ja je konkretnih 25 centimetrov daljši, v praksi pa to pomeni občutno več prostora v drugi vrsti, sto litrov več osnovega prtljažnika (pri podrtih sedežih je presežek kar 500-litrski), je pa res, da gre velik del tega na račun velike medosne razdalje, ki meri kar 292 centimetrov.

Enak motor, menjalnik in pogon

Se pa ti presežki poznajo pri masi vozila, ki znaša kar 2.185 kilogramov. To pa se, kot lahko pričakujete, pozna na vedenju vozila med vožnjo, saj ima motor (V testnem ML-u se je vrtel popolnoma enak motor kot v GLK-ju, enak pa je tudi menjalnik, in sicer 7G-tronic) za maso vozila kar nekaj dela, to pa se pozna tudi pri vožnji skozi ovinke, kjer ML ni tako suveren, kot je bil GLK. Malenkost slabše se odreže tudi volanski obroč, ki je v GLK-ju manjši in zahteva manj vrtenja.

Je pa res, da ML, zahvaljujoč zračnemu podvozju airmatic (ki zahteva 2.334 evrov doplačila), zagotavlja veliko več limuzinskega udobja. Trilitrski CDI kljub teži ponudi dovolj moči in navora za hitre prehitevalne manevre, menjalnik pa je tudi po prenovi ostal v obliki ročice nameščen za volanom. To sicer nakazuje željo po ameriški klienteli, mi pa bi namesto te, glede na to, da jo GLK premore, raje videli klasično.

Notranjost razvaja v vseh pogledih, nismo pa se mogli navaditi na ameriško ročico za upravljanje menjalnika. © Miha Pečoler

 
Obema pa sta skupna menjalna naperka, ki dajeta vozniku popoln nadzor nad prestavami, postavitev pa je odlična. Malce smo pogrešali športni način prestavljanja, včasih pa nam je menjalnik še uspelo zmesti, kar nam pri GLK-ju ni uspelo. Poraba na testu je bila pričakovana, kljub vsemu pa se je večino časa gibala pod desetimi litri plinskega olja. Le priganjanje in mestna vožnja so jo povzdignili med dvomestne številke in bližje enajstim litrom. Še vedno hvalimo tempomat. Pogrešali pa smo določene tehnične pritikline, kot so lane assist, radarski tempomat ali head up display.

Pogon, kot je v navadi, nosi oznako 4-matic, kar pomeni stalno krmiljeni štirikolesni pogon s prilagodljivo razmejitvijo navora, zaradi velikega navora pa tudi brez reduktorja prilezete marsikam. Slednjega tako niti nismo pogrešali, za lažjo vožnjo po klancu navzdol pa je tu funkcija DSR. Z airmatic vzmetenjem se podvozje dvigne še za dodatne tri centimetre, kar ob osnovnih 21 centimetrih pomeni še boljšo prevoznost na razgibanih terenih, kjer pride do izraza ML-ov (zajeten) trebuh. Za tiste, ki jim to ni dovolj, pa pri mercedesu ponujajo paket offroad-pro technic, ki postreže z dvema zaporama diferenciala.

ML je velik SUV in v skladu z merami je tudi njegova cena. © Miha Pečoler

 
Kolikor denarja, toliko muzike
Oprema je zgodba zase. Kolikor ste pripravljeni odšteti zanjo, toliko boste dobili. V osnovi sicer dobite veliko, kljub temu pa se na osnovno ceno ne gre preveč zanašati, saj že malenkostni dodatki ceno močno privzdignejo. V primeru testnika je ta osnovno ceno presegla za dobrih 17 tisočakov. A tako kot pri GLK-ju tudi tu nismo prišli niti do polovice vseh dodatkov, manjkala je predvsem napredna tehnika. Grajo si zaslužijo še prtljažna vrata, ki niso imela funkcije samodejnega odpiranja, kar bi bilo glede na njihovo težo dobrodošlo.

Če se odločate o nakupu, velja premisliti, ali potrebujete tako velik avto, saj dobite za okoli 15 tisočakov manj sicer nekoliko manj prostornega, a enako, če ne celo bolj zmogljivega GLK-ja. Tu pa je tudi še konkurenca, ki prav tako ponuja zelo veliko.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.