Kot bi v mrazu čakal na avtobus LPP, ko pa prispe ...

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona Foto: Anže Petkovšek Seat Arona
Čakali, čakali in načakali smo se na prihod Seatovega športnega terenca oziroma križanca - včasih kot na avtobus Ljubljanskega potniškega prometa med sneženjem. Potem pa prideta dva naenkrat. Ju preizkusiš in si oddahneš in rečeš, da se je čakanje izplačalo.
Oglej si celoten članek

Ko smo skupaj s še nekaterimi slovenskimi mediji na našem projektu PRIMA test, v katerem primerjamo konkurenčna vozila iz istega segmenta, že večkrat ugotavljali, je znamka Seat ena tistih, ki ponuja veliko za denar kupca - torej "price-performance" avtomobile. Nič drugače ni z njihovimi SUV vozili, ne nazadnje to dokazuje večja ateca, zdaj pa smo preizkusili še manjšo arono - avto, ki naj bi že z imenom španskega mesta vzbujal čustva - a prav teh je oblikovno manj kot pri francoskih konkurentih. Vseeno skriva nekaj germanskih genov - kar pa tudi pomeni, da vse v avtomobilu vse "štima".

Seatovi športniki Kako je Seat športnost razširil med množice

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona

Kaj več dobiš za 2.500 evrov?

Arona je je skoraj desetletje zapozneli Seatov odgovor na nissan juka, a so Španci name naredili zelo dober prvi vtis. Predstavlja dober prehod med kombilimuzino (ibizo) h križancem. Avto se kljub višjemu težišču pelje zelo dobro, dobro je izdelan, praktičen in predstavlja dobro vrednost za vložen denar, kljub temu, da je začetna cena visokih 18.033 evrov ali 2.500 evrov več od primerljive ibize, s katero si deli platformo in še marsikaj drugega.

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona

Kaj ima arona več od približno 2.500 evrov cenejše seat ibize? V prvi vrsti seveda obliko, saj je dvignjena postava nekaj, kar je danes pri kupcih tako zaželeno. To prinese konkreten 19-centimetrski odmik od tal in seveda višje sedenje, zaradi česar je pogled na cesto oziroma okolico lažji. Arona je dolga 4,14 metra. V primerjavi z večjo sestro ateco, ki se s konkurenti bije v večjem razredu križancev, je arona sicer po videzu zelo podobna, a tudi bolj mladostna. K temu pripomorejo številni detajli in možnost kontrastne zunanjosti s streho drugačne barve od karoserije. Serijski so strešni nosilci in veliki oznaki X na zadnjih bokih. Da ne bi kdo pomešal, da ne gre za križanca. No, 4x4 pogona arona ne premore, kratki previsi pa dovoljuje več svobode pri prečenju mestnih in podeželskih ovir.

Ohoho! Cupra ima nov logotip in novo vlogo znotraj Seata

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona

Dobra multimedija, dobra kakovost kljub obilici plastike

Arona želi biti znotraj maksimalno izkoriščena in uporabna, z dovolj prostora za najmanj štiri odrasle potnike, veliko pa je sorodnega ibizi. Armaturna plošča je nenavadno prečiščena, pri najvišjih dveh stopnjah opreme X-perience (testni avtomobil) in FR sredinski del že serijsko zapolnjuje velik zaslon multimedije, ki ga poznamo tudi iz drugih koncernskih vozil skupine Volkswagen. Že kmalu naj bi bilo mogoče dokupiti tudi povsem digitalizirane in prilagodljive merilnike pred voznikom, a testni je imel še analogne, ki so sicer pregledni, a tudi dolgočasni. Ker so poleg starejših parov mladi kupci ena od glavnih ciljnih skupin, je veliko poudarka na povezljivosti s pametnimi napravami in odlagališčem. Multimedija deluje odlično, povezljivost s pametnimi telefoni (enostavnost, hitrost), je lahko vzor v razredu križancev. 

Pri Seatu so sicer za izdelavo uporabili veliko trdih, vendar trpežnih in kakovostnih plastičnih mas, ki so malo bolj občutljive na praske, tako kot ibiza, pa tudi sorodni polo, nima več ročic pod stropom za oprijem rok. 

Avto To je največji Seatov model do zdaj

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona

Doma tudi med ovinki

Prtljažnik je s 400 litri nadpovprečno velik, ni pa razredni prvak. Podobnosti z Ibizo se ne končajo le pri obliki, ampak je kljub višjemu težišču občutek iz voznikovega sedeža tudi med vožnjo skoraj enak kot pri ibizi. Čeprav gre za avto s kratko medosno razdaljo pa so Španci naredili dober kompromis pri vzmetenju, ki se udobno odzove na luknjastih cestah, zelo solidna stabilnost je pri avtocestnih hitrostih. Gre za zelo dinamičen avtomobil z zelo natančnih krmiljenjem in rahlo prisekanim volanom, ki prijetno sede v roko. Športni Seatovi geni se malemu križancu še kako poznajo tudi med premagovanjem zaprtih in odprtih ovinkov, ko ni veliko nagibanja karoserije. Še posebej dinamična je arona, če je podprta z malim litrskim turbo trivaljnim bencinskim TSI motorjem s 85 kilovatov moči (115 konjskimi močmi), ki mu je v pomoč natančni šeststopenjski ročni menjalnik, nad katerim nisem imel pripomb. Sam ne bi izbral nekoliko šibkejšega motorja s 95 konjskim močmi tudi zato, ker se mi je zdela poraba goriva, ki je bila 6,5 litra, povsem sprejemljiva.

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona

Nekaj zamer smo imeli na hrup, ki se je na avtocesti prebijal v kabino, nekaj počasneje kot smo pričakovali se je v mrzlih zimskih dneh ogrela potniška kabina. 

Avto Test: Seat leon cupra

Arona ima morda glavna konkurenta kar v "hiši“. To sta VW t-roc, ki ponuja manj privlačno obliko in več tehnične vsebine in škoda karoq, ki močno odstopa s prostorno kabino in prtljažnikom in se zdi konkretno večji avtomobil. Aroni ostane prikupnost, ki sovpada z dinamičnimi voznimi lastnostmi.

Foto: Anže Petkovšek Seat Arona

Podatki o vozilu: (Seat Arona 1.0 TSI 85 kW Xcellence)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Najvišja moč: 85 kW (115 KM) med 5.000 in 5.500 vrtljajih
Navor: 200 Nm od 2.000 do 3.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.138 x 1.552 x 1.780, medosna razdalja 2.556
Najvišja hitrost: 182 km/h
Pospešek: 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 400 - 1280
Poraba na testu: 6,5 litra, 113 g CO2/km
Cena (v evrih): 15.690 (osnovni) 19.274 € (osnovni testni)/ 23.530 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Vozne lastnosti, motor, uporabnost;

Minusi: Varčevanje na malenkostih (ročica za oprijem spredaj, lučka za osvetlitev nad zadnjo klopjo), višina doplačila do ibize;

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.