Na Javni agenciji za varnost prometa so pripravili nasvete, kako morate pravilno uporabljati klimatski sistem v vozilu, da bo vožnja udobna in varna. Slabša plat je višja poraba, a v AVP poudarjajo, da so koristi za varnost večje.
"Seveda delovanje klimatske naprave dodatno obremenjuje motor in s tem dviguje porabo goriva oziroma energije. Pri motorju z notranjim zgorevanjem (ICE) žene kompresor, kot ključni element klimatske naprave, pogonski motor. Pri električnem avtomobilu (BEV) pa ima kompresor svoj pogon oziroma svoj elektromotor (in tako lahko deluje neodvisno od pogonskega motorja), zatorej lahko klimatsko napravo krmilite tudi na daljavo in pri parkiranem avtomobilu," so zapisali v AVP.
Med vožnjo je tako treba računati na (tako, preko palca) nekaj odstotkov višjo porabo (tri do pet), pri električnem avtomobilu pa porablja klimatska naprava od kilovata do kilovata in pol na uro. Kar pomeni, da je tveganje z izpraznitvijo baterije ali z resnim posegom v domet v poletnih zastojih tudi pri voznikih električnih vozil v glavnem odveč, saj takšna poraba pomeni recimo samo kakšnih 10 km manj, so ocene AVP, kjer izpostavljajo redno vzdrževanje klimatskega sistema za dobro delovanje.
Servis je ključen za dobro delovanje
Predvsem dopolnjevanje s hladilnim plinom, ki je medij v napravi, zahteva dopolnitev vsake tri do štiri leta. Preverjanje tesnosti napeljave, mikrobiološko čiščenje, ki preprečuje zatohel vonj, predvsem pri občasni rabi, ter redna menjava kabinskega filtra se priporoča vsaj enkrat letno. Ni hujšega, kot ostati v prometnem zamašku pri 35 stopinjah, ko klimatska naprava povsem odpove. Tudi med vožnjo koncentracija voznika hitro popušča, svoje lahko dodajo še drugi motilci pozornosti med vožnjo, kot so nejevoljni potniki, morebitna odprta okna …
Dobro delujoča klimatska naprava torej ne skrbi le za udobno počutje voznika in potnikov, ampak je kot takšna tudi pomemben element pasivne varnosti. Pri Agenciji za varnost prometa zato svetujejo voznikom, da se dobro podučijo o optimalni rabi, da se z nastavitvami ukvarjajo pred vožnjo ter da skrbijo za vzdrževanje in servis tega kompleksnega sistema.
Počitek pred vožnjo in hidracija med vožnjo
Ne glede na učinkovitost klimatske naprave in optimalno klimo v kabini pa pri Agenciji za varnost prometa svetujejo, da se na pot vedno odpravite povsem spočiti in v primerni psihofizični kondiciji. Med potjo poskrbite za redno hidracijo, poskrbite tudi za steklenico vode v kabini, saj vas lahko preseneti zastoj. Na daljši poti vedno poskrbite za redne postanke in počitke (vsaj na dve uri vožnje za vsaj 15 minut). Tak postanek pa lahko izkoristite še za kakšno hitro raztezno vajo, požirek pijače in morda celo za menjavo voznika (če je v avtomobilu več voznikov).
Odvisnood hitrosti: na AC je boljše vklopiti klimo, na cesti, kjer vozimo počasi, pa so cenejša odprta okna sploh, če …
Klima je zaprt sistem. Plin se ne obrabi in sušilni filter se ne zabije. Vse kar rabiš pri klimi je …