Koenigsegg – poblaznela zver s severa

Foto: Žurnal24 koenigsegg_ccxr_120308_prebil
Koenigsegg. Švedska butična znamka superšportnikov ni niti približno tako znana, kot so Ferrari, Porsche ali Lamborghini. Pa vendar so njeni avtomobili hitrejši od vseh naštetih.
Oglej si celoten članek

Njen model CCX je z uradno izmerjenimi 403 kilometri na uro še vedno tretji najhitrejši serijski avtomobil na svetu, in sicer za SSC ultimate aerom in bugatti veyronom. Novi model CCXR edition pa napoveduje celo naskok na rekordnih 411 kilometrov na uro.

Tovarna Koenigsegg je zanimiva tudi zaradi svoje zgodovine in vodstva. Leta 1993 jo je ustanovil danes komaj 35-letni plemič Christian von Koenigsegg, ki je že mladosti hrepenel po izdelavi popolnega športnega avtomobila. Že ob svojih začetkih, ko sta mu na pomoč z znanjem in motorji priskočila Volvo in Ford, je mednarodno avtomobilistično srenjo nase opozoril z modelom CC8S. Od takrat ga obkrožajo vrhunski inženirji in drugi sodelavci; skupaj so začeli proizvajati lastne motorje, uspelo jim je izdelati aerodinamično obliko blizu popolnosti, skupaj pa so prebrodili tudi krizo, ko jim je leta 2003 v požaru pogorela proizvodnja.

Notranjost je čista in uporabna, brez nepotrebnega južnjaškega baroka. © Grega Prebil

 

Februarja 2005 je model CCR s 388 kilometri na uro končne hitrosti postal takrat najhitrejši serijski avtomobil na svetu. Nato je prišel model CCX (403 kilometri na uro ), dolgo časa najhitrejši V8 na svetu, letos v Ženevi pa še izpeljanki CCX edition in CCXR edition. Obe poganja 4,8-litrski motor. V CCX proizvede 653 kW (888 KM). CCXR se od običajnega modela razlikuje po tem, da lahko motor poleg običajnega bencina uporablja tudi naravi prijazni etanol E85 ali E100 goriva. Ko uporablja etanol, motor razvije kar 750 kW (1018 KM). Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 2,9 sekunde, na ovinkih pa lahko pospešek težnosti doseže 1,4 g.

Serija edition ima v primerjavi z običajnim CCX vrsto posebnosti in podrobnosti, ki aerodinamičnosti dodajo piko na i . Školjka je vsa iz ogljikovih vlaken; ker ni pobarvana, je izrazito črna. Nova so posebej oblikovana in zelo lahka platišča. Posebej za serijo edition sta bila oblikovana tudi zadnji spojler in večji sprednji difusor. V notranjosti v oči pade rdeča barva in nekoliko spremenjena sredinska konzola. Cena je primerna zmogljivostim. CCX edition je ocenjen na 1,3 milijonov evrov, za CCXR edition pa bi bilo treba dodati še dvesto tisoč evrov več. Obeh skupaj bodo proizvedli le v 25 primerkih, od tega šest kot najžlahtnejšega CCXR.

Koenigseggove avtomobile odlikujejo čiste linije brez nepotrebnih pritiklin in oznak, vse je podrejeno hitrosti, a tudi udobju. O najnovejših načrtih in o filozofiji tovarne smo se ekskluzivno pogovarjali z dušo in možgani tovarne Christianom von Koenigseggom.

Kaj ste pripravili za tokratno Ženevo?

V Ženevi predstavljamo dva avtomobila, model CCX edition in CCXR edition. Serija edition prikazuje vse, kar znamo – narejena je za podiranje hitrostnih rekordov. V seriji edition bo 25 primerkov, od tega šest modelov CCXR s 750 kW, ki jih lahko poganja tudi etanol E85. Kako hiter model je CCXR, sploh še ne vemo, saj še nismo opravili vseh testiranj, vendar zagotovo zmore več kot 410 kilometrov na uro . Mogoče je najhitrejši avtomobil na svetu, morda drugi, kdo ve.

Kakšna je filozofija vaše tovarne?

Naši avtomobili v sebi združujejo več prvin. Želimo izdelovati avtomobile, ki so oblikovno nekaj posebnega, ki po zmogljivostih krojijo avtomobilski vrh, a so vseeno zelo udobni tudi pri normalnih vožnjah, kar ni ravno lastnost drugih izdelovalcev superšportnikov.

Christian von Koenigsegg je izpolnil svoje sanje. © Grega Prebil

 

Koliko zaposlenih imate?

Naša tovarna zaposluje 25 ljudi.

Kako pa vam je sploh uspelo doseči takšne uspehe, saj ste leta 1993 z 21 leti začeli kot popoln avtomobilski začetnik?

Najpomembnejše pri vsem skupaj je, da nikoli ne obupaš in da vedno slediš svojim sanjam. Seveda pa mi ne bi uspelo brez odlične ekipe ljudi, ki me obkrožajo.

Kakšnim ljudem prodajate avtomobile, so med njimi tudi kakšna znana imena?

Mi avtomobilov ne prodajamo, temveč jih stranke same kupijo. Ko pride k nam morebitni kupec in mu predstavimo vse lastnosti avtomobila, si ga preprosto tako močno želi, da bi bil brez njega nesrečen. Seveda so med kupci tudi slavni ljudje iz vrst kraljevih hiš in sveta zabave, vendar  nočemo razkrivati njihovih imen. Če se hočejo sami pohvaliti, da imajo koenigsegga, pa nimamo nič proti.

Kakšna bo po vašem mnenju prihodnost superšportnih avtomobilov, bodo postali tudi naravi prijazni?

Da, seveda. Sicer ne toliko zato, da bi bilo onesnaževanja manj, saj konec koncev takšni avtomobili zaradi svoje redkosti ne onesnažujejo tako močno. To je podobno kot s cigareto, nekaj dimov še ne ogroža zdravja. Bolj bodo spremembe nastale zaradi tega, ker je danes pač moderno, če si "zelen".

Ali nameravate nastopiti tudi v tekmovanju Formula 1, tako kot je to storil spyker?

Ne, za kaj takega smo veliko premajhni.

Kaj menite o letošnji razstavi v Ženevi?

Po pravici povedano nisem imel veliko časa za oglede, sem pa videl razstavljenih nekaj avtomobilov tudi starejše izdelave, ki so mi ostali v spominu. Zelo zanimiv se mi zdi tudi Subaru, ki je predstavil prvi dizelski bokserski motor, s čimer dokazuje svojo inovativnost.

Kakšen avtomobil vozite v običajnem življenju?

Seveda ne superšportnikov (smeh). Vozim prav subaruja, in sicer foresterja z 2,5-litrskim motorjem.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.