Ko ste s cesto zliti v eno

Foto: Žurnal24 Mondeo s petvaljnim turbakom v nosu je sicer na voljo tudi z drugimi (pohlevnejš Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Mondeo 2.5T je prepričljiv izdelek tako za tiste, ki so pristaši dinamičnega spopadanja z ovinki, kot tudi tiste, ki velik poudarek dajejo vizualni podobi.
Oglej si celoten članek
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: motor, pogon, menjalnik, lastnosti, delovanje aktivnega tempomata, prtljažnik, prostornina v drugi vrsti, občutek za volanom, bogata oprema, izgled, zvok motorja.

Minusi: preveč občutljiva parkirna pomagala, slabe šobe za čiščenje vetrobranskega stekla.

Modri oval širi družino športnih modelov, glede na videno in voženo pa lahko zapišemo, da bi mondeo 2.5T zlahka nosil tudi napis ST, čeprav pri fordu tega niso želeli storiti. S tem so želeli izpostaviti, da je kljub športnemu poslanstvu ta mondeo tudi vsestransko uporaben. Teorijo pa lahko po opravljenem kratkem testu zgolj potrdimo.

Uporabnost pred brutalno športnostjo
Zunanjost je oplemenitena toliko, da vsi mimoidoči vedo, da je govora o športno nadarjeni različici mondea. Glede na obline manj športnih različic lahko rečemo, da je bilo delo Fordovih oblikovalcev nič kaj težko opravilo. Sprednja svetila (proti doplačilu sicer) svetijo s pomočjo ksenonske tehnologije, zadnje vedno sestavlja zelo lična kombinacija LED-diod. Se pa ta športnik razlikuje tudi po mreži na motorni maski, sprednjem spojlerju, bočnih pragovih in zadnjem spojlerju z difuzorjem.

Založen z opremo in napredno tehniko
Notranjost je odeta v kombinacijo črnega usnja in alkantare, vse pa lepo zaokrožuje dvojni živordeč šiv, ki poteka prek vratnih oblog in sedežev na prestavno ročico in volan. Aluminij na sredinski konzoli je zamenjala piano črnina, na vratih najdemo še vstavke iz kevlarja. Stopalke so športno preluknjane, sedeži pa športno profilirani. Grajo si zasluži le drugim različicam po premeru enak volan, ki pa se odkupi z odlično natančnostjo in informativnostjo o dogajanju pod kolesi.

Notranjost plemenitijo usnje, alkantara in vložki iz črnine in kevlarja. Vse skupaj začinijo rdeči šivi po sedežih in volanu. © Miha Pečoler

 
Na zadnji klopi in v prtljažniku je prostora toliko kot v drugih petvratnih mondeih, kar pomeni ogromno prostora tudi za tri odrasle potnike ter vso kramo, ki jo na oddih vzame večja slovenska družina. Testnik je imel dodanih še nekaj naprednih tehničnih pomagal, med katerimi velja izpostaviti aktivni tempomat, ki deluje dobro, slabše so se odrezala parkirna pomagala, ki so na trenutke kar moteče živčna. 

Odlični motor in vozne lastnosti
Motor, ki se zdaj vrti v najmočnejšem mondeu, je enak kot v fokusu ST, le da so v mondeu vse za odtenek omilili. Tako motor zmore 162 kilovatov namesto 165, krivulja navora pa je prav tako nekoliko položnejša, turbo luknja pa manj občutna. Hvalimo še natančno delovanje šeststopenjskega ročnega menjalnika kakor tudi podvozje in vzmetenje.

Zahvaljujoč slednjima je lega na cesti resnično fenomenalna, vozne lastnosti pa na ravni veliko zmogljivejših športnikov. Zavore svojo nalogo opravljajo z nemško natančnostjo, zvok motorja je dobro slišen in poslušen, so se pa pri mondeu v korist večji uporabnosti odrekli športnemu izpušnemu sistemu, ki nas je razvajal v focusu ST. V primerjavi s predhodnikom so ukrotili tudi porabo, ki je na testu znašala še vedno zadovoljivih 11 litrov. Seveda smo zlahka dosegli in presegli tudi mejo 15 litrov.

Ena od prednosti mondea je ugodna cena za ponujeno. © Miha Pečoler

 
Veliko vsebine za zmerno ceno
Pogled na cenik razodene, da je mondeo 2.5T s to opremo cenovno zelo ugoden, še bolj, če pogledamo, kje se giblje konkurenca. Med njo nedvomno spada nova insignia 2.0 turbo sport, ki jo pri Oplu cenijo na 28 tisočakov. Vendar je, če izenačimo opremo, insignia celo nekoliko dražja. Da se mondeo bolj (kot insignia) domače počuti med ovinki, pa ni treba posebej izpostavljati.

V predhodniku, mondeu ST220, se je vrtel pol litra večji agregat, ki je obenem imel tudi dva dodatna valja. Po moči in zmogljivostih sta si oba zelo blizu, aktualen najmočnejši mondeo pa predhodnika poleg vsakodnevne uporabnosti prekaša tudi po ceni, saj je bila osnovna cena predhodnika kar pet tisočakov višja.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.