PLUSI, MINUSI
|
|
Plusi: motor, pogon, menjalnik, lastnosti, delovanje aktivnega tempomata, prtljažnik, prostornina v drugi vrsti, občutek za volanom, bogata oprema, izgled, zvok motorja. Minusi: preveč občutljiva parkirna pomagala, slabe šobe za čiščenje vetrobranskega stekla.
|
Uporabnost pred brutalno športnostjo
Zunanjost je oplemenitena toliko, da vsi mimoidoči vedo, da je govora o športno nadarjeni različici mondea. Glede na obline manj športnih različic lahko rečemo, da je bilo delo Fordovih oblikovalcev nič kaj težko opravilo. Sprednja svetila (proti doplačilu sicer) svetijo s pomočjo ksenonske tehnologije, zadnje vedno sestavlja zelo lična kombinacija LED-diod. Se pa ta športnik razlikuje tudi po mreži na motorni maski, sprednjem spojlerju, bočnih pragovih in zadnjem spojlerju z difuzorjem.
Založen z opremo in napredno tehniko
Notranjost je odeta v kombinacijo črnega usnja in alkantare, vse pa lepo zaokrožuje
dvojni živordeč šiv, ki poteka prek vratnih oblog in sedežev na prestavno ročico in volan. Aluminij
na sredinski konzoli je zamenjala piano črnina, na vratih najdemo še vstavke iz kevlarja. Stopalke
so športno preluknjane, sedeži pa športno profilirani. Grajo si zasluži le drugim različicam po
premeru enak volan, ki pa se odkupi z odlično natančnostjo in informativnostjo o dogajanju pod
kolesi.
|
Notranjost plemenitijo usnje, alkantara in vložki iz črnine in kevlarja. Vse skupaj začinijo rdeči šivi po sedežih in volanu. © Miha Pečoler |
Odlični motor in vozne lastnosti
Motor, ki se zdaj vrti v najmočnejšem mondeu, je enak kot v fokusu ST, le da so v mondeu vse za odtenek omilili. Tako motor zmore 162 kilovatov namesto 165, krivulja navora pa je prav tako nekoliko položnejša, turbo luknja pa manj občutna. Hvalimo še natančno delovanje šeststopenjskega ročnega menjalnika kakor tudi podvozje in vzmetenje.
Zahvaljujoč slednjima je lega na cesti resnično fenomenalna, vozne lastnosti pa na ravni veliko
zmogljivejših športnikov. Zavore svojo nalogo opravljajo z nemško natančnostjo, zvok motorja je
dobro slišen in poslušen, so se pa pri mondeu v korist večji uporabnosti odrekli športnemu
izpušnemu sistemu, ki nas je razvajal v focusu ST. V primerjavi s predhodnikom so ukrotili tudi
porabo, ki je na testu znašala še vedno zadovoljivih 11 litrov. Seveda smo zlahka dosegli in
presegli tudi mejo 15 litrov.
|
Ena od prednosti mondea je ugodna cena za ponujeno. © Miha Pečoler |
Pogled na cenik razodene, da je mondeo 2.5T s to opremo cenovno zelo ugoden, še bolj, če pogledamo, kje se giblje konkurenca. Med njo nedvomno spada nova insignia 2.0 turbo sport, ki jo pri Oplu cenijo na 28 tisočakov. Vendar je, če izenačimo opremo, insignia celo nekoliko dražja. Da se mondeo bolj (kot insignia) domače počuti med ovinki, pa ni treba posebej izpostavljati.
V predhodniku, mondeu ST220, se je vrtel pol litra večji agregat, ki je obenem imel tudi dva dodatna valja. Po moči in zmogljivostih sta si oba zelo blizu, aktualen najmočnejši mondeo pa predhodnika poleg vsakodnevne uporabnosti prekaša tudi po ceni, saj je bila osnovna cena predhodnika kar pet tisočakov višja.