Ko Evropejci raje izberejo Romuna kot Francoza ali Nemca

Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster Foto: Dacia Dacia Duster
Tokratno vikend zgodbo posvečamo znamki, nad katero so se še pred leti mnogi zmrdovali, zdaj pa je s svojim športnim terencem prepričala številne voznike tudi v Zahodni Evropi.
Oglej si celoten članek

V svetu športnih terencev, ki kljub vse večji izbiri v vseh segmentih še vedno veljajo za nekoliko dražje avtomobile, je eden najbolj uspešnih predstavnikov tudi najbolj skromen. Govorimo o dacia dusterju, ki se tudi v drugi generaciji uvršča med najbolj prodajane predstavnike križancev oziroma športnih terencev.

Če se statistika ne moti, se je duster lansko leto po prodaji v Evropi uvrstil na prvo mesto med športnimi terenci v vseh avtomobilskih segmentih in pri tem prehitel veliko bolj premijskega VW tiguana in Renaultovega "mrzlega bratranca" capturja. V Evropi je bilo namreč prodanih 102.400 capturjev, 108.300 tiguanov in kar 126.500 dusterjev. 

Foto: Dacia Dacia Duster

In koliko dusterjev je bilo v tem času prodanih v Sloveniji. Zasebni kupci so jih lani kupili 322, kar je bilo 2,3 odstotka več kot leto pred tem, zadostovalo pa je za uvrstitev na sedmo mesto v segmentu križancev. Ob tem velja omeniti, da je k povečanju prodaje nekoliko prispevalo tudi dejstvo, da je že v začetku lanskega leta na ceste zapeljal duster druge generacije, v kateri je pridobil nekaj prestiža.

A uspešna prodaja dusterja v lanskem letu je na nek način le "češnja na torti" saj se je kot uspešnica uveljavil takoj po predstavitvi prve generacije leta 2009 in že do predstavitve druge generacije konec leta 2017 na ceste zapeljal v več kot milijonu primerkov.

Foto: Dacia Dacia Duster

Skromnost kot recept za uspeh

In kako to, da je dacia duster tako uspešen avtomobil? Za razumevanje dusterjevega uspeha moramo najprej odgovoriti na vprašanje, kako to, da je uspešnica postala že romunska avtomobilske znamka Dacia, ki jo je Renault po nakupu in ponovnem začetku po prehodu tisočletja na novo zasnoval predvsem kot proizvajalko poceni avtomobilov  za države z manj razvitim voznim parkom, povsem v nasprotju s pričakovanji pa se je uveljavila tudi med premožnejšimi prebivalci zahodne Evrope. 

Foto: Dacia Dacia Duster

Dacia logan, s katero je Renault leta 2004 začel novo dobo Dacie, je bil predvsem preprost avtomobil, ki je bil zaradi uporabe starejše tehnike, izdatno računalniško podprtega oblikovanja in majhnega števila sestavnih panelov, prav tako pa tudi zaradi poceni ročne delovne sile v romunski tovarni, lahko cenovno precej bolj ugoden od konkurence.  A kljub temu je logan ponujal tudi precej udobja in privlačno obliko, izkazal pa se je tudi za dovolj zanesljiv avtomobil. Po loganu je Daciia predstavila še sedem modelov, ki so bili bolj ali manj vsi uspešni, največji uspeh pa je seveda dosegla z dusterjem, ki si je v določenih krogih voznikov že uveljavil kot avtomobilska ikona.

Foto: Dacia Dacia Duster

Dacia se je pri dusterju bolj ali manj držala preskušenega recepta, ki se je izkazal že pri drugih modelih te znamke. Podaljšano Renaultovo platformo za majhne avtomobile B0 so vzeli kar pri sanderu oziroma loganu, a so jo združili z Nissanovo terensko tehniko, kamor je štel tudi štirikolesni pogon, in prilagojenim menjalnikom, ki so mu v štirikolesno gnanih različicah namesto reduktorja namenili podaljšano prvo prestavo. K uspehu je pripomoglo tudi dejstvo, da se je tako opremljeni duster kljub motorjem, s katerimi je bil v primerjavi z neposrednimi tekmeci precej podhranjen, lahko spopadel tudi z vožnjo po zelo neurejeni podlagi. Ker je poleg tega šlo za razmeroma poceni in robusten avtomobil, je v marsikateri garaži nadomestil tudi kakšnega bolj klenega terenca.  In vse te lastnosti je duster, kljub temu, da je postal kakovostno, opremsko in po voznih lastnostih boljši avtomobil, ohranil tudi v drugi generaciji.

Foto: Dacia Dacia Duster

Športna kariera

Zanimivo je, da se je duster avtomobilskemu svetu, preden smo ga lahko v serijski obliki spomladi 2010 videli na avtomobilskem salonu v Ženevi,  novembra 2009 najprej predstavil kot dirkalnik za dirke na ledeni stezi v okviru francoskega prvenstva Andros Trophy. Za njegov volanski obroč je tedaj sedel kar dirkaški as Alain Prost in 261 kilovatov njegovega motorja V6 izkoristil, da se je do konca sezone povzpel na drugo mesto.  S tem se dusterjeva "športna kariera" ni končala, saj je leta 2010 nastopil na puščavski dirki Rally Aicha des Gazelles  in zmagal v razredu križancev, leto pozneje pa je nastopil tudi na gorski dirki na Pikes Peak.

Foto: Dacia Dacia Duster

Leta 2013 sta dva prototipna dusterja nastopila na rallyju Dakar, nekaj nastopov na tej dirki pa je duster opravil tudi v naslednjih letih. K dusterjevemu uspehu je pripomoglo tudi to, da je hitro postal svetovni avtomobil, ki ga v številnih državah poznajo tudi kot renault duster, v Rusiji in Indiji pa so z njim denimo obudili tudi ime nissana terrana. V Južni Ameriki je nenazadnje na voljo tudi kot lahki poltovornjak z dvojno kabino, ki se imenuje duster oroch.

Foto: Dacia Dacia Duster

Za konec pa še manjša zanimivost. Ime dacia duster ni bilo uporabljeno prvič, saj ga lahko najdemo že v izročilu romunske avtomobilske znamke, oziroma bolje rečeno, neke druge romunske avtomobilske znamke, Ara, ki pa od leta 2006 ne obstaja več. Pod imenom dacia duster so namreč Romuni na nekaterih avtomobilskih trgih v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja ponujali majhnega terenca, ki smo ga v večini držav in tudi pri nas poznali kot ARO 10.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.